Gå til innhold

Hvilke spørsmål kan jeg stille til sosionom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har Aspergers og går på DPS for psykoedukasjon. Psykologen sa at hun skal være med sosionom neste gang, og jeg kan stille ham/henne spørsmål. Men, jeg vet ikke hva egentlig en sosionom gjør. Kan dere opplyse meg om hva kan jeg spørre eller hva en sosionom gjør?

Takk!

Anonymkode: 65798...0e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En sosionom skal se behovet for riktig helhetlig behandling. Med hensyn til pas sine somatisk, psykiske og sosiale problemer og evner. Å snakke med en sosionom er ikke helt ulikt å snakke med en psykolog. Litt mer hjelp til selvhjelp, enn diagnoser og "fag". 

Anonymkode: 3b511...b4d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde med en sosionom på DPS-timen min en gang. Hun ble spurt om å komme inn fordi jeg hadde spørsmål rundt det å komme i arbeid. Hun forklarte meg litt om individuell jobbstøtte (IPS) og andre tiltak som kunne være aktuelle.

Håper det hjelper litt.

Anonymkode: dc4f8...e4f

AnonymBruker
Skrevet

Sosionomer vet hva du kan ha krav på i form av stønader osv fra nav. Så om du har spørsmål knyttet til det kan du snakke med sosionom. De kan også hjelpe deg å fylle ut søknader :)  

Anonymkode: 52ff7...66f

Skrevet

Ofte gjelder det økonomi i en eller annen form. Kan hjelpe med alt fra stønader, muligheter for jobb, gjeld, osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...