Gå til innhold

Hvordan bli inspirert

Anbefalte innlegg

Skrevet

I stedet for å sitte på KG burde jeg ha:

-vasket badet

-ryddet og støvsugd leiligheten

-hengt klær til tørk

-ryddet opp igjen etter middagen

-vasket gulvet i gangen som er skikkelig sølete

Også blir jeg bare sittende her med dårlig samvittighet. :sur:

Jeg liker jo at det er rent og ryddig, men det er da så kjedelig å begynne også blir det jo rotete igjen nesten med en gang.

Noen som har noen gode tips for å komme i gang og ikke minst for hvordan bevare det ryddig?

Eller finnes det noen likesinnede kanskje? Så kan jeg trøste meg med at det ikke bare er hos oss vi er håpløse... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bare begynner i det små, tenker at jeg bare skal bruke 10-15 minutter og forestiller meg hvor fint det blir når det er rent og ryddig. Stort sett alltid kommer jeg så godt i gang og det blir så fint at jeg gjerne gjør masse annet i tillegg. Nå er vi jo to som vasker/rydder, så det blir ikke så mye på hver.

Man må bare tvinge seg selv til å legge ting på plass med en gang man har brukt dem, og hvis man gjør det til en vane å ikke trampe rundt hele gangen med skitne sko, tørke bord/benker når man har brukt dem osv så holdes det i grunnen relativt rent og ryddig til enhver tid.

Skrevet

Jeg bare satt en tidsgrense i sted jeg, på at jeg måtte være ferdig før kvart på fire, for da skulle jeg hente i barnehagen. Og vips så var stedet shinet :)

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg hater husarbeid, men jeg liker å ha det ryddig. Så, enten må jeg ha en husslave, eller gjøre som Arkana, rydde/vaske i 15 min hver dag. Det blir det siste.

Skrevet

Hei igjen,

ja jeg liker å ha det ryddig og rent jeg også. Et kvarter hver dag burde jo være overkommelig. Hm... nyttårsforsett kanskje?

Hvertfall så fikk jeg hengt opp klær, tatt gangen og kjøkkenet i går. Vasket til og med bak komfyren. Typisk meg å begynne på sånt som ikke synes. :ler:

Jaja. Tenkte å fortsette i dag. Forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig å lage gode rutiner på dette :forvirret:

:husarbeid:

Skrevet

For å få alt av husarbeid, inkl. å tørke støv av hver enkelt cd og sette dem tilbake alfabetisk, til å virke utrolig morsomt og nesten avhengighetsdannende, er det bare å melde seg opp til en eksamen.. Virker for meg! Hvert år..

Skrevet
For å få alt av husarbeid, inkl. å tørke støv av hver enkelt cd og sette dem tilbake alfabetisk, til å virke utrolig morsomt og nesten avhengighetsdannende, er det bare å melde seg opp til en eksamen.. Virker for meg! Hvert år..

:Nikke:

Det kan jeg bekrefte. Det er ikke måte på hvor interessant det er å tørke støv, skrubbe flisene på badet med tannbørste eller tine fryseren når man egentlig burde lest til eksamen. :ler:

Skrevet

Jeg liker også å ha det rent og ryddig rundt meg, men haaater å gjøre husarbeid.

Det jeg da ofte gjør, er å sette på musikk med masse techno eller annen party-musikk etter hva man liker. Da blir jeg gira og vasker og danser om hverandre :ler:

Hvis jeg gjør helgevasken på en fredag eller lørdag, hender det innimellom at jeg tar en vaskepils, det kan funke det og. Men alltid med musikken ;)

Skrevet

man får gjort mye i reklamepausene på tv...

vaske opp noen kopper og fat

ta ut klesvasken - og henge den opp i neste pause

vaske ganggulvet

støvsuge stuegulvet

ta ut søpla

etc

mye gjort på 5 minutt...

Gjest gjest1
Skrevet

Hm, jeg liker å rydde og vaske :)

I kveld har jeg gått igjennom alt i skuffene i stuen og gangen. Og tro meg, det var IKKE lite å sortere! De skuffene har irritert meg lenge!! :sur:

I forgårs ryddet og sorterte jeg i boden min.

Forleden dag falt min 3 meter lange dritthylle ned og alt som var oppå, så det får jeg vel ta i morgen... *sukk* (måtte bare stable det på gulvet da hyllen holdt på å ta livet av min nevø som var på overnattingsbesøk...)

Med andre ord, det er alltid noe å gjøre! Men jeg må innrømme at det er ikke alt som er like gøy! :sur:

Skrevet

Jeg pleier å dra på besøk til en venninne av meg som ALLTID har det strøkent hjemme hos seg. Da blir jeg kjempegira på å rydde og vaske når jeg kommer hjem til meg selv. (Må jo tilføye at jeg besøker henne ellers også.. hehe)

Skrevet (endret)

Jeg liker egentlig å ha det ryddig, så jeg tar en liten halvtime med smårydding og småvask etter at guttungen har er lagt for kvelden. Jeg koser meg bedre i sofaen etterpå og han liker å sovne til lydene av bevegelse i huset. Ingenting er bedre inspirasjon enn sovende barn og sofakos!

Endret av Lizzie
Skrevet

Bruker å gjøre husarbeid i reklamepausene på tv. Utrolig hvor mye man får gjort -og hvor kort tid det egentlig tar å ta ut av oppvaskmaskinen...

Ellers setter jeg på timeren på komfyren. 10 min er passe ellers går jeg lei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...