AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #1 Skrevet 4. mai 2023 Hei jeg står ovenfor et mulig samlivsbrudd med barn etter 13 år sammen og jeg trenger å høre erfaringer fra andre hvor det har gått bra. Det er jeg som vil gå. Noen som vil dele? Anonymkode: 75143...d6f
Ellevill Skrevet 4. mai 2023 #2 Skrevet 4. mai 2023 Vær raus, velg dine kamper, bosett dere i gåavstand fra hverandre, gi barna tydelig medbestemmelsesrett på bosted, la barna slippe å måtte pakke omfattende bag hver uke (vi hadde dobbelt av det meste) og ikke snakk negativt om ex til barna. Høyt konfliktnivå vil gjøre det vanskelig for alle. Jeg har svelget kameler mothårs, det har sikkert han også. Vi kranglet ikke om penger. Hadde barna 50/50. Han skulle egentlig betalt meg litt bidrag, men jeg ville ikke kreve det, gikk på min stolthet. Vi justerte utgifter sånn nogenlunde oss i mellom uten å snakke særlig om det - kjøpte han nye sko til de, kjøpte jeg kanskje jakker når det var behov for det, han nye sykler, jeg nye ski osv. Vi feiret høytider sammen i ca 10 år, og kan fortsatt feire de nå voksne barnas bursdager sammen. Fikk senest i helgen hyggelig sms fra hans nye kone. Nå skal det sies at vi var enige om brudd, ingen satt igjen med knust hjerte. Det forenkler situasjonen. 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #3 Skrevet 4. mai 2023 Ellevill skrev (4 minutter siden): Vær raus, velg dine kamper, bosett dere i gåavstand fra hverandre, gi barna tydelig medbestemmelsesrett på bosted, la barna slippe å måtte pakke omfattende bag hver uke (vi hadde dobbelt av det meste) og ikke snakk negativt om ex til barna. Høyt konfliktnivå vil gjøre det vanskelig for alle. Jeg har svelget kameler mothårs, det har sikkert han også. Vi kranglet ikke om penger. Hadde barna 50/50. Han skulle egentlig betalt meg litt bidrag, men jeg ville ikke kreve det, gikk på min stolthet. Vi justerte utgifter sånn nogenlunde oss i mellom uten å snakke særlig om det - kjøpte han nye sko til de, kjøpte jeg kanskje jakker når det var behov for det, han nye sykler, jeg nye ski osv. Vi feiret høytider sammen i ca 10 år, og kan fortsatt feire de nå voksne barnas bursdager sammen. Fikk senest i helgen hyggelig sms fra hans nye kone. Nå skal det sies at vi var enige om brudd, ingen satt igjen med knust hjerte. Det forenkler situasjonen. Som om jeg skulle skrevet det selv, minus bidrag og ny kone. Vi feirer også alle høytider sammen, og gjør klin likt på alt du har beskrevet. Går kjempefint, og veldig udramatisk ❤ Anonymkode: f9a32...7a3 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #4 Skrevet 5. mai 2023 Akkurat slik håper jeg på nå når det er min tur til å gå ut av et lengre forhold ❤️ Anonymkode: 2f5f4...eb9
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #5 Skrevet 5. mai 2023 Jeg måtte svelge mange kameler, men vi samarbeider godt nå (uten at jeg vet hvordan det blir om jeg får meg kjæreste). Ikke pirk på småting, tenk på at dere må tåle hverandre i mange år framover. Ikke alle kampene er noe vits i å stå i, det er mitt beste råd. Anonymkode: e6f7e...082
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #6 Skrevet 8. mai 2023 1. Ikke gjør det til en kamp mellom deg og det som snart er eksen, men til hva som er best for ungene. Ha en kontinuerlig dialog med deg selv om hva som er best for dine barn! 2. Som flere er inne på, velg dine kamper. Ikke ta en stor kamp om noe som ikke er viktig! 3. Ha en god SKRIFTLIG avtale. Det vil si vanlig fordeling, og fordeling på alle røddager, jul, påske, sommer, vinterferie, høstferie, nyttår, romjul, bursdager og alle slike dager. 4. Vær romslig om forholdene ligger til rette for det. Om samarbeidet mellom dere er godt, så vurder om dere kan være sammen om omsorgen enkelte av dagene i punkt 3. 5. Ikke reager på om han/hun gjør enkelte ting på en annen måte enn du selv ville gjort/løst ting! Anonymkode: f11fd...c82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå