Gå til innhold

Hva kan jeg ta med på 17 mai lunsj der alle må ta med noe mat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er invitert på 17 mai lunsj og fått beskjed om at alle må ta med noe hver. Jeg har aldri vært på sånn før og trenger tips :)

Er det kake og vafler og muffins eller salat, reker, kyllingvinger, pølser etc det går i? 

Det vil være ca ti voksne og to til fire barn i alder 5-12 

Anonymkode: eace4...b49

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke muffins, da blir du baksnakket og så kaster de muffinsene i søpla når du går.

Anonymkode: a84bf...3b1

Hvorfor? Jeg liker muffins 

Anonymkode: 5521d...5dd

• Liker 2
AnonymBruker

Kjøp en ferdig pizzadeig, smør pesto på midten, strø ost over, del i 3 strimler på langs og flett sammen. Stek i ovnen. Pesto-brød 😊 Veldig raskt og enkelt og alle elsker det.

Anonymkode: 34a8d...70b

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker

Spør? Kjedelig om 3stk tar med kyllingvinger. 

På 17.mai er det vanlig med rømmegrøt, spekemat, laks og eggerøre, gjerne noen småretter som lefseruller, kylling, pastasalat, oster. 

Av kaker vil jeg anbefale en litt frisk kake. Bedre hvis man er mett etter maten. Pavlova, nøttebunn med krem og bær, ostekake.

Du kan jo ta med godt brød eller focaccia? + noe mer.

Anonymkode: 95fb0...c34

• Liker 2
  • Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker

Spør verten, men noen tips kan være pastasalat, skinkepai, noen gode oster og/eller skinker, caprese eller frukt og bær (feks et fat med jordbær, blåbær, oppskåret melon og druer).

Anonymkode: b0f5d...09c

• Liker 3
Annonse
AnonymBruker

Jeg liker å bake, så hadde bakt et godt brød. Kjøpt inn en pakke med røkt laks. Og laget deviled eggs. 

Andre tips er ruller med laks eller spekeskinke. Små quiche. Frukt er også veldig godt på 17.mai bordet, så et fint fruktfat er nok velkomment. 

Anonymkode: fd10f...fd0

• Liker 1
AnonymBruker

Jeg har tart med denne på 17 mai lunsj de siste årene :)

Blank potetsalat

1 kg små poteter 
1 liten rødløk 
3 vårløk 
100 g soltørkede tomater 
100 g oliven 
Hakkede urter som gressløk, persille, basilikum, estragon, kjørvel

Dressing

1 dl nøytral olje eller mild olivenolje 
3 ss hvitvinseddik, sherryeddik eller sitronsaft 
1 ss grov sennep 
salt og kvernet pepper

Vask og skrubb potetene nøye, og kok dem møre i saltet vann. Hell av kokevannet og damp potetene tørre. De minste potetene kan være hele, de litt større kan deles i grove biter.

Rens og finhakk rødløken, finsnitt vårløken og hakk soltørkede tomater og oliven. Visp sammen olje, eddik og sennep. Smak dressingen til med salt og pepper, og vend den sammen med potetene.

Ha potetene over i en passende serveringsbolle og dryss over rødløk, vårløk, tomater, oliven,  og hakkede urter.

Anonymkode: 2045f...367

• Liker 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.5.2023 den 20.42):

Er invitert på 17 mai lunsj og fått beskjed om at alle må ta med noe hver. Jeg har aldri vært på sånn før og trenger tips :)

Er det kake og vafler og muffins eller salat, reker, kyllingvinger, pølser etc det går i? 

Det vil være ca ti voksne og to til fire barn i alder 5-12 

Anonymkode: eace4...b49

Spør vertskapet om tips, de vet kanskje hva andre bidrar med og kan koordinere sånn at ting passer sammen og det ikke kommer dobbelt opp av noe.

Anonymkode: 5f5d9...2bc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...