Gå til innhold

Grevling i plenen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det er jo en greveling. Ikke grevling. Ei heller krokofant.

Anonymkode: 57b46...e4d

Hvis man har en krokofant som graver opp plena, da sliter man skikkelig! 

Anonymkode: d2d01...bbb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har ikke erfaring, men hvis vi hadde fått plenen ødelagt av grevling ville jeg i første omgang prøvd sensorstyrt lys. Vil tro den ikke er begeistret for lys midt på natten. Evt. et overvåkningskamera som gir fra seg lyd når det kommer bevegelse. Men sistnevnte bør man prøve seg litt frem med. Det må være nok lyd til å skremme dyret, men ikke så mye lyd at naboer (og dere) vekkes og holdes våkne.

Anonymkode: 25867...2e5

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Noen med hund kan kanskje låne deg litt røytehår og pels, som du kan strø rundt området? Langs grensen til hagen din? Da lukter grevlingen at det kan være rovdyr på stedet, og forlater forhåpentligvis området med en gang.

Hårene mister lukt etterhvert som de ligger ute en stund, særlig etter regnvær, så de må fornyes gjennom sesongen.

Anonymkode: 25650...25d

Rødstrupa skrev (11 timer siden):

Sett ut skåler m/salmiakk. Sett pinner i bakken og heng på cd plater eller lignende som beveger seg…

Du skjønner de elsker mark mm.som befinner seg i plenen din.

Tusen takk alle tre, her var det jo mange gode råd!

Anonymkode: d13a3...d2a

AnonymBruker
Skrevet
Rumle skrev (11 timer siden):

greveling, grevelang  :romeo:

😊 Jeg syntest faktisk at det var kjempekoselig med grevling i hagen vår, helt til den plutselig gravde opp hele plenen. Da ble sjarmen borte. De er jo fine dyr, så sant de ikke ødelegger noe.

• Hjerte 1
Skrevet

Skaff deg en dårlig stemt gitar og syng av full hals "vi har en grevling på plenen greveling grevelang, vi har en grevling på plenen grevelang!" :romeo: Jo mer høy, falsk og skingrende stemme, jo bedre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Greengrass? Var det han i «Hjarte på rette staden»? Hva gjorde han da? Neppe noe som var lovlig, om jeg husker karakteren riktig.

Yepp det var det :) David gravde ganger så Lord Ashfordly ble forbannet :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...