AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #1 Skrevet 4. mai 2023 Bare inspirert av en annen tråd jeg fant. Mange som hadde høy lønn skrev noe om at de følte de hadde ofret noe, eller jobbet hardt for å komme dit de er i dag. Men jeg lurer på på hvilke måter da? Anonymkode: 68a57...274
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #2 Skrevet 4. mai 2023 Jeg startet eget firma. Føler ikke jeg har ofret noe spesielt. Anonymkode: cf48c...d64 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #3 Skrevet 4. mai 2023 Ikke ofret noe særlig, men forhandlet veldig hardt på lønn hele veien. Tok en prestisjeutdannelse, og spesialiserte meg innenfor et felt få spesialiserte seg innenfor, men som det er behov for stadig flere spesialister innen. Dermed hadde jeg millionlønn etter 4 år i arbeidslivet, samtidig som jeg fikk to barn og hadde foreldrepermisjon underveis. ' Jeg kontaktes stadig av headhuntere ukentlig, og regner ikke med at det tar slutt med det første. Anonymkode: 3cce0...e6f 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #4 Skrevet 4. mai 2023 Min mann tjener over 1 million og har i tillegg mange frynsegoder. Det er en «møkkajobb».. Han jobber for en bedrift som selger en tjeneste. Min mann er da kontaktpersonen kundene kontakter når de er misfornøyd med tjenesten som er utført. Han får da kun klaging og dårlige tilbakemeldinger, det er aldri noen kunder som sier når de er fornøyd… Han er ofte mentalt sliten av jobben, men tror det blir vanskelig å finne en like godt betalt jobb for han. Han ønsker ikke å jobbe med utdannelsen sin (håndtverker). Anonymkode: 75c3c...ebd
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #5 Skrevet 4. mai 2023 Nettverk (Bærum) Alle vennene mine og jeg kommer fra miljøer hvor folk tjener godt. Alle i gjengen tok en bachelor på B.I og fikk jobb av venner/familie etter studiene. Jeg skjønner ikke at god inntekt skal være så stress. Anonymkode: c9c0b...3df
billie833111 Skrevet 4. mai 2023 #6 Skrevet 4. mai 2023 Jeg har fulgt rådet om å sikre seg minst 7 forskjellige inntektskilder. Sakte men sikkert har det så økt, og jeg sitter nå godt i det og tjener godt over en million i året som regel ☺️ Har ikke ofret noe føler jeg.. Det er to inntektskilder basert på hobby, og en deltids kontorobb, en bedrift jeg startet med én ansatt som jeg delegerer til, og utleie, pluss investeringer og online salg av digitale produkter som er blitt passiv inntekt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #7 Skrevet 4. mai 2023 Var flink i matematikk og tok en 3-årig ingeniørutdannelse. Morsom jobb med fleksitid og 37,5 timer i uka. Anonymkode: 8296c...671 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #8 Skrevet 4. mai 2023 Husk at etter skatt så er det ikke mange kronene igjen av millionlønna Anonymkode: 8296c...671 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #9 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg startet eget firma. Føler ikke jeg har ofret noe spesielt. Anonymkode: cf48c...d64 Samme her. Vi startet på rett sted til rett tid for 20 år siden og nå er vi på 100 % stabil grunn. Tar ut ca 1 mill i lønn og utbytte hvert år. Jobber ca 75 % stilling og koser meg egentlig hver dag. Det viktigste for oss, er å ha dyktige ansatte som vi stoler på. De har også millionlønn og stortrives. Ingen som har begynt hos oss har sluttet, vi har ikke hatt en eneste sykemelding på 15 år og de stiller opp når det trengs og får fri når de ønsker og det er stille på jobben. Anonymkode: 3704f...789 3
Kelsier Skrevet 4. mai 2023 #10 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Husk at etter skatt så er det ikke mange kronene igjen av millionlønna Anonymkode: 8296c...671 Jeg skatter 32%, og det gjør jeg gladelig. Burde ha skattet langt mer slik at vi kunne lønnet lærere og barnehagepedagoger ordentlig. 5 4 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #11 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Husk at etter skatt så er det ikke mange kronene igjen av millionlønna Anonymkode: 8296c...671 Jeg har så jeg klarer meg, selv etter skatt Betaler mer i skatt enn hva gjennomsnittslønna i Norge er og det gjør jeg nesten med glede. Anonymkode: 3704f...789 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #12 Skrevet 4. mai 2023 Er vel mye tilfeldigheter hvor man ender opp. Anonymkode: 1935b...6c0 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #13 Skrevet 4. mai 2023 Glemte å svare på selve spørsmålet i trådstart. Jeg ofret mye de to første årene, da jobbet jeg mye. Etter det, føler jeg at jeg ikke ofrer noe som helst, har mye fri og nyter dagene. Livet er herlig Anonymkode: 3704f...789
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #14 Skrevet 4. mai 2023 Studerte juss. Fikk gode karakterer, og jobbet en håndfull år med en del overtid. Føler ikke jeg ofret mye. Anonymkode: 0fbca...43c
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #15 Skrevet 4. mai 2023 Har aldri sagt nei til en oppgave. Og dermed fått større og større oppgaver og mer ansvar. Men ligger et lite hjerteinfarkt i luften, for jeg jobber ekstremt mye. Kanskje så mye at sist forhold til slutt gikk i vasken. Anonymkode: 08421...74e 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #16 Skrevet 4. mai 2023 Jobbet med noe jeg liker, sagt ja til nye utfordringer. Ikke ofret noe, holdt meg innenfor normal arbeidstid. Anonymkode: 4dcd5...bf5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #17 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ikke ofret noe særlig, men forhandlet veldig hardt på lønn hele veien. Tok en prestisjeutdannelse, og spesialiserte meg innenfor et felt få spesialiserte seg innenfor, men som det er behov for stadig flere spesialister innen. Dermed hadde jeg millionlønn etter 4 år i arbeidslivet, samtidig som jeg fikk to barn og hadde foreldrepermisjon underveis. ' Jeg kontaktes stadig av headhuntere ukentlig, og regner ikke med at det tar slutt med det første. Anonymkode: 3cce0...e6f Så: ikke jobbet særskilt for det. Jeg kjenner endel med millionlønn, og de jobber ikke mer eller hardere enn alle andre. Prestisjeutdanninger har jo i perioder og lenge plutselig blitt alt annet enn attraktivt også, så det handler jo bare om tilbud/etterspørsel. Det å virkelig ha oppnådd noe utenom det vanlige ser man jo gjerne når man er etterspurt også i yrker som mange har. La oss si gjennom banebrytende forskning osv. Anonymkode: 08d7d...504
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #18 Skrevet 4. mai 2023 Mannen min tjener mer enn en million. Han har måttet ofte mye nattesøvn og veldig mye tid med familien (lege). Anonymkode: 88528...002 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #19 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nettverk (Bærum) Alle vennene mine og jeg kommer fra miljøer hvor folk tjener godt. Alle i gjengen tok en bachelor på B.I og fikk jobb av venner/familie etter studiene. Jeg skjønner ikke at god inntekt skal være så stress. Anonymkode: c9c0b...3df Skjønner du at det kan være litt mer stress om man ikke har venner/familie som fungerer som springbrett til godt betalte jobber? Anonymkode: 9c95c...f48 3 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #20 Skrevet 4. mai 2023 Gikk byggfag. Ikke uvanlig å ha slik inntekt blant oss hvis en gjør god jobb og får et godt rykte. Trenger bare å være innom jobb av og til nå da ting går av seg selv. Anonymkode: 96339...d6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå