Gå til innhold

Ettåringen har "vondt i magen" når hun skal sove

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en veldig smart (tror jeg😅) jente på ca 20 mnd som har et godt utvikla språk. Hun har blitt veldig opptatt av vondt i magen, bl.a. etter å ha lest den lille larven aldri mett, og en gang jeg hadde veldig vondt i magen.

Vi har slitt veldig med legging. De første gangene hun sa at hun hadde vondt i magen eller i øret, tok jeg henne opp fra senga, eller på en eller annen måte stoppa leggerutinen vår. Hun tester mye grenser for tida og gjør alt mulig for å ikke måtte sove. Så med en gang hun kommer oppi senga si, sier hun at hun har vondt i magen. Hvis hun våkner på kvelden sier hun også dette. Nå har jeg begynt å overse det og bare fortsetter legginga uten å gi det oppmerksomhet. Da sovner hun mye fortere og skjønner at det ikke funker å "teste". Men hva om hun faktisk har vondt i magen?

Anonymkode: fcbed...4fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde hun nok hatt vondt i magen utenom leggetid også....

Anonymkode: f8b5c...ec3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min sa "vondt i magen" når hun var sulten, så ikke godt å si😊

Vondt i magen kan også bety vondt i øret hos så små barn.

Anonymkode: b4118...6a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har en veldig smart (tror jeg😅) jente på ca 20 mnd som har et godt utvikla språk. Hun har blitt veldig opptatt av vondt i magen, bl.a. etter å ha lest den lille larven aldri mett, og en gang jeg hadde veldig vondt i magen.

Vi har slitt veldig med legging. De første gangene hun sa at hun hadde vondt i magen eller i øret, tok jeg henne opp fra senga, eller på en eller annen måte stoppa leggerutinen vår. Hun tester mye grenser for tida og gjør alt mulig for å ikke måtte sove. Så med en gang hun kommer oppi senga si, sier hun at hun har vondt i magen. Hvis hun våkner på kvelden sier hun også dette. Nå har jeg begynt å overse det og bare fortsetter legginga uten å gi det oppmerksomhet. Da sovner hun mye fortere og skjønner at det ikke funker å "teste". Men hva om hun faktisk har vondt i magen?

Anonymkode: fcbed...4fb

Da hadde hun hatt vondt i magen utenom leggetid også.. :)

Sønnen min pleide å finne måter å slippe å legge seg i akkurat samme alder, da sa han at han måtte tisse, for han visste at jeg ville følge ham til toalettet 😅 og da måtte han "liksom bæsje", og ble aaaldri ferdig. 

Jeg skjønte jo etter et par ganger at det her er bare bs, så jeg tok sjansen. Da gikk det fort over. 

Tenker du kan si til datteren din at om hun har vondt, kan det hjelpe å holde eller stryke magen. Da går de gjerne fort lei også 😊

Anonymkode: 48583...c67

AnonymBruker
Skrevet

Min hadde også ‘vondt i magen’ ganske ofte. Fant ut at det var alle tegn fra mageregionen hun kjente på som ble ‘vondt’. Enten det var sult, metthet, fordøyelsen som jobbet, kanskje noe hun tenkte på som skapte uro magen. Hun er i dag 4 år og har nesten helt sluttet å påpeke magevondt. Tror det var mer en følelse hun konstaterte. 
Tipper det er slik hos din lille også. Og at du har rett i at dette sikkert er en del av grensetestingen. Bekreft at du skjønner det er kjipt å ha vondt i magen, men si at det ikke er noe du kan gjøre og at du ikke tar henne opp pga det, fordi det ikke vil hjelpe. Og så kan du fjerne dele med henne at det kanskje kan være noe hun ikke tåler å spise, så det skal dere prøve å finne ut av det. Ei lita med så godt ordforråd kan godt bli pratet til som det ordforrådet hun har🙂

Anonymkode: 7b86f...19f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa "vondt i magen" til alt av ubehag, også om jeg bare var litt redd eller sliten i øynene, eller at dyna mi var kald. Kan det være noe sånt?

Anonymkode: 8a040...47a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...