AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #1 Skrevet 4. mai 2023 Hei, Jeg har Aspergers og går på DPS for psykoedukasjon. Psykologen sa at hun skal være med sosionom neste gang, og jeg kan stille ham/henne spørsmål. Men, jeg vet ikke hva egentlig en sosionom gjør. Kan dere opplyse meg om hva kan jeg spørre eller hva en sosionom gjør? Takk! Anonymkode: 65798...0e0
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #2 Skrevet 4. mai 2023 En sosionom skal se behovet for riktig helhetlig behandling. Med hensyn til pas sine somatisk, psykiske og sosiale problemer og evner. Å snakke med en sosionom er ikke helt ulikt å snakke med en psykolog. Litt mer hjelp til selvhjelp, enn diagnoser og "fag". Anonymkode: 3b511...b4d
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #3 Skrevet 4. mai 2023 Jeg hadde med en sosionom på DPS-timen min en gang. Hun ble spurt om å komme inn fordi jeg hadde spørsmål rundt det å komme i arbeid. Hun forklarte meg litt om individuell jobbstøtte (IPS) og andre tiltak som kunne være aktuelle. Håper det hjelper litt. Anonymkode: dc4f8...e4f
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #4 Skrevet 4. mai 2023 Sosionomer vet hva du kan ha krav på i form av stønader osv fra nav. Så om du har spørsmål knyttet til det kan du snakke med sosionom. De kan også hjelpe deg å fylle ut søknader Anonymkode: 52ff7...66f
Daisy-love Skrevet 4. mai 2023 #5 Skrevet 4. mai 2023 Ofte gjelder det økonomi i en eller annen form. Kan hjelpe med alt fra stønader, muligheter for jobb, gjeld, osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå