AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #1 Skrevet 4. mai 2023 Jeg har vokst opp med en narsissistisk far og en mor som aldri tok oss barn i forsvar. Min far styrte familien med jernhånd med sitt ustabile temperament og humør. Han lovet gull og grønne skoger som bare var løgner fra ende til annen, og jeg mistenker at han likte å se andre bli lei seg. Jeg var så forknytt og livredd for han og andre menn i oppvesksten at jeg fikk mitt første magesår da jeg var 10 år gammel. Gjennom livet har jeg vært den som alltid har stilt opp for min far, hjulpet han når alkoholproblemet hans blir for «stort» osv. For 1 år siden fikk jeg nok og klatre å bryte kontakten med han etter at han truet med å drepe meg. Min samboer mener derimot at han tross alt er min far så dette bør jeg fikse. I dag traff min samboer min far i byen og hadde da invitert han hjem til oss. Jeg var da på jobb og min far var reist før jeg kom hjem heldigvis. Jeg ble så rasende på min samboer og regelrett eksploderte, jeg nekter å ha noe med min far å gjøre og mener at min samboer bør ha respekt for dette. Nå i ettermiddag er jeg helt utslitt, kjenner på migrene, indre stress og har overspist så det holder. Klarer ikke å samle tankene mine og føler meg som da jeg var liten og gjemte meg på rommet for å unngå sinnet til min far. Det er som om jeg mister kontrollen over meg selv. Hva er det som skjer?? Jeg har følt meg så sterk dette året uten kontakt med min far, men nå revner alt. Er det jeg som overreagerer og er hysterisk? Anonymkode: 77157...282 9
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #2 Skrevet 4. mai 2023 Nei, du overreagerer ikke, og du er ikke hysterisk. Kroppen din sier ifra om at dette er en ugrei situasjon for deg. Samboeren din har ikke gått i dine sko, og har ikke forutsetninger for å forstå, og burde trå forsiktig. Bare du vet hvor din grense går. Det er du som skal stå i situasjonen, og tiden etterpå. Ta vare på deg selv 🧡 Anonymkode: a5a99...230 1 1 2
Phoenix Heart Skrevet 4. mai 2023 #3 Skrevet 4. mai 2023 Forstår deg veldig godt, hadde reagert på samme måte. Og nei dette er ingen overdrivelse fra din side, din samboer derimot har nok ikke opplevd traumer i barndommen og vil nok aldri helt forstå, hva dette gjør med deg. 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #4 Skrevet 4. mai 2023 Takk for svar❤️ jeg er helt ute, og har bare lyst til å gråte. Ser nå at klokken snart er 20 på kvelden og jeg var sikker på at den bare var 16 på ettermiddagen. Har aldri opplevd å miste kontrollen over meg selv på en slik måte før. Under oppveksten lærte jeg meg å distansere meg fra alt av følelser for at min far ikke skulle si at jeg var svak og grinete. Anonymkode: 77157...282 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #5 Skrevet 4. mai 2023 Lærer deg og skrive en skikkelig overskrift. Rapportert. Anonymkode: fda0f...177
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #6 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lærer deg og skrive en skikkelig overskrift. Rapportert. Anonymkode: fda0f...177 Lær deg*, å, ikke og. Slutt å oppfør deg som en uempatisk dritt. Anonymkode: f0eda...81c 12 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #7 Skrevet 4. mai 2023 Er han helt tilbakestående?? Herregud hadde tilta. Anonymkode: 73e16...96f 1
Topsi Skrevet 4. mai 2023 #8 Skrevet 4. mai 2023 Nei, du har helt rett, dette var langt over grensa fra samboeren din 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #9 Skrevet 4. mai 2023 Du har en naturlig reaksjon på traumer. Ta den tiden du trenger på å lande, kan ta flere dager. Deretter snakk med samboeren din om at det er uakseptabelt at han lager sånne avtaler og at han har å kutte all kontakt med din far og må respektere at ikke du vil ha kontakt. Anonymkode: 5a4e3...01f 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #10 Skrevet 4. mai 2023 Hvis samboeren din ikke respekterer dine sunne grenser for å ivareta deg selv så bør du dumpe han. Anonymkode: 5a4e3...01f 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #11 Skrevet 4. mai 2023 Samboeren din er en stor tufs! Min samboer vet veldig godt hva slags menneske min far er, å hadde han prøvd å prakke han på meg igjen ved å si «han er jo pappaen din» så hadde hele forholdet stått i fare tror jeg. Jeg hadde nok fått en lignende reksjon som deg, og hadde vært i taket forbanna på samboer. Du skal IKKE la deg presse til å få en relasjon med faren din igjen, det er helt opp til DEG hvem du vil ha i livet ditt. Anonymkode: 79f76...627 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #12 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Lærer deg og skrive en skikkelig overskrift. Rapportert. Anonymkode: fda0f...177 Lær deg folkeskikk Anonymkode: 79f76...627 6
moroklompen Skrevet 4. mai 2023 #13 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Lærer deg og skrive en skikkelig overskrift. Rapportert. Anonymkode: fda0f...177 Det var rette person til å påpeke dette med dine egne skrivefeil! Hva ER det med dere som må sparke noen som er nede? 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #14 Skrevet 4. mai 2023 Dette var trist å lese. Har stor medfølelse med deg. Forstår godt at du fikk en voldsom reaksjon. Din samboer gjorde her en stor grov urett mot deg. At han ikke respekterer ditt valg ang din far synes jeg er simpelt og svært dårlig gjort. Han bør lære seg respekt og folkeskikk. Her bør han få så ”ørene flagrer”. Og han må forstå at han ALDRI gjør dette igjen. Ditt valg som innebærer å ikke ha kontakt med din far skal absolutt respekteres. Og det finnes ikke noe ”men” her. Fks; men, skulle bare være grei å invitere ham hjem til oss. Men, ønsket bare at dere kunne snakke sammen. Men, det er jo tross alt din far… osv. Men, men, men…. Nei, ditt liv ditt valg. Anonymkode: ebf33...351
Daisy-love Skrevet 4. mai 2023 #15 Skrevet 4. mai 2023 Sender deg en klem, og du har lov og det er naturlig og reagere 💚 Her må du ta vare på deg selv, ta deg en dusj, eller gå deg en tur, før du får lagt deg, også må du og samboeren ta dere en prat en av de kommende dagene. Akkurat nå tipper jeg du har mer enn nok med deg selv, og med migrene så trenger du hvile. Jeg hadde reagert som deg, og jeg har heller ingen kontakt med min far. Dette var nok vennlig ment, tenkt som hjelp fra noen som ikke har traumer, men det hjelper så lite og vite det. Han burde respektert deg her, enkelt og greit. 1
Christina82 Skrevet 7. mai 2023 #16 Skrevet 7. mai 2023 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.
Anbefalte innlegg