AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #1 Skrevet 4. mai 2023 Hei Jeg bestilte en vare fra Tyskland, den varen med leveringskostnader kostet 800,- jeg ble overasket for å måtte betale over 330 for å hente varen her i posten når jeg allerede har betalt leveringskostnader. (Fortolling og mva som jeg betalte her). Er dette innenfor eller jeg som tar feil her? Anonymkode: 54529...565
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #2 Skrevet 4. mai 2023 Det er riktig. Levering er en ting, du betaler moms når du henter. moms utgjør 25 % av sendingens totale verdi inkl frakt. i tillegg kommer fortollingskostnader. Anonymkode: f6d6c...f48 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #3 Skrevet 5. mai 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Hei Jeg bestilte en vare fra Tyskland, den varen med leveringskostnader kostet 800,- jeg ble overasket for å måtte betale over 330 for å hente varen her i posten når jeg allerede har betalt leveringskostnader. (Fortolling og mva som jeg betalte her). Er dette innenfor eller jeg som tar feil her? Anonymkode: 54529...565 Er butikken der du bestilte VOEC registrert? Hvis den ikke er det er det rett at du må betale til Posten Anonymkode: f26c0...8c0
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #4 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei Jeg bestilte en vare fra Tyskland, den varen med leveringskostnader kostet 800,- jeg ble overasket for å måtte betale over 330 for å hente varen her i posten når jeg allerede har betalt leveringskostnader. (Fortolling og mva som jeg betalte her). Er dette innenfor eller jeg som tar feil her? Anonymkode: 54529...565 Posten tar et eget gebyr på 149kr også. Anonymkode: 1fef3...746
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #5 Skrevet 5. mai 2023 Enten må du forsikre deg om at butikken kan selge uten mva til land utenfor EU, eller at butikken er VOEC registrert. Om du ikke gjør det må du, som i dette tilfellet, betale mva to ganger samt gebyr på fortolling. Anonymkode: 21768...2a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå