Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært i jobb siden 2017 pga sykdom som kom snikende på. Etterhvert slo den ut i full blomst og jeg ble sykmeld. Arbeidsgiver som er en stor IA bedrift ville ikke tilrettelegge så jeg kunne fortsette. Jeg hadde jobbet der i 17 år og aldri fått klager på hvordan jeg utførte jobben min.

Nå er jeg intet tiltak for å finne ut hva jeg klarer å jobbe. Jobben i seg selv er veldig krevende på ting jeg dessverre ikke klarer å forstå ennå (data). En annen ting er at jeg står og går hele tiden jeg er der. Ingen mulighet for å kunne sitte å utføre jobben.

Nå er jeg der 2 ganger i uken og jobber 3 timer hver gang. Hele kroppen er ett smertehelvete etter hver gang jeg er der. Har måttet begynne med paralgin forte for å klare smertene da jeg kommer hjem.

Dette med å stå og gå var ett av problemene som gjorde at jeg måtte skutte i jobben. Dette ble sagt tydelig til tiltaksarrangør fra første dag.

Nå vil han tiltaksarrangøren øke med 4 timer hver gang og selv om jeg forteller hvordan det er etter 3 timer, så hjelper ikke det. Han mener jeg bare må stå og få mer og mer, så til slutt vil smertene lette. Jeg vet jeg ikke vil klare det, men blir absolutt ikke hørt. Denne sykdommen går veldig utover hodet, rygg og beina. Blir aldri kvitt det.

Jeg har ikke lyst å øke for så å kanskje måtte reise tidligere fra jobb enn oppsatt.

Hvordan får tiltaksarrangør til å forstå at nåe 3 timer er ett helvete, da vil 4 timer bli ren tortur.

Har noen tips til hvordan jeg kan legge frem dette uten å bli overkjørt?

Anonymkode: 61463...9e6

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at dem kan tvinge deg i det hele tatt. Høres jo helt umenneskelig ut.

Anonymkode: f3d60...396

AnonymBruker
Skrevet

Gå med på det, prøv én gang. Da vil det vise seg at det ikke funker når du ikke klarer å komme neste dag.

Anonymkode: e91bb...8ec

AnonymBruker
Skrevet

Du må si at sånn det er ikke lar seg gjøre lenger, så får de finne noe mer passende for deg. 

Anonymkode: e58e2...b27

Skrevet

Snakk med fastlegen som kan komme med en uttalelse?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Skjønner ikke at dem kan tvinge deg i det hele tatt. Høres jo helt umenneskelig ut.

Anonymkode: f3d60...396

Kryss fingrene for at du aldri havner der, ikke mye gøy. Han og jeg snakket litt løst å fast de første gangene vi møttes. Da kom vi inn på at jeg hjalp til med å restaurere mitt eget bad for sikkert 17-18 år siden. Jeg var håndlanger og ikle noe annet. Så snakket vi om noe annet feks at jeg for 25 år siden hadde plantet noe i hagen. Dermed så var jeg egnet til å jobbe med restaurering og en slags gartner.

Jeg kan ikke restaurere og planter vet jeg ikke noe om.

Det er veldig umenneskelig, samtidig sier NAV at jeg har stor mulighet for samme type jobb ette annet sted. Hva hjelper det å stå og gå på andre gulv?

Jeg blir så overkjørt at jeg er deprimert. Tiltaksarrangøren er så positivt, jeg kan visst få jobb overalt med min erfaring i ett yrke. Det stemmer at jobb mulighetene kan hagle ned over meg, men så er vi der med stå og gå igjen.

Blir så sliten av dette.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Gå med på det, prøv én gang. Da vil det vise seg at det ikke funker når du ikke klarer å komme neste dag.

Det et dessverre 3 dager i mellom de jonn dagene, så det begynner å ro seg litt i kroppen, men så er det på igjen.

AnonymBruker
Skrevet
Perleblomst skrev (11 minutter siden):

Snakk med fastlegen som kan komme med en uttalelse?

Ja, bestilte time etter møtet o DSG. Han er jo enig med meg at stå PG gå ikke fungerer. Skal be om erklæring.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du må si at sånn det er ikke lar seg gjøre lenger, så får de finne noe mer passende for deg. 

Anonymkode: e58e2...b27

Gjett om jeg har prøvd. Alt vil bli bra igjen bare jeg kommer ut i jobb. Samme med hva det er tydeligvis, bare de kan hake av å ha fått en til ut i jobb. 
Selv fastlege har informert at dette blir jeg aldri kvitt. Ifølge tiltaksarrangør må jeg bare forsøke med utprøving nå i 3 mnd.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det et dessverre 3 dager i mellom de jonn dagene, så det begynner å ro seg litt i kroppen, men så er det på igjen.

Lyv! Nytter ikke å forholde seg til slike som ikke vil høre!

Skrevet

1 - Dra på jobb.

2 - Jobb til du får smerter.

3 - Dra hjem.

4 - Gjenta.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke første gang jeg hører om at slikt skjer med de som er ute på prøving. Leste om dette med en på prøve jobbing. der vedkommende besvimte på arbeidsplassen og ble henta med ambulanse først da forstod Nav at vedkommende ikke kunne jobbe. Snakk med legen din så kanskje veilederen din kan få brev fra den at du ikke kan jobbe mer enn 3 timer. Det er tydeligvis jobben deres og presse personen til de ikke orker mer. 

Anonymkode: 557b0...266

AnonymBruker
Skrevet
Krist1an skrev (3 timer siden):

1 - Dra på jobb.

2 - Jobb til du får smerter.

3 - Dra hjem.

4 - Gjenta.

Dette. Møt opp på jobb og gå hjem når smertene er mere enn du kan leve med dersom du ser for deg år ut og år inn. Det du klarer i utprøving skal du kunne klare i jobb hele året, derfor viktig at du drar hjem når det er nok.

Anonymkode: 402e8...342

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...