AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #1 Skrevet 4. mai 2023 Jeg har vært sammen med samboeren min i over 10 år, vi har hatt våre utfordringer og går nå i parterapi for dette. Jeg vet enda ikke om jeg synes jeg får så mye ut av terapien - eller hvertfall ikke om det kan redde forholdet. På toppen av alle problemene, er jeg usikker på om jeg egentlig har så mange romantiske følelser igjen for samboer - ei heller om jeg er seksuelt tiltrukket av han. Jeg sliter med å skille mellom hva som er normalt å føle etter såpass mange år sammen (kanskje har jeg for høye forvetninger til hvordan det skal være), og hva som eventuelt er at ting har dødd ut. Jeg har for eksempel sjeldent lyst på sex, men det kan også handle om at jeg har lav sexlyst, i tillegg til at jeg har et litt vanskelig forhold til å være så intim. Jeg føler meg liksom ikke 100% avslappet og komfortabel med det, selv om samboer aldri har pushet meg eller gått over noen slags grense her. Hvordan vite om mine romantiske følelser fortsatt er der, eller om forholdet holder på å dø ut? Anonymkode: ed06a...911
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #2 Skrevet 4. mai 2023 Du svarer på det selv, du er ikke særlig lysten på sex med ham. Anonymkode: f4922...db8 1 1
tussi680 Skrevet 4. mai 2023 #3 Skrevet 4. mai 2023 Du kan jo tenke forover, vil du reagere om han fikk seg noen på si`? Ville du brydd deg? Ville du stilt krav eller gå? 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #4 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Du svarer på det selv, du er ikke særlig lysten på sex med ham. Anonymkode: f4922...db8 Men det er ikke sikkert jeg hadde hatt lyst på sex med noen, med mindre jeg var nyforelsket.. Det er det som er poenget mitt - kanskje er det meg og min «sexdriv» det handler om. Ts Anonymkode: ed06a...911 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #5 Skrevet 4. mai 2023 Hvis du må spørre om du har det så har du det ikke Anonymkode: 7aa2a...a72 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #6 Skrevet 4. mai 2023 Onaner og fantaser at han har sex med noen du føler deg truet av. Anonymkode: 74d96...70a
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #7 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det er ikke sikkert jeg hadde hatt lyst på sex med noen, med mindre jeg var nyforelsket.. Det er det som er poenget mitt - kanskje er det meg og min «sexdriv» det handler om. Ts Anonymkode: ed06a...911 Hvordan har du hatt det i andre forhold? Anonymkode: f4922...db8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #8 Skrevet 4. mai 2023 Samme her, ts. Jeg har ikke hatt lyst på sex med mannen min på mange år, men jeg har presset meg til det likevel. Det er jo det som angivelig skiller venner fra kjærester, så jeg la meg på rygg. Det har ødelagt mellom oss, og nå lever vi i et slags limbo og venter på brudd. Det er grusomt. Anonymkode: 640e1...d8c 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #9 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Samme her, ts. Jeg har ikke hatt lyst på sex med mannen min på mange år, men jeg har presset meg til det likevel. Det er jo det som angivelig skiller venner fra kjærester, så jeg la meg på rygg. Det har ødelagt mellom oss, og nå lever vi i et slags limbo og venter på brudd. Det er grusomt. Anonymkode: 640e1...d8c Har du informert ham hvordan du føler eller holder du ham på narr og later som en martyr? Anonymkode: 74d96...70a 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #10 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Samme her, ts. Jeg har ikke hatt lyst på sex med mannen min på mange år, men jeg har presset meg til det likevel. Det er jo det som angivelig skiller venner fra kjærester, så jeg la meg på rygg. Det har ødelagt mellom oss, og nå lever vi i et slags limbo og venter på brudd. Det er grusomt. Anonymkode: 640e1...d8c God sex er det som skiller venner fra kjærester, dårlig sex gjør et par til ingen av delene. Anonymkode: f4922...db8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #11 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du informert ham hvordan du føler eller holder du ham på narr og later som en martyr? Anonymkode: 74d96...70a Ja, vi har snakket ja. Vi snakker hele tiden. Holder ham for narr??! Anonymkode: 640e1...d8c
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #12 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, vi har snakket ja. Vi snakker hele tiden. Holder ham for narr??! Anonymkode: 640e1...d8c Vet han at du ikke liker sexen? Anonymkode: f4922...db8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #13 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vet han at du ikke liker sexen? Anonymkode: f4922...db8 Ja, selvsagt! Anonymkode: 640e1...d8c
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #14 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, selvsagt! Anonymkode: 640e1...d8c Men...han vil ha sex med deg som tydelig viser at du misliker det? Anonymkode: f4922...db8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #15 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan har du hatt det i andre forhold? Anonymkode: f4922...db8 Han er mitt første og eneste forhold. Ts Anonymkode: ed06a...911
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #16 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men...han vil ha sex med deg som tydelig viser at du misliker det? Anonymkode: f4922...db8 Ja, han sier det ikke er ideelt, men så gjennomfører han likefullt. Anonymkode: 640e1...d8c
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #17 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han er mitt første og eneste forhold. Ts Anonymkode: ed06a...911 Men hadde du mye lyst på ham i begynnelse siden du trekker inn å være nyforelsket? Anonymkode: f4922...db8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #18 Skrevet 4. mai 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, han sier det ikke er ideelt, men så gjennomfører han likefullt. Anonymkode: 640e1...d8c For en drittbavian. Anonymkode: e63e6...de9
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #19 Skrevet 4. mai 2023 Man er ikke konstant seksuelt tiltrukket av en man ser hver dag. Men om du grøsser når han tar på deg, så er jo det kanskje noe å tenke over. Det er jo ganske naturlig at ting endres over tid og ikke minst går man inn og ut av forskjellige faser. Men ikke baser forholdet deres på hvor lyst du har på han. Men, hvorfor er du sammen med han da? Spør deg selv det og se hva du får som svar der. Anonymkode: 524af...9c9
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #20 Skrevet 4. mai 2023 La oss snu på fjøla, ts. Det later til at du lever i en verden der det å være i et forhold (eventuelt det å være i dette forholdet) har en egenverdi som gjør det verdt å gå gjennom nedsatt eller direkte dårlig livskvalitet for å «redde» forholdet. Hvorfor? Hva er det du tror (eller har blitt opplært til) er et forholds egenverdi? Hva tror du et forhold kan gi deg som du ikke kan ha utenfor forholdet? Sex? Intimitet? Noen å snakke med? Delte boutgifter? Nøyaktig hva er verdien av å ikke avslutte forholdet? I gamle dager hadde forhold egenverdi. Man evnet ikke drifte gårder alene. Kvinner hadde ikke stemmerett og måtte finne noen å forsørge seg. Rent praktiske, faktiske verdier. Nå (takk og lov!) har et forhold ingen egenverdi. Så om et forhold ikke øker (holder ikke å bare opprettholde) din livskvalitet? Da ender du det. Du trenger ikke rasjonalisere det, begrunne det eller annet - det at du ikke vil mer holder mer enn nok. Og det at et forhold tar slutt er aldri det verste som kan skje. Det verste som kan skje er at det varer forbi maks felles livskvalitet. Så snu på det. Du trenger null argumenter for å gå. Men du trenger argumenter for å bli. Anonymkode: c9927...312 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå