Gå til innhold

Er de single de som maser mest om markedsverdi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg leser her inne på kg, så får jeg et sterkt inntrykk av at de som maser mest om markedsverdi, og ikke minst masse påstander om hva som er plassen til mannen eller dama osv er de som er single, og aldri helt får det til. 

Ser jo også når folk i forhold,  eller som har hatt endel forhold,  skriver at markedsverdi er urelevant, fordi vi ser ikke etter samme person. Så går ikke dette helt inn hos de som har hektet seg opp i markedsverdi. 

De som er overoptatt av markedsverdi , virker overflatiske og da uinteressant for andre single.  For ingen leser vel etter overflate mennesker, med mindre de er opptatt av det selv da. Og putte inn litt stigma om hva er mann og kvinne roller osv. Så har man vel i bunn og grunn lagt lista, for å forbli evig singel.

Alle andre går ut, blir kjent med folk, forelsker seg i noen de passer mentalt og fysisk med.

Anonymkode: 4d409...b2d

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du i forhold, så trenger du jo ikke bekymre deg for markedsverdi. Er ikke verre enn det. 

Anonymkode: 9ad87...cfb

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Som relativt pen dame (andres tilbakemeldinger) i 30-åra, som er singel på 2. året så bekymrer jeg meg litt for dette. Har møtt 4 menn fra Tinder og det har ikke klaffet hittil. Jeg er jo redd for å en av disse damene som er evig single og som aldri får oppleve hudkontakt mer med en mann. Moren min har levd sånn i 30 år og derfor er jeg livredd for å ende opp sånn. Er reddere for å ende opp evig alene, sexløs og deprimert enn å dø liksom, så ille er det. 

Anonymkode: d67fe...2db

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

I din alder er alle de gode mennene tatt. 

Anonymkode: 88bc2...ec1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun nevnte ikke alder så vidt jeg leste av HI

Når alle snakker om MV så blir det jo sånn tilslutt at har du ikke topp score der er det bare å innstille seg på single livet.

Det fins unntak da med noen som tenker anderledes og driter i alt som heter MV en får fokusere på de😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar heller en ufør mann som ikke har utseendet med seg, enn å være singel i årevis. Meg med en mor som ble evig singel. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarte 2db. Singel på 2 året og i 30 årene.  Nå må du våkne.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg svarte 2db. Singel på 2 året og i 30 årene.  Nå må du våkne.. 

Jeg går inn i forhold jeg. Må bare senke noen krav. Tar en ufør og overvektig mann. Problemet er løst! Blitt sjekket opp av menn 45+ ofte da IRL, ikke på Tinder. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som relativt pen dame (andres tilbakemeldinger) i 30-åra, som er singel på 2. året så bekymrer jeg meg litt for dette. Har møtt 4 menn fra Tinder og det har ikke klaffet hittil. Jeg er jo redd for å en av disse damene som er evig single og som aldri får oppleve hudkontakt mer med en mann. Moren min har levd sånn i 30 år og derfor er jeg livredd for å ende opp sånn. Er reddere for å ende opp evig alene, sexløs og deprimert enn å dø liksom, så ille er det. 

Hvis det virkelig er slik, vil jeg råde deg til å se på stjernene, tenke litt over livet, og reflektere om det er en slik verden man faktisk ønsker å leve i.

All maset om markedsverdi og hele datingkonseptet er ingenting annet enn en illusjon, da vi alle til syvende og sist er mennesker uansett om vi er høye, lave, rike, fattige, eller hvilken hudfarge vi har.

Så det å glane på Tinder på smarttelefonen eller følge med på datingtullet er i mine øyne fullstendig meningsløst; det er noe man selv velger, ikke noe man er nødt til.

Derfor trenger du ikke å være redd for å ende opp alene, for alt kommer til å ordne seg og du kommer til å finne noen du blir glad i, men når jeg leser dette underforumet med alt snakket om kategorisering og markedsverdi, synes jeg det er trist å tenke på hva som har skjedd med den normale måten å bli kjent på, og hvor mye Tinder og datingkonseptet rett og slett har ødelagt folks psyke og virkelighetsoppfatning.

Nei, man trenger ikke å følge etter alle andre selv om "alle" gjør noe; det er fortsatt fullt mulig å gå sine egne veier, som det levende mennesket man er. Også du er et levende menneske, og verdien din som menneske defineres ikke av Tinder eller partnere - bli klar over hvor unik og verdifull du er, og alt kommer til å ordne seg for deg.

Lykke til videre ...!

Endret av - Brian
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke så rart. Er jo de som er single som kjenner på forskjellen mellom egen oppfattet markedsverdi og faktisk markedsverdi hver dag.

Det som er mer snodig, er at de ikke ser hvordan de selv bommer på sin egen oppfattede markedsverdi og dermed fortsetter å være singel selv.

Anonymkode: 5348b...27c

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Når jeg leser her inne på kg, så får jeg et sterkt inntrykk av at de som maser mest om markedsverdi, og ikke minst masse påstander om hva som er plassen til mannen eller dama osv er de som er single, og aldri helt får det til. 

Ser jo også når folk i forhold,  eller som har hatt endel forhold,  skriver at markedsverdi er urelevant, fordi vi ser ikke etter samme person. Så går ikke dette helt inn hos de som har hektet seg opp i markedsverdi. 

De som er overoptatt av markedsverdi , virker overflatiske og da uinteressant for andre single.  For ingen leser vel etter overflate mennesker, med mindre de er opptatt av det selv da. Og putte inn litt stigma om hva er mann og kvinne roller osv. Så har man vel i bunn og grunn lagt lista, for å forbli evig singel.

Alle andre går ut, blir kjent med folk, forelsker seg i noen de passer mentalt og fysisk med.

Vis meg en person som går på date med en de liker uten å fremstille seg selv i så positivt et lys som de kan. Vel: Dette er bare å forsøke å øke sin egen markedsverdi.

For hva er et "positivt lys"…? 😏

"Markedsverdi" er ikke noe annet enn et navn vi setter på "generelt attraktivitetsnivå". Som forøvrig er relevant fordi det i stor grad avgjør hvor høye krav du realistisk kan stille dersom du faktisk skal finne noen 

Hvis jeg påstår at det ikke blir helt enkelt for en betydelig overvektig uføretrygdet alenemor på 43 til tre unger med fire forskjellige menn å finne seg en 10 år yngre høy, kjekk og rik forretningsadvokat… da er det ingen som protesterer i fullt alvor.

Alle vet at markedsverdi finnes.

Denne "diskusjonen" er bare kverulering.

Endret av ClausSaus
  • Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Forhold tar slutt i alle aldre

Anonymkode: a2552...d54

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg tror de som er aller mest opphengt i det forblir single. De har en svart-hvitt tankegang og er ikke åpne for individuelle forskjeller. I tillegg har det de formidler ofte ingen rot i virkeligheten. Som for eksempel påstander om at kvinner 30+ vil slite med å finne gode menn. Det stemmer ikke særlig godt overens med virkeligheten.

Å ha en bevissthet for hvordan ting fungerer og hva som er attraktivt kan sikkert være greit nok, men blir man for opphengt i det så tror jeg ikke at det hjelper på i det hele tatt. Det skaper nok heller hindringer, men det er nok fordi en slik opphengthet skaper bitterhet og sinne hos en god del.

Anonymkode: c631f...790

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (6 minutter siden):

Vis meg en person som går på date med en de liker uten å fremstille seg selv i så positivt et lys som de kan. Vel: Dette er bare å forsøke å øke sin egen markedsverdi.

"Markedsverdi" er ikke noe annet enn et navn vi setter på "generelt attraktivitetsnivå". Som forøvrig er relevant fordi det i stor grad avgjør hvor høye krav du realistisk kan stille dersom du faktisk skal finne noen 

Hvis jeg påstår at det ikke blir helt enkelt for en betydelig overvektig uføretrygdet alenemor på 43 til tre unger med fire forskjellige menn å finne seg en 10 år yngre høy, kjekk og rik forretningsadvokat… da er det ingen som protesterer i fullt alvor.

Tre unger med fire forskjellige menn ?

Anonymkode: 2afc2...46f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er KUN her på Kvinneguiden. 

Anonymkode: c4dd0...624

• Liker 1
Skrevet

Har litt inntrykk av at (ufrivillig single) menn er mest opptatt av begrepet, da det jo ligger en beskjed om "jekk deg ned og senk kravene, kvinne" i det. 

Den diskusjonen har jo foregått leeenge før økonomibegrepene ble innført, om hvordan kvinner sikter for høyt, alle skal ha de kjekkeste, høyeste, rikeste osv., så sitter det en hel gjeng menn igjen og ikke får seg noe. Og single kvinner også, som tapte kampen om den "beste", men de er jo mer frivillig single på en måte, de kan ikke klage. Hadde de sett på eget nivå, hadde de funnet noen.

I dette ligger det også mye misogyni og incel-tankegang, og direkte forsøk på å jekke ned - du skal ikke ligge rundt med de "beste" som ung og tro du er god nok til at de vil slå deg ned med deg når du er klar for det, og når en kvinne er over 40 vil ingen ha henne osv. Det blir jo mer brukt til å kjefte på kvinner enn å gi dem gode råd, så tror litt det var derfor mange flippet helt da Peder Kjøs begynte med dette.

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tre unger med fire forskjellige menn ?

Anonymkode: 2afc2...46f

«Ja… altså, Cindy-Emilie kan være enten Roger eller Allan sin… vi ble veldig fulle den ene kvelden…»

Endret av ClausSaus
  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Markedsverdi er jo i denne sammenheng et "faguttrykk" som brukes av psykologer etc. Og med rette, vi har jo alle en verdi / attraksjonsnivå på arbeidsmarkedet, kjærestemarkedet, sexmarkedet etc. Vi kan jo kalle det noe annet, men å bruke et annet ord forandrer ingenting. Og det er ikke er ord som brukes så veldig ofte i dagligtalen egentlig, kjekk / attraktiv feks er mye mer vanlig.

Det er godt mulig single menn er mer bevisst på markedsverdi enn andre, det er jo naturlig i og med at de jevnt over har den laveste markedsverdien i samfunnet.

Anonymkode: 9cc14...31c

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Er vel ikke så rart. Er jo de som er single som kjenner på forskjellen mellom egen oppfattet markedsverdi og faktisk markedsverdi hver dag.

Det som er mer snodig, er at de ikke ser hvordan de selv bommer på sin egen oppfattede markedsverdi og dermed fortsetter å være singel selv.

Anonymkode: 5348b...27c

Ja men det er det jeg tenker, at dette fokuset på markedsverdi, gjør andre i egne øyne feil, og fu blir feil for andre.

Eksempel:feks du har 10stk med høy markedsverdi i dine øyne, kan naboen ha 10 helt andre på lista si. Skal man da bruke tid å energi på å vente på at en av de 10 blir intersert i deg. Uten å vite om noen. Av disse 10 egentlig er noen som passer sammen med deg. Da bommer man jo lett. Dessuten så tenker jeg dataingeniør med noen av disse 10, fort kam gå galt, fordi fokusen blir mer  å få denne personen,  fremfor å å bli kjent og finne ut om man faktisk passer sammen. 

Når jeg vokste opp, så het ingenting markedsverdi,  men det finnes en for alle, du må bare finne vedkommende.  En tanke , jeg tenker gir bedre grunnlag iht fokus på datingen . 

Ser jo tråder her inne om feks : heg har møtt en perfekt mann, men.....

Ingen er perfekte,  og med litt ekte kjærlighet og følser , så klarer man å leve med feilene også. Man bare finner ut av det sammen. 

Noen forelsker seg lett andre trenger mer tid.  Men tenker at generelt når ting går for fort,  så ryker forhold før de får begynt. 

Hvis jeg ser fir meg en date med en person som er opptatt av markedsverdi,  ville jeg ga følt meg som en av mange varer i en butikk, noen skal plukke. Og hade jeg vært opptatt av markedsverdi,  ville jeg ikke tenkt så mye på om dette er en person jeg vil stille opp for.  Mer som hvilke type mel skal jeg velge. Passer personen med meg, og ikke tenke så mye på om eg passer for personen.  Og da lan jeg ikke forestille meg noe annet enn at jeg hadde endt opp evig singel. 

Mange sitter nok å ser hva en date kan gi dem, men glemmer å gi litt selv.

Man må jo tørre å gi litt følser i et forsøk. Noen ganger bommer man, men tenger bare å lykkes godt en gang. 

Feks liker du mye egentid, og tenker at en pendlerne er tipp topp. Så man også tåle at denne pendlerfyren en dag ikke vil pendle mer. Da må man i utgangspunktet finne en pendler som du kan tåle å se hver dag, hvis man ser etter noe varig.

AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (1 time siden):

Manglende mattekunnskaper gir en i hvert fall ingen høy markedsverdi. Det er ikke mulig å få tre barn med fire menn. De fleste uføre kvinner med barn ønsker seg heller ikke en guttunge som bruker helgene på å jobbe og feste med forretningspartnere (såkalte "representasjonsmiddager"). Så dette scenarioet eksisterer kun i ditt eget hode.

Jeg kjenner meg heller ikke igjen i begrepet "markedsverdi". Min mann valgte meg fordi han ble forelsket, ikke fordi han vurderte meg ut fra kriterier, sjekklister og "anbudsrunde" der jeg la frem det beste anbudet. Vi ble forelsket. Slik folk i alle tider har blitt. Så nei, ikke "alle" vet at markedsverdi finnes. Jeg vet det ikke. Jeg har aldri vært med på det såkalte "kjøttmarkedet", aldri datet masse mennesker og vurdert dem etter visse kriterier.

Det eksisterer heller ikke noe "generelt attraktivitetsnivå", nettopp fordi mennesker er forskjellige, og fordi et menneske består av svært mange egenskaper. Det er ikke slik at de fleste menn liker en bestemt type dame, eller at de fleste damer liker en bestemt type menn. Hvis du ser rundt deg, vil du oppdage at alle mulige slags mennesker er sammen med alle mulige slags mennesker. Det finnes ikke noe fasit i virkeligheten. 

Derfor tror jeg at mennesker som fokuserer altfor mye på markedsverdi, kriterier, tallfesting av utseendet og andre egenskaper, vurderinger og evalueringer, forblir single. Ingen er noen gang bra nok, for det er alltid noen kriterier som ikke er helt topp.

Anonymkode: 60364...d65

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...