Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min baby er 10mnd, vi har samsovet helt til nå. Dette var ikke planlagt, men endte opp sånn da baby var ekstremt klistremerke-baby. Det var med andre ord eneste måten vi begge fikk sove på. Men nå krabber han rundt, og jeg føler ikke det er trygt å la han sove i dobbel senga alene når jeg går ut av rommet etter han har sovnet. Jeg har derfor prøvd å legge han i sprinkelseng som står rett ved min seng, men dette har ikke funket. Jeg har prøvd å legge han der og trøste ved en hånd på magen, sitte ved siden av å trøste, men han blir hysterisk på høyt nivå så ender meg at jeg må ta han opp. Har også prøvd å ta han opp, trøste for å så legge han ned igjen, men til ingen nytte.. Har prøvd å legge han i sin seng når han sovner og har sovet en liten stund, men da våkner han før jeg har fått sjans å legge han ned å gråter hysterisk. Noen tips her? Evt tips til tryggere samsoving nå som han krabber rundt? Er ingen forskjell hvis far prøver, da blir han ofte enda mer hysterisk for at jeg ikke er tilstede..

Anonymkode: 975ce...60a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sengehest og babycall? Finnes også en slags sengehest for rammemadrass (babydan tror jeg har en), men min sklei mellom så tror ikke jeg vil anbefale det.

Anonymkode: c37de...ac4

AnonymBruker
Skrevet

Sett dobbelsengen inn mot veggen og legg baby inn i hjørnet + babycall med kamera. Bruk dyner og puter til å lage en mur rundt baby. Kan i tillegg legge puter og dyner på gulvet rundt sengen for å dempe for fall. 

Anonymkode: a591d...ebb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har samme problem og klarte ikke annet enn å legge meg med baby 😕 Gikk litt bedre å legge i reiseseng da, har en som jeg også kan gå oppi så da var det lettere å legge baby ned med full kroppskontakt og så snike meg ut av reisesenga etterhvert. Så i perioder har baby sovet litt i den men i perioder har ikke det gått heller. 

Hadde vi hatt plass hadde jeg forsøkt på gulvseng tror jeg eller madrass på gulvet på babyens rom. 

Anonymkode: 1b6be...5de

AnonymBruker
Skrevet

Har satt dobbeltsengen i et hjørne og bygger en «mur» av hotellputer rundt de to andre kantene.

Har babycall innstilt på høyest sensitivitet så hører om baby begynner å romstere.

Anonymkode: 90249...612

• Liker 1
Skrevet

pute/dynemur og babycall med video ble redningen her til hun skjønte at det var farlig å krabbe utfor :)

AnonymBruker
Skrevet

Her har unge sovet i dobbeltsengen i 2 år. Aldri ramla ut mens hun har sovet 😊 Har ramla ned et par ganger ellers, men det har gått veldig greit 😛 

Anonymkode: bc275...26e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier bygge mur rundt, samt har flyttet sengen helt inni hjørne så den ene delen av sengen er helt inntil veggen. Han ruller ikke rundt i søvne, er mest når han våkner så får han veldig panikk og krabber rundt over alt (inkl pute muren) og jeg er redd han en dag vil falle utav sengen hvis jeg ikke er kjapp nok inn. Må springe inn for å unngå uhell, så er bare litt slitsomt å hele kvelden være på vakt. Nå er ikke sengen vår veldig høy så det ville sikkert gått veldig fint, men ønsker jo naturligvis å slippe et slikt uhell 😅 men kan sjekke opp i sengehest, vil trolig trenge en litt høy da fordi han klatrer på alt om dagen, men takk for tips! 

-ts

Anonymkode: 975ce...60a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...