AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #1 Skrevet 4. mai 2023 Min samboer har blitt invitert i konfirmasjon til datteren til en av sine bestekompiser. Inviten var på fb. Han var 1 blant ca 15 inviterte på lista. Samboer tenkte å gå og fikk spørsmål av kompisen på sms i dag «Kommer dere»? Betyr dette at både jeg og barna våre også er invitert?! Jeg har bare truffet denne kompisen ett par ganger, men kjenner ham ikke. Har aldri truffet denne datteren og hun aner ikke hvem jeg er. Hun har kun truffet eldste datteren vår en gang da datteren vår var 2 år og hun 5 år. Samboeren min har kjent konfirmanten siden hun var liten, men ikke truffet henne siste 5 årene. Hører også med til historien at de har en ganske liten familie uten ‘ekte onkler, tanter eller søskenbarn. Derfor blir nære venner litt ‘onkler og tanter’. Og derfor betyr jo invitasjon av venner også mer. Spørsmålet er, hva blir egentlig normen her mht hvorvidt jeg og eller barna skal bli med? Er det forventet? Eller ville det vært litt rart siden jeg ikke har truffet henne og det er et lite selskap? Vi tenker det kanskje er mest naturlig at bare samboer drar, da kanskje sammen med eldste datter som konfirmanten har truffet. Høres det ok ut? Jeg er nemlig litt sosialt angstete selv mht selskap der jeg ikke kjenner folk. Så har egentlig litt lyst lyst å slippe, men går selvfølgelig om det er forventet av meg😌 Har uansett tenkt å tilby å bake en kake:) Et siste spørsmål. Hvo mye fir man i konfirmasjonsgave når man ikke er i nær slekt, bare nær venn av far ‘liksom onkel’? Anonymkode: ba730...d5d
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #2 Skrevet 4. mai 2023 Ingen som kan svare på denne?🙈 Anonymkode: ba730...d5d
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #3 Skrevet 4. mai 2023 Jeg hadde bedt mannen min spørre hvem av dere som er invitert, så unngår man misforståelser Anonymkode: 8895d...269 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #4 Skrevet 4. mai 2023 Først ville jeg vel sjekket hvem av dere som faktisk er invitert. Vanligvis ville jeg tenkt bare voksne, men verdt å sjekke. Jeg ville nok latt ham dra alene. Ville følt det rart å delta når jeg ikke kjente konfirmanten. Anonymkode: ecd79...71b 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #5 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Først ville jeg vel sjekket hvem av dere som faktisk er invitert. Vanligvis ville jeg tenkt bare voksne, men verdt å sjekke. Jeg ville nok latt ham dra alene. Ville følt det rart å delta når jeg ikke kjente konfirmanten. Anonymkode: ecd79...71b Enig, har tenkt mer på det selv nå og det føles bare rart at jeg skal bli med når jeg verken kjenner kompisen særlig godt eller har møtt datteren. Men tenker han kan ta med yngste datteren siden kompisen har møtt henne fra hun var baby og hun har truffet datteren da de var små. Hva er passelig pengegave syns dere? 700? 1000 kr? Anonymkode: ba730...d5d
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #6 Skrevet 6. mai 2023 Tipper det som er skjedd her er at han har sendt ut en fellesmld til flere og at det derfor sto "dere". Altså at flere par er invitert , og at han ikke gadd rette på sånn at det ble "du" til de som er bedt som kun 1. Opplevde der samme selv i et bryllup. Var kun samboer som var bedt, men sto "dere" i mld 🙂 Anonymkode: 17dab...389
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #7 Skrevet 6. mai 2023 Spør er alle invitert så drar alle Anonymkode: 59324...899
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå