AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #1 Skrevet 5. mai 2023 Jeg har funnet en psykolog i Oslo Jeg kunne tenkt meg bestilt time hos. Jeg bor selv 3 timer unna. Eier hus med samboer. Jeg føler jeg snart ikke orker mer, min far er syk med demens og blitt veldig sint på meg. Ser han er annerledes mot andre, som gjør det ekstra sårt. Så er jeg i tvil om hva jeg skal gjøre med forholdet til samboer, og i tillegg har jeg blitt betatt av en eks igjen som har tatt kontakt. Et kaos, jeg vet... Jeg føler bare jeg drukner, og ikke har noe sted jeg bare kan slappe av. Derfor jeg tenkte det ville vært deilig å dratt til Oslo for å snakke med psykolog, og tatt en natt helt alene på hotell. Jeg er egentlig ikke veldig glad i Oslo, men føler jeg trenger tid helt alene. Hvordan ville du som kjæreste reagert på dette forslaget? Ville du blitt mistenksom? Anonymkode: 56302...cd0
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #2 Skrevet 5. mai 2023 Mistenksom for hva da, tenker du? Men en time med psykolog hjelper uansett neppe, så det kan jo være en fordel med en psykolog nærmere. Anonymkode: 16b0d...563 1
Rødstrupa Skrevet 5. mai 2023 #3 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har funnet en psykolog i Oslo Jeg kunne tenkt meg bestilt time hos. Jeg bor selv 3 timer unna. Eier hus med samboer. Jeg føler jeg snart ikke orker mer, min far er syk med demens og blitt veldig sint på meg. Ser han er annerledes mot andre, som gjør det ekstra sårt. Så er jeg i tvil om hva jeg skal gjøre med forholdet til samboer, og i tillegg har jeg blitt betatt av en eks igjen som har tatt kontakt. Et kaos, jeg vet... Jeg føler bare jeg drukner, og ikke har noe sted jeg bare kan slappe av. Derfor jeg tenkte det ville vært deilig å dratt til Oslo for å snakke med psykolog, og tatt en natt helt alene på hotell. Jeg er egentlig ikke veldig glad i Oslo, men føler jeg trenger tid helt alene. Hvordan ville du som kjæreste reagert på dette forslaget? Ville du blitt mistenksom? Anonymkode: 56302...cd0 Så du har fortalt din samboer at du er blitt betatt av en eks som har tatt kontakt igjen…..Selvasgt kan han da lure på om dere i samme slengen kanskje skal treffes. Du skaper drama i ditt liv. Hva har det med saken å gjøre at du og samboer eier hus sammen og at faren din er dement? 1
Andro Skrevet 5. mai 2023 #4 Skrevet 5. mai 2023 Ekser som tar kontakt når de senser krise, du er sliten og ikke husker hvorfor det ble slutt... Høres giftig ut. Likmark kalles de i min venninnegjeng, de som lever av å suge siste livsgnisten av sluknede flammer. Sånne som "redder deg" når du er så sigen og sugen på nærhet at du bli ukritisk til hvem du slipper innpå deg. Kutt den kontakten! Det er vondt å miste foreldrene sine i mange omganger. Det gjør man når foreldre blir demente. Først endrer de personlighet, og det er mye å bearbeide - og etterpå blir de helt borte. Det er vanlig at demente slipper ut mest respons der de har mest følelser, og at sorg, skuffelser og sinne skyller mer over de nærmeste enn f.eks. til personale og fjernere bekjente. Kontakt noen som er eksperter på demens, og som er vant til å snakke med pårørende https://nasjonalforeningen.no/demens/parorende-og-demens/ta-vare-pa-deg-selv/ Det kan godt hende at du trenger psykologhjelp, og at det er deilig med en tur til byen. Det er lite hjelp i én psykologtime. Er du innstilt på å ta en behandlingsrekke tre timer unna, eller skal du bare rydde hodet en gang før du inviterer samboeren med til familievernkontoret? Å reise bort på hotell og koble av kan du vel gjøre helt uavhengig av psykologer og hjelpebehov? Jeg vet ikke helt hva du spør om mtp. mistanker? Er du redd for at noen skal mistenke at du trenger psykolog, eller hva mener du egentlig? Dersom det å bo på hotell hadde vært en form for mistenkelig adferd så ville jeg hatt liten tillit, for å si det slik 😂 Jeg som farter fra hotell til hotell hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå