Gå til innhold

Hua Hin eller Phuket (Patong) i slutten av Juli?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen anbefalinger hvor det er best å reise i slutten av Juli? Hadde egentlig bestemt meg for Patong men det ligger mer utsatt til siden det er regntid. Ville i itgangspunktet være nærme by siden jeg reiser alene og ønsker å gå på shopping/byliv, noe som ikke er mye av i Hua Hin..da må en inn til Bangkok evt og er redd jeg kommer til å gå meg totalt bort der😬 Phuket by er litt mere framkommelig sånn sett.

Anonymkode: 9783d...31b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Laos

Anonymkode: 13820...eb2

Skrevet

Phuket.

Regn får du uansett ( selv om det kan være mindre "plagsomt" ved Hua Hin). Likevel er det jo mer å finne på i Patong når det regner. Dessuten har du tilgang på en rekke fine, og mindre, strender hvis du er mobil.

Du nevner "Phuket by": er ikke sikker på om du da mener Patong eller faktisk Phuket by, men har et tips:  Sistnevnte har et hyggelig kveldsmarked i Thalang gata midt i gamlebyen. Verdt en overnatting eller to, men kun i helgen (lør til man). Kul arkitektur, med fargerike shop houses tilsvarende de du finner f.eks. i Penang, Malaysia.

Phuket by er ikke en turistby som sådan.

Like du kaffe, så kryr byen av gode og hyggelige kaffesteder. Få med deg en tradisjonell kaffe på Kopitiam, som er så tykk og fyldig at du garantert ikke blir trøtt på noen timer.

Bangkok er et kapittel helt for seg selv. Et fantastisk og kaotisk Metropolis som en enten elsker eller hater. En av de få byene i verden der jeg fullstendig mister retningssansen, selv etter å ha bodd i byen i en lengre periode... Dessuten er det forbausende store avstander fra A til B, selv om det ikke ser så ille ut på kartet. 

Skrevet

Jeg hadde valgt øya koh samui. Stabilt vær på sommeren, fine strender og litt shopping (finnes et kjøpesenter ) kan kombineres med Bangkok for virkelig å få shoppet 🙂 mye finere enn patong😉

Skrevet
sikkerpådet skrev (På 5.5.2023 den 21.32):

Jeg hadde valgt øya koh samui. Stabilt vær på sommeren, fine strender og litt shopping (finnes et kjøpesenter ) kan kombineres med Bangkok for virkelig å få shoppet 🙂 mye finere enn patong😉

Enig ang været på Samui, generelt mer stabilt enn på vestkysten.

Men: Strendene er «13 av på dusinet» etter thai målestokk. En populær øy, som har tapt seg mye de siste 20 årene. Chaweng Beach er bare en skygge av hvor hyggelig det var f.eks. for 20-30 år siden. Nå ligger hotellene som en mur mot stranda.

Crystal Bay, mellom Lamai og Chaweng, er en fin strand.

Men det største ankepunktet mot Samui er transport: Øyas eneste flyplass eies av Bangkok Airways, og flighter dit er generelt dyrt! Faktisk så dyrt at mange flyr til Surat Thani, tar buss til kysten og ferge til øya.... Kjøper du bill med AirAsia til Samui går ferden på denne måten.

Patong på Pkuket er ingen spesielt sjarmerende by, men det er absolutt livlig der. Dessuten befinner du deg midt i smørøyet med tilgang på mange flotte strender. 

AnonymBruker
Skrevet

Det ligger en liten perle like sør for Hua Hin som heter Ban Huay yang. På denne siden av landet, er det faktisk mest regn i november. Det erfarte vi når vi var der. Jeg ble litt overrasket, da jeg hadde hørt på forhånd at det var regntid på sommeren. Phuket må jeg si minnet litt for mye om Gran Canaria med svenske kjøttboller på hvert gatehjørne. 

Anonymkode: 2d37b...3c6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Phuket må jeg si minnet litt for mye om Gran Canaria med svenske kjøttboller på hvert gatehjørne. 

Anonymkode: 2d37b...3c6

😄 Hehe... om det ikke er så ille, så er det selvsagt en turistdestinasjon av dimensjoner, tilpasset turistenes «behov». Når det er sagt så er Phuket en stor, variert og interessant øy. Den har mange svært gode (og koselige) strender hvis en tar dagsturer litt vekk fra de lange og litt generiske strendene som Patong, Kata, Lamai og Kamala. 

Jeg synes Phuket er et greit utgangspunkt for første «sydentur» til Thailand.

Anonymkode: b9964...a71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...