AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #1 Skrevet 4. mai 2023 Det er gjort innbrudd i bilen min på området til verkstedet hvor bilen hadde time i dag. Leverte bilen der i går, de fikk nøkkelen da skal vel dette gå på demmes forsikringsselskap og ikke mitt eget? de ringte meg i dag morges og fortalte det, de beklaget men forklarte at dette må jeg selv ta på egen forsikring?? Trodde alle skader som skjer når et verksted har ansvaret for bilen at de har forsikring som dekker dette? (hvis de hadde skadet bilen i form av kollisjon eller at bilen falt av løftebukken f.eks så kan de jo ikke komme å si at jeg må bruke egen forsikring da det er de som har skadet den?) det blir vel det samme når en tredjepart skader/ødelegger bilen på demmes område hvor de har ansvar for bilen?? samme med om verkstedet har en arbeider som ikke har førerkort og han blir tatt i en kontroll med min bil kan da ikke jeg bli ansvarlig for å la en uten lappen kjøre min bil som det normalt sett blir i slike situasjoner??? Anonymkode: 8f2e9...aff
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #2 Skrevet 4. mai 2023 Nei, du må naturligvis dekke dette på egen forsikring når det tross alt ikke er snakk om en skade verkstedet har forårsaket. Hvem som eier tomta har ingenting med saken å gjøre. Anonymkode: 88b7b...e7b 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #3 Skrevet 4. mai 2023 Verkstedet har nok rett her ja. De kan jo heller ikke noe for denne hendelsen. u kan jo ikke kreve at kommunen hadde dekket det om du hadde parkert på kommunen sin plass heller... Noe annet er om de det var de som forårsaket skaden Anonymkode: 4c81e...594 1
TBergh Skrevet 4. mai 2023 #4 Skrevet 4. mai 2023 Hei. Dette skjedde med meg også for mange år siden. Advokaten jeg samarbeidet med opplyste om at dette måtte verkestedet dekke. Jeg mener han snakket om håndtverksloven. Tar forbehold om at loven kan ha blitt endret og eller dette er flyttet over i en annen lov. Når du har overlevert nøkkler til bilen til verkstedet, og bilen står på verkestedet eiendom da er det verkstedets ansvar. Noe annet ville være direkte urimelig Selvfølgelig har verksteder forsikret seg mot slike hendelser. Sjekk med ditt eget forsikringsselskap Dette vil bli det samme som om du lånte bort noe og tingen ble stjålet når tingen var i den andre personen varetekt. Med vennlig hilsen TBergh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå