AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #1 Skrevet 4. mai 2023 Ei venninne fikk et bilde av sin mann til bursdagen og jeg sa som sant er at bildet er fint. Nå har jeg funnet ut at kjæresten min har kjøpt eksakt samme bilde til meg til min bursdag. Ja, bildet er fint, men verken noe jeg ønsker meg eller syntes passer inn her hjemme. Syntes i tillegg det blir litt rart å ha eksakt samme bilde, selv om det i utgangspunktet ikke betyr allverdens. Dessuten fikk jeg et bilde av samme kunster i fjor som jeg virkelig ønsket meg og ble superglad for. Sliter nå med verdens dårligste samvittighet pga jeg i det siste har snakket om en annen kunstner som jeg virkelig digger bildene til, men at jeg ikke ønsker meg bilde i år siden jeg fikk i fjor. Huff, jeg må jo bare holde maska da jeg får det, blir jo glad, men kjenner ingen veldig glede. Dessuten passer det ikke inn her hos oss og ikke vet jeg hvor jeg skal henge det. Skulle så gjerne ønske han hadde spurt meg tidligere hva jeg ønsket meg og ikke bare gått og kjøpt det. Det er snakk om et dyrt bilde, ikke bare noe billig greier jeg kan henge på gjesterommet liksom. Syntes det er en forferdelig situasjon, rett og slett…. Anonymkode: 3f141...ab4 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #3 Skrevet 4. mai 2023 Nå er du forberedt og kan forberede relasjonen din etter det. Verre å pakke opp det der og så late som HAAAAPPY Anonymkode: 544c9...166 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #4 Skrevet 4. mai 2023 Krise? Det var da voldsomt til clickbait... Anonymkode: abbac...7bc 14 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #5 Skrevet 4. mai 2023 "Krise" "Forferdelig situasjon" Skjerp deg Anonymkode: 684f2...5e8 28 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #6 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Krise? Det var da voldsomt til clickbait... Anonymkode: abbac...7bc Kanskje det, men det er faktisk litt krise for meg dette. Anonymkode: 3f141...ab4 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #7 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "Krise" "Forferdelig situasjon" Skjerp deg Anonymkode: 684f2...5e8 Ok! Anonymkode: 3f141...ab4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #8 Skrevet 4. mai 2023 Her i huset er vi i krise når familie medlemmer dør.. Anonymkode: 41a30...8e9 40 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #9 Skrevet 4. mai 2023 Du har en reell problemstilling, men den er utrolig lite betydningsfull, og det er tilnærmet umulig å ta deg seriøst når du beskriver en sånn filleting med så svulstige ord. Anonymkode: 684f2...5e8 23 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #10 Skrevet 4. mai 2023 Kan du henge det i gangen, feks? Eller hvis du har trapp, på veggen ved trappen? Du må jo ikke henge det i stuen.... Jeg skjønner at det er litt kjipt å få noe du ikke har lyst til å ha på veggen, men det er bedre om du klarer å finne et litt diskret sted, enn at du avviser gaven han gir deg. Anonymkode: 51fb0...f7c
Blåpille Skrevet 4. mai 2023 #11 Skrevet 4. mai 2023 Kan du ikke utrykke skikkelig glede, og etter litt "analysering" si at det ikke er en stil som passer helt hos dere, og kanskje dere kan velge noe sammen? Hvis det er mulig å få pengene tilbake eller bytte, såklart. At du vil ha noe annet enn et bilde til bursdag fordi du fikk et bilde i fjor, blir litt mer umoden tankegang. Har forståelse for at man har en visjon for sitt hjem, og syns det da er dumt at en stor pengesum blir brukt på "feil" produkt. Men med litt taktfull kommunikasjon er nok krisen avverget 👍 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #12 Skrevet 4. mai 2023 Dette var fullstendig latterlig å lese. Synes du skal ta deg sammen. Makan til i-landsproblem Anonymkode: 3f6ab...b3c 8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #13 Skrevet 4. mai 2023 Ok, skjønner nå at KG ikke var plassen å skrive om dette. Vet ikke om det er misunnelse eller anonym knappen som gjør at folk kun kan svare med frekke kommentarer. Så da lar jeg det være med dette. Takk til dere som svarte på en normal måte om hva dere tenker om saken. Anonymkode: 3f141...ab4 2 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #14 Skrevet 4. mai 2023 Eneste måten å få noe som helst respons på her inne er å overdrive. Normale ydmyke spørsmål får svært sjelden svar. Overdriver man maks så rekker det inn. Anonymkode: 6f54c...ed8 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #15 Skrevet 4. mai 2023 Blåpille skrev (4 minutter siden): Kan du ikke utrykke skikkelig glede, og etter litt "analysering" si at det ikke er en stil som passer helt hos dere, og kanskje dere kan velge noe sammen? Hvis det er mulig å få pengene tilbake eller bytte, såklart. At du vil ha noe annet enn et bilde til bursdag fordi du fikk et bilde i fjor, blir litt mer umoden tankegang. Har forståelse for at man har en visjon for sitt hjem, og syns det da er dumt at en stor pengesum blir brukt på "feil" produkt. Men med litt taktfull kommunikasjon er nok krisen avverget 👍 Takk for svar! Går dessverre ikke å bytte da det er rammet inn etter kundens ønske. Dette med umoden tankegang tar jeg til etterretning. Anonymkode: 3f141...ab4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #16 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eneste måten å få noe som helst respons på her inne er å overdrive. Normale ydmyke spørsmål får svært sjelden svar. Overdriver man maks så rekker det inn. Anonymkode: 6f54c...ed8 I dette tilfellet renner det inn med negativitet, ingen tvil om det hvertfall. Anonymkode: 3f141...ab4 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #17 Skrevet 4. mai 2023 Han har vel hørt at du har skrytt av bildet, og tenkte at nå kjøpte han noe du kommer til å like. Men, det er litt rart at han ikke tenker på at det er dumt at du har samme bilde som venninnen din. Du får ta i mot og være fornøyd, eller eventuelt si at du tror du vil bytte bildet fordi du føler det blir å kopiere venninnen din, tror han vil forstå det. Eventuelt henger du bildet på et av gjesterommene, der det ikke blir så synlig. Anonymkode: a6e4f...15a 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #18 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan du henge det i gangen, feks? Eller hvis du har trapp, på veggen ved trappen? Du må jo ikke henge det i stuen.... Jeg skjønner at det er litt kjipt å få noe du ikke har lyst til å ha på veggen, men det er bedre om du klarer å finne et litt diskret sted, enn at du avviser gaven han gir deg. Anonymkode: 51fb0...f7c Takk for svar! Jeg kommer absolutt ikke til å avvise gaven, så får bare begynne å tenke på hvor det kan plasseres. Anonymkode: 3f141...ab4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #19 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar! Går dessverre ikke å bytte da det er rammet inn etter kundens ønske. Dette med umoden tankegang tar jeg til etterretning. Anonymkode: 3f141...ab4 Kan du henge det på soverommet? Hvordan blir det feil i stilen hos deg? Jeg fikk også et bilde som jeg ikke liker eller står i stil hos oss. Jeg skjønner hvorfor jeg fikk det, for det er «meg» for de som ikke kjenner meg så altfor godt. Så jeg ble jo ganske glad av det siden de hadde funnet et bilde som de mener passer til meg. Jeg har løst det med å ha det på en liten vegg som jeg har kjøpt flere små bilder (billige men som står i stil med det) som da gjør at det blir en slags liten bildevegg der det største bildet ikke er alene om fokuset. Jeg trives veldig godt med det og kjenner på følelsen at jeg liker at de tenkte på meg når de kjøpte det Anonymkode: 1db22...b66
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #20 Skrevet 4. mai 2023 "Huff, jeg må jo bare holde maska da jeg får det, blir jo glad, men kjenner ingen veldig glede." Jøss Anonymkode: c935d...f97 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå