Gå til innhold

Liker ikke å ha kontakt med hunder eller klappe dem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er jeg den eneste?

liker ikke helt følelsen jeg får av å klappe en hund store eller små eller kort håret eller lang håret, hendene føles fettete og ekle også med at hunder skal slikke i hånda , så jeg ærlig unngår å klappe dem, men er som mange hundeeiere blir fornærmet fordi jeg «rejected» hunden deres samme med svigers, fordi hunden vil så gjerne hilse, men jeg vil ikke hilse🙈 et barn er annerledes da 
De sier bare «hei» og ikke skal slikke meg og hoppe på meg og alt mulig uff

Anonymkode: efc6c...f62

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hund som for det meste ikke bryr seg om mennesker så jeg ser ikke problemet med at du kan overse den👍

Anonymkode: ea19d...c9e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og det er ett dyr, du trenger ikke være høflig mot det 😅

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Får litt den samme følelsen av andres barn.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og det er ett dyr, du trenger ikke være høflig mot det 😅

Nei er liksom det😅 men for sviger er den lille hunden hennes som barnet hennes så da blir hun litt sånn «hææ hvordan kan hun overse prinsen min?» verste jeg ver er masete hunder som ikke eier grenser og skal mase og hoppe seg til oppmerksomhet og eiere bare ler og synes dette er søtt..  hund får jo ikke vondt av at jeg overser den

AnonymBruker
Skrevet

Å hunden min tenker cirka det samme om inpåslitne mennesker som vil klappe henne, og blir sure fordi hun ikke vil🤣 Dere haddd nok likt hverandre🤣 

Tenker det er helt greit, ikke alle må like alle, enten de har to eller fire bein😅

Anonymkode: 248fc...e5c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er forskjell på hunder.. pelsen, renhet, slikking.. men er ingen tvang uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å hunden min tenker cirka det samme om inpåslitne mennesker som vil klappe henne, og blir sure fordi hun ikke vil🤣 Dere haddd nok likt hverandre🤣 

Tenker det er helt greit, ikke alle må like alle, enten de har to eller fire bein😅

Er ikke hunde menneske men helt greit å besøke noen med en hund som ignorerer meg også 😂 setter pris på det isteden for å besøke folk med disse gneldre bikkjene som skal på hyt og pine prøve å slikke meg 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er ikke hunde menneske men helt greit å besøke noen med en hund som ignorerer meg også 😂 setter pris på det isteden for å besøke folk med disse gneldre bikkjene som skal på hyt og pine prøve å slikke meg 😅

Hehe, skjønner deg godt, slike hunder er slitsomme😅 

Jeg har samme greia med katter som kommer på meg, liker det overhode ikke, og katteeierne blir snurt for at jeg ikke vil ha katten på meg😅

AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er helt greit, vi har alle vårt 😊 Jeg liker ikke å hilse på barn, liker ikke å holde barn, barn som skal klatre på deg, ha oppmerksomhet hele tiden, liker rett og slett ikke barn noe særlig og det er helt greit. Noen er ikke så glad i hunder eller katter eller andre skapninger. Men for de som eier kjæledyret så er det dyret det beste i verden slik foreldre oppriktig mener at deres barn er det flotteste i verden og slik bør det også være også bør en ha forståelse for hverandre både for de som er glade i og har hunder/barn/katter og de som mener at det ikke er det helt store i verden.

Anonymkode: b7526...794

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker heller ikke å klappe eller være i nærheten av hunder, og har ikke tenkt på at det er så spesielt, kjenner mange som er like. Unntaket for meg er et par hunder jeg «kjenner» - de kan jeg gjerne omgås og klapper.

Anonymkode: 01b5b...b9d

Skrevet

Hundene bryr seg ikke, det er verre med eierne 😅

Skrevet
5 minutter siden, Athena Freyja said:

Hundene bryr seg ikke, det er verre med eierne 😅

Jeg syns egentlig det er helt greit, som hundeeier. Såklart mener jeg de går glipp av noe om de ikke vil hilse på stuegrisen min, som jeg kaller hu, men det er tross alt deres tap. Hunden min bryr seg mye mer, hun elsker folk og blir litt irritert om de ignorerer henne 😂

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt greit. Det er også kjempefint for alle hunder som er litt usikre/skeptiske til folk, å bli ignorert. Hunden til svigers ønsker kanskje oppmerksomhet, men den tar ikke skade av å bli ignorert av deg.

Jeg selv liker ikke hundelukt og følelsen av fett på hendene etter klapping. Jeg har selv to hunder, men dette er en rase som ikke er fettete og de lukter ingenting, selv ikke når de er våte (nei, det er ikke at jeg er vant til lukten, det er en karakteristikk av rasen).

Rasen jeg har er naturlig skeptisk til fremmede, så det er alltid flott når folk ignorerer de. Det er mer enn nok fremmede som forsøker å kaste seg over hundene mine uten å spørre om de får hilse. 

Anonymkode: 4f7ee...f51

AnonymBruker
Skrevet
17.11 skrev (7 timer siden):

Jeg syns egentlig det er helt greit, som hundeeier. Såklart mener jeg de går glipp av noe om de ikke vil hilse på stuegrisen min, som jeg kaller hu, men det er tross alt deres tap. Hunden min bryr seg mye mer, hun elsker folk og blir litt irritert om de ignorerer henne 😂

Men pleier du og trekke hunden din tilbake vis noen viser at de ikke er helt komfortable med det?

du må jo huske siden du elsker hunden din  og mener at dem går glipp av det så betyr jo ikke det at andre synes det og vil ha den opp i seg😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tenker det er helt greit, vi har alle vårt 😊 Jeg liker ikke å hilse på barn, liker ikke å holde barn, barn som skal klatre på deg, ha oppmerksomhet hele tiden, liker rett og slett ikke barn noe særlig og det er helt greit. Noen er ikke så glad i hunder eller katter eller andre skapninger. Men for de som eier kjæledyret så er det dyret det beste i verden slik foreldre oppriktig mener at deres barn er det flotteste i verden og slik bør det også være også bør en ha forståelse for hverandre både for de som er glade i og har hunder/barn/katter og de som mener at det ikke er det helt store i verden.

Jeg tenker er fair med begge. Men nå har jo mine venner som har barn mer kontroll på barnet en bikkjene sine. Hundene jeg har vært borti får hoppe og vis jeg setter meg i sofaen så blir ser de sånt på meg så fort jeg reiser meg når hunden begynner å bli masete og hopper..

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Men pleier du og trekke hunden din tilbake vis noen viser at de ikke er helt komfortable med det?

du må jo huske siden du elsker hunden din  og mener at dem går glipp av det så betyr jo ikke det at andre synes det og vil ha den opp i seg😅

Selvsagt, jeg er ikke mindre intelligent selv om jeg eier hund.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg tenker er fair med begge. Men nå har jo mine venner som har barn mer kontroll på barnet en bikkjene sine. Hundene jeg har vært borti får hoppe og vis jeg setter meg i sofaen så blir ser de sånt på meg så fort jeg reiser meg når hunden begynner å bli masete og hopper..

Nåja mødre med barn og barn kan bli ganske impåsliten og påtrengende begge deler😅 Men såklart finnes det hundeeiere som lar hunder gjør mye rart, vi er jo ikke en homogen gruppe med et felles reglement på hundeoppdragelse selv om vi alle er hundeeiere. Også er det nok også forskjell på hva en kan forvente når du kommer hjem til noen med hund vs når de med hund kommer på besøk til deg. Det er jo tross alt hunden som bor hos eierene sine kontra besøket, men de fleste hundeeiere jeg vet om tar hensyn til besøket og får de til å føle seg vel.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvis noen totalt overser hunden min er jeg bare glad til. Å begynne og snakke til henne ville bare gire henne opp og få bjeffingen til å øke. Ofte ber jeg gjester om å overse henne og IKKE klappe henne når de kommer, for da roer hun seg fortere ned. Jeg vil ikke at hun skal belønnes med oppmerksomhet og klapping og kos når hun har uønsket atferd som bjeffing.

Hun skal heller ikke få oppfatningen av at det er noen grunn til oppstuss eller å øse seg opp bare fordi det kommer noen. Alt skal skje helt rolig og dagligdags, uten å gire opp hunden.

Vil du ikke klappe hunder, så la være. Det er helt ok. Hvis noen blir fornærmet over det, så la dem bare bli det. Ikke alle kan like hunder.

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (19 timer siden):

Hvis noen totalt overser hunden min er jeg bare glad til. Å begynne og snakke til henne ville bare gire henne opp og få bjeffingen til å øke. Ofte ber jeg gjester om å overse henne og IKKE klappe henne når de kommer, for da roer hun seg fortere ned. Jeg vil ikke at hun skal belønnes med oppmerksomhet og klapping og kos når hun har uønsket atferd som bjeffing.

Hun skal heller ikke få oppfatningen av at det er noen grunn til oppstuss eller å øse seg opp bare fordi det kommer noen. Alt skal skje helt rolig og dagligdags, uten å gire opp hunden.

Vil du ikke klappe hunder, så la være. Det er helt ok. Hvis noen blir fornærmet over det, så la dem bare bli det. Ikke alle kan like hunder.

Ts

enig her, hund til svigers blir helt gal fordi så fort noen av familie medlem kommer inn døra så får den all oppmerksomhet slik at hunden går helt bonkers. Og ender med å tisse på seg.. æsj. Tror den har merket at hos meg så blir det ikke noe oppmerksomhet og belønning av den irriterende adferden dens med og hoppe og bjeffe og prøve å slikke meg. Unngår noen ganger og sitte meg i sofaen da den skal hoppe på meg der og prøve å slikke fjeset mitt🤢 nei takk! Tror hun har 0 tanke om trene den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...