AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #1 Skrevet 5. mai 2023 Barnet mitt skal i 7-årsdag i morgen, og siden vi hadde dårlig tid da vi skulle kjøpe gave i går, ga jeg etter da han ville kjøpe noe til 100kr. Normen er liksom å holde seg til omtrent 50kr, noe vi stortsett har gjort tidligere, men jeg ser jo av det mitt barn har fått i sine bursdager, at mange går over denne summen uten at det på noe vis er voldsomme gaver. Gaven vi kjøpte, ser ganske beskjeden ut, men er noe mange av guttene har et forhold til, og sånn sett kanskje vet prisen på. Ungene bryr seg vel ikke, men det er jo foreldrene jeg tenker på. Jeg har tid til å bytte gaven i dag og lurer på om jeg bør gjøre det…Hva tenker dere? Bursdagsbarnet er en god venn av mitt barn om det har noen betydning. Anonymkode: c1cf9...002
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #2 Skrevet 5. mai 2023 Ser ikke problemet. Da mitt barn var yngre, kjøpte jeg ofte inn leker når de var på tilbud. Det kunne jo du likså gjerne ha gjort også, foreldrene vet ikke det. Anonymkode: 6dd4d...08a 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #3 Skrevet 5. mai 2023 Sant nok. Ikke noe stor sak det her altså, for jeg tipper de egentlig ikke legger merke til det. Dette er en leke som nok vanligvis ikke er på tilbud, men da mitt barn hadde bursdag, glemte jeg rimelig raskt hvem som hadde gitt hva. Og jeg ser jo at veldig mange bl.a gir en legopakker som koster godt over 100-lappen uten at de foreldrene blir uthengt som illojale av den grunn. Er jo ikke sånn at man gir Nintendo Switch akkurat. Anonymkode: c1cf9...002 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #4 Skrevet 5. mai 2023 Det går helt fint, ikke tenk noe mer på det Anonymkode: 6290d...73e 2
Arkana Skrevet 5. mai 2023 #5 Skrevet 5. mai 2023 jeg ville gitt gaven dere har valgt. Her er normen 100 kr på barneskolen og selv om de fleste ligger der er det alltid noen som gir både rimeligere og dyrere gaver. Hva bursdagsbarnet selv liker og setter pris på trenger ikke ha noen sammenheng med pris. Jeg husker datteren min fikk et par gaver verdt langt over den vanlige summen da hun hadde bursdagsselskap en gang, men det som slo mest an, og som alle venninnene samlet seg om å prøve, var et trappetroll. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #6 Skrevet 5. mai 2023 Alle her gir langt over 50 og 100 kroner, selvom det er det man ble «enig om» på foreldremøtet. Er vel gaver til over 200 som er «normalen». Har en 7-åring som akkurat hadde bursdag. Anonymkode: 275eb...c59
Nabokjerringen Skrevet 5. mai 2023 #7 Skrevet 5. mai 2023 Vi har tak på gave i form av penger i konvolutt, ikke mer enn 100 kr. Men ved kjøp av leke er jo grensen mer ca 100. Det går nok bra. Det er jo mye kult som havner på tilbud i en butikk selv om det er dyrt et annet sted. Så ingen kan ta deg på det at du har tatt en litt dyrere ting denne gangen.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #8 Skrevet 5. mai 2023 Takk for svar, dere! Egentlig greit å høre at «taket» mange steder ligge rop rundt 100kr. Føler at 50kr har vært normen omtrent siden andre verdenskrig, og problemet er jo at det blir mye ræl…For jenter finnes det en del ok ting på f.x Normal, men føler at det blir mye godteri og unyttige småting spesielt for guttene. For en 100-lapp får man iallefall Lego etc. Jeg mener absolutt ikke at alle skal kjøpe gaver for 100kr og har full forståelse for at ikke alle har mulighet til det, men dumt å føle seg som en kriminell om man kjøper så mye også. Anonymkode: c1cf9...002 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå