Gå til innhold

Jeg vil ha alle pavlova-triksene deres

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til 17. mai så skal jeg servere pavlova, jeg har aldri laget pavlova i mitt liv, har ikke så veldig lyst til å prøvebake, men er generelt flink til å lage mat og bake (så jeg satser på at dette går bra)

1. Er det noen triks når det kommer til røra og stekingen? Jeg har et rundt kakefat så jeg skal ha en rund pavlova som passer fatet mitt. Eser pavlovaen ut når den steker? Er den lett å flytte på fat?

2. Jeg tenker å lage vaniljekremen av piano vaniljekrem og pisket kremfløte. Kan denne lages kvelden før eller bør kremfløten piskes samme dag den skal brukes for å være luftig?

3. Slik jeg har forstått det så bør pavlovaen monteres samme dag som den skal spises, stemmer dette?

Og har dere enda flere flotte tips og triks? 😁

Anonymkode: 363b8...f86

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kremen piskes når kaka ferdigstilles rett før den skal spises. Hvis ikke blir marengsen myk. 

Anonymkode: 67263...db9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Aiai, pavlova-triksene mine får du aldri, det er på nivå med moltesteder🤓 Men den er lett å løfte over på fat, kremen både piskes og legges på rett før servering. Den eser ikke ut under stekingen. 

Anonymkode: 23031...85d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Toropavlova

Toro ferdig sammenpisket pavlovakrem

Bær. 

ellers; legg alt i lag rett før servering. 

Mitt triks; lag mange små pavlova bunner i stedet for 1, så slipper du mye gris og søl

Anonymkode: 8b946...893

• Liker 2
Skrevet

1. ikke ta den ut av ovnen. Bare skru av og vent til neste morgen flr du åpner døra. 
2. bruk finkornet sukker. Bytt gjerne ut 30% med melis. 
3. ta litt eddik på tørkepapir og tørk over bollen før du pisker egg

4. pisk eggehvitene stive før du forsiktig pisker inn sukkeret

Etter min mening går det helt fint å lage kremen dagen før og la den stå i kjøleskapet til kaken skal monteres. 
Her er trikset å ha kjøleskapstemperatur på vaniljekremen, få kremen litt stiv. Og så skjærer du den inn med slikkepotten. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Mitt topptriks: Lag noe annet enn pavlova. Noe som faktisk er godt.

Anonymkode: 53def...7c4

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt tips er å ha kandisert sitronskall og noen mynteblader sammen med bærene på toppen. Både dekorativt og veldig godt. Kandisert sitronskall lager man fort og kan lages et par dager før 17. mai. 

Når det gjelder bunnen så mener jeg at det er Tv2-Wenches oppskrift jeg har hatt best suksess med. 

Anonymkode: d3132...aa2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips folkens 😊 Det hadde vært betydelig lettere å stivpiske kremfløten og vende inn vaniljekremen kvelden før istedenfor å sjonglere med kjøkkenmaskinen og oppvask i bunad

Mynte var også lurt!

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Takk for tips folkens 😊 Det hadde vært betydelig lettere å stivpiske kremfløten og vende inn vaniljekremen kvelden før istedenfor å sjonglere med kjøkkenmaskinen og oppvask i bunad

Mynte var også lurt!

ts

Kremen kan du fint lage på morningen f.eks å legge i en egen boks, for så å legge på bunnen før servering 😊 

Anonymkode: ce021...0d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kremen kan du fint lage på morningen f.eks å legge i en egen boks, for så å legge på bunnen før servering 😊 

Anonymkode: ce021...0d3

Frokosten (der pavlovaen skal serveres) starter kl 08 da 😅

ts

Skrevet

Istedenfor vaniljekrem er lemoncurd helt nydelig på pavlova. Lemoncurd og så krem oppå.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg bruker bringebæreddik i oppskriften til marengsen og ofte granateple i toppingen, for å tilføre litt syrlighet til resten av bærene

• Liker 1
Skrevet

Ta litt av marengsen i en sprøytepose. Når du har fordelt resten av marengsen utover bakepapiret tar du sprøyteposen og lager dotter rundt kanten på hele marengsbunnen. Da får bunnen en kant som gjør at all kremen og pynten ikke sklir av ved montering/servering. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hvitvinseddik i marengsen, og heller slt over på stekeplate og smører utover selv slik at jeg får akkurat den formen jeg vil ha, marengs sklir ikke utover i ovnen. 

Kremen skal ikke på før rett før servering, ellers blir alt soggy.

Pavlova er kjempeenkelt å lage, du kan lage både marengsbunn og kremen dagen i forveien 😊

Anonymkode: 3fbb2...aed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke åpne døra på stekovnen under steking. Da kan marengsen falle sammen på midten. 

Anonymkode: e8b7a...d8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Frokosten (der pavlovaen skal serveres) starter kl 08 da 😅

ts

Da lager du den på kvelden. 

Anonymkode: cdf94...dec

AnonymBruker
Skrevet

Bak en "øvebunn" god tid i forveien. Det er mitt beste tips. 😅

Anonymkode: 4a0e7...367

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...