Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobben går ut på å jobbe i team, men ingen utstrakt kontakt med kunder eller noe sånt. 

Jeg er innadvendt, men ikke sjenert. Å bruke ordet innadvendt i et jobbintervju føler jeg er som å banne kirka. Samtidig orker jeg ikke å begynne å være uærlig om hvem jeg er heller. Jeg svarte ikke direkte på spørsmålet, men sa at i noen settinger kan jeg kanskje bli nervøs, som å snakke foran en stor gruppe med mennesker, men at jeg ikke har noen problemer med å snakke med fremmede eller ta ordet i en gruppe. Og det er sant, jeg kan faktisk være ganske skravlete, men bruker mye energi på det.

Tror ikke jeg får jobben. Hva ville du ha svart? 

Anonymkode: a525f...94c

AnonymBruker
Skrevet

Lyv. Folk flest tror at det å være inadvent eller introvert betyr at man har sterk sosial angst, ikke tør å ta initiativ og bare sitter i bakgrunnen. 

Jeg er både introvert og har angst, men fungerer helt fint på jobb, det bare tærer litt på. Hvis noen spør på jobbintervju, sier jeg selvsagt at jeg er utadvent og elsker å møte nye mennesker. Løgn og løgn, men spiller ingen rolle all den tid jeg takler jobben. 

Anonymkode: 1b600...3c7

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk full stilling på drømmejobben denne uken (vært der i et par år). Jeg tror faktisk at jeg aldri skal søke på ny jobb igjen. Digg å slippe intervjuer med tullete mennesker 

Anonymkode: bceec...245

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier som sant er at jeg i utgangspunktet ikke er utadvendt og trenger tid på å varme opp med fremmede.

Forteller og at jeg gjerne kan spille skuespill for å late som om jeg er utadvendt når det er nødvendig. Jeg foretrekker at noen andre er utadvendt og tar litt styring, slik at jeg kan slippe.

Jeg har ikke angst eller noe, jeg er bare en særing som foretrekker å være med få personer. Sa det på siste intervju og, og fikk jobben.

Anonymkode: 0ae46...3f6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville svart at siden jobben består av teamarbeid i en kjent gruppe, vil jeg passe godt inn ved å være "midt på treet". De fleste grupper trenger flere typer mennesker, og bare veldig utadvendte personer i samme gruppe kan gjøre en gruppe dårlig(ere). Jeg ville også forhørt meg om det var spesielle oppgaver de tenker det å være utadvendt kvalifiserer mer til. 

Anonymkode: 596b1...738

Skrevet

Det er vanskelig det der, men jeg tror nok du bommet litt når du sa at du kan bli nervøs i enkelte settinger. Det vil nok trekke ned, selv om du ikke nødvendigvis blir utsatt for en slik setting i jobben. Men alt som kan oppfattes som negativt om deg kan være med og vekte om de har flere aktuelle kandidater.

Jeg er introvert, og legger ikke skjul på det. Men det betyr ikke at jeg ikke kan gi av meg selv, ta ordet i en forsamling eller prate med kolleger. Jeg er f.eks glad i å holde foredrag, være instruktør eller lære bort ting. Likevel trives jeg best uten for mye smalltalk og når jeg kan sitte og jobbe i fred. 

Jeg tror jeg får vist under intervjuer at jeg er lett å prate med, tar initiativ i samtalen og gir av meg selv. Det er viktigere å vise slikt enn om du beskriver deg selv som utadvendt eller innadvent. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...