Gjest Anonymous Skrevet 31. oktober 2002 #1 Skrevet 31. oktober 2002 Hei dere Ser det er mange forskjellige spørsmål her. Og her kommer ett til . Vi hartruffet hverandre via internett og det sa bare "pang" Jeg og min samboer skal endelig gifte oss, men jada.. helt villt men begge sine familier er imot det . Vi har til og med hatt ett brudd p.g.a. påvirkning av begge partene her. Og dette handler ikke noe om norsk/etnisk ekteskap. Men kort og godt om at min familie er "arbeidere" og hans familie er "akademikere" så da kan dere kanskje tenke hva det handler om :-? Min vil at jeg skal gifte meg med en "arbeider" og hans vil at han skal gifte seg med en "akademiker" For liksom å ha balanse i forholdet :o er noe begges familier bruker. Vi er voksne over 30 *ler* må le litt her også , men jeg blir så innmari frustrert og tenkte det var rette plassen å ta det opp. Jeg trodde det foreldre ville (uansett barnas alder. ) at barna skulle være lykkelige. At barna har det godt bør vel telle mer enn at barna velger en partner som foreldrene vil. det jeg trenger "hjelp" til er å fokusere på forholdet og ikke alt det negative som kommer i kjølvannet av familien. Vi harbestem oss for å gifte oss i hemmelighet og ha en flott fest to mend senere så kan de bare sitte der og bli :evil: forbannet. Ja ja.. kanskje jeg kan få noen gode råd nå :D Jeg vet jo selvfølgelig at jeg ikke skal bry meg , og alt det der , men noen ganger kommer bare frustrasjonen akkurat som nå. Svar mottas med takk
Engel Skrevet 31. oktober 2002 #2 Skrevet 31. oktober 2002 Uffda, trist når familiene er sånn. Trodde sånne "klasseskiller" var uten betydning nå, mne noen holder visst hardt på det. Hos oss er det litt annerledes, alle i begge familiene er "arbeidere", mens jeg og min kjære er "akademikere". Og det er noe alle syns er kjempeflott! Kanskje dere vil ta over "romantisk bryllup på stranden"- ideen vår? Gifte dere i hemlighet på et superromantisk sted, kanskje i utlandet? Jeg har en del informasjon, så send meg en pm om dere vil ha noen tips. Vi ombestemte oss nettopp av hensyn til familien, at de skulle få mulighet til å være tilstede under bryllupet. men så har vi da også et kjempegodt forhold til begge familiene. Lykke til! Dere får nok drømmedagen deres uansett familie!
Gjest Anonymous Skrevet 31. oktober 2002 #3 Skrevet 31. oktober 2002 Minner om "Dharma og Greg" jo.....
Gjest Anonymous Skrevet 31. oktober 2002 #4 Skrevet 31. oktober 2002 nå vet ikk ejeg hvem det er da men det hjalp godt å få satt dette ned på papiret. Kanskje jeg skulle be de " familien" sjekke denne siden og lese dette? Takker for svarene håper på flere innspill
Imax Skrevet 31. oktober 2002 #5 Skrevet 31. oktober 2002 Fordommer finner man i alle samfunnslag og alle kulturer. Foreldrene mine er en slik match, og i følge moren min var ikke svigermor så glad for at sønnen hennes fant en arbeiderjente. Men med tiden så går dette seg til. Man venner seg til det + at når man blir kjent med hverandre så ser man personen og ikke det andre. Så kjør på, følg hjertet, så vil familien følge etter. Og gjør de ikke det er det deres problem!
Gjest Anonymous Skrevet 31. oktober 2002 #6 Skrevet 31. oktober 2002 ja.. må vel kanksje bare se det som humor eller noe så der ..
monja Skrevet 31. oktober 2002 #7 Skrevet 31. oktober 2002 Synes dere skal følge hjertet i denne saken. Det er tross alt ikke foreldrene deres dere gifter dere med. Det kommer nok til å gå seg til med tiden skal du se. Lykke til !
Gjest Anonymous Skrevet 31. oktober 2002 #8 Skrevet 31. oktober 2002 Har alltid ment Sandemose's Jantelov gjaldt arbeiderklassen, mer enn Dansker/Nordmenn generelt, men fordommer er selvsagt problematisk begge veier, for noen som er midt i mellom. Min far syntes det var unødig å ta utdannelse, men det gjorde jeg da uansett.... Lykke til begge to! -------------------------------------------------------------------------- FoundIrish, ikke logget inn
Gjest Anonymous Skrevet 31. oktober 2002 #9 Skrevet 31. oktober 2002 Hei jada det er bedre nå 8) takker dere som har svart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå