Gå til innhold

Hva kan jeg ta med på 17 mai lunsj der alle må ta med noe mat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alltid lurt å bli enige om hva man skal ta med. Dumt om alle har med focaccia liksom... Husk også på barna,kanskje en rett og slett bør ta med pølser og lompe? 

Anonymkode: 40183...848

AnonymBruker
Skrevet

Joikakaker og erter, kjøtt og flesk 

Anonymkode: 63360...7e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurt å spørre for å få noe hint om hva som trengs men foccacia er alltid en hit. Det samme med parma/serranoskinke, oliven og machego. Kan aldri få nok av slikt på et koldtbord, så godt å snacke på etter at man egentlig er mett... Eller for mer norsk siden 17. mai 😉 spekeskinke, fenalår og f.eks. den alpeosten eller en av hardostene fra ValdresOst. 

Anonymkode: 19c6f...8ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.5.2023 den 20.42):

Er invitert på 17 mai lunsj og fått beskjed om at alle må ta med noe hver. Jeg har aldri vært på sånn før og trenger tips :)

Er det kake og vafler og muffins eller salat, reker, kyllingvinger, pølser etc det går i? 

Det vil være ca ti voksne og to til fire barn i alder 5-12 

Anonymkode: eace4...b49

Ville lagd en enkel kyllingsalat å tatt med loff eller rundstykker , en smørklatt å litt rømme el dressing . Ta med noe dere selv liker 😀. Evnt spekemat , eggerøre , flatbrød , rømme . 

AnonymBruker
Skrevet

Spinat og feta pai

Anonymkode: a01a1...90d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.5.2023 den 20.42):

Er invitert på 17 mai lunsj og fått beskjed om at alle må ta med noe hver. Jeg har aldri vært på sånn før og trenger tips :)

Er det kake og vafler og muffins eller salat, reker, kyllingvinger, pølser etc det går i? 

Det vil være ca ti voksne og to til fire barn i alder 5-12 

Anonymkode: eace4...b49

Lunsj er lunsj og betyr mat, ikke kake i min verden, hvis ikke annet er spesifisert. 

Anonymkode: 88693...dbb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å ta med blank potetsalat :) 

1 kg små poteter 
1 liten rødløk 
3 vårløk 
100 g soltørkede tomater 
100 g oliven 
Hakkede urter som gressløk, persille, basilikum, estragon, kjørvel

Dressing 
1 dl nøytral olje eller mild olivenolje 
3 ss hvitvinseddik, sherryeddik eller sitronsaft 
1 ss grov sennep 
salt og kvernet pepper

Vask og skrubb potetene nøye, og kok dem møre i saltet vann. Hell av kokevannet og damp potetene tørre. De minste potetene kan være hele, de litt større kan deles i grove biter.

Rens og finhakk rødløken, finsnitt vårløken og hakk soltørkede tomater og oliven. Visp sammen olje, eddik og sennep. Smak dressingen til med salt og pepper, og vend den sammen med potetene.

Ha potetene over i en passende serveringsbolle og dryss over rødløk, vårløk, tomater, oliven og hakkede urter.

Anonymkode: 2045f...367

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...