Gå til innhold

Sårt og løst tannkjøtt en uke etter rutinemessig tannlegesjekk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistenker at tannlegen har vært mer brutal enn nødvendig. Nå er det en uke siden jeg bare tok bilder, fjernet tannstein og pusset tennene hos tannlegen. Fremdeles er jeg sår i tannkjøttet bak en av de innerste jekslene. Føles som tannkjøttet er løst og jeg kjenner til tider blodsmak i munnen.

Skal det virkelig være slik en uke etter en sjekk? Hvor lenge bør jeg vente på at det skal bli bedre før jeg ringer og klager?

Anonymkode: 2a9ea...039

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruke tannlegen airflow? Lenge siden sist gang du fjernet tannstein, slik at det var mye tannstein, kanskje noe også under tannkjøtt? Slike ting kan gjøre at det blir ømt en stund etter. 

Jeg kan ikke bruke airflow, da får jeg sår i flere uker etterpå. 

Anonymkode: 7be69...c46

AnonymBruker
Skrevet

Klager?? Tannlegen har jo ikke gjort det for å være kjip liksom. Noen ganger varer det 1 dag, noen ganger 4 dager, noen ganger 10 dager... Normalt.

Anonymkode: d69d0...f4c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Skal det virkelig være slik en uke etter en sjekk? Hvor lenge bør jeg vente på at det skal bli bedre før jeg ringer og klager?

Anonymkode: 2a9ea...039

I stedet for å ringe og klage kan du jo ringe og spørre? Da vil du få vite om dette er innenfor normalen eller om det kan ha skjedd noe som bør følges opp.

Anonymkode: 7c998...caf

• Liker 1
Skrevet

Kjøp en tube med Corsody gel og smør på, da bør det gi seg ganske kjapt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...