Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man inviterer venner eller slekt på kino, er det vanlig at de betaler for seg selv eller forventes det at man spanderer billetter?

Anonymkode: b4ffe...ee4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når man inviterer venner eller slekt på kino, er det vanlig at de betaler for seg selv eller forventes det at man spanderer billetter?

venner betaler for seg selv, ikke dratt på kino med slekt, så vet ikke der

Anonymkode: 171d6...bab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

venner betaler for seg selv, ikke dratt på kino med slekt, så vet ikke der

Det er søskenbarn men de er også venner så usikker der

AnonymBruker
Skrevet

Det er søskenbarn men de er også venner så usikker der

betal hver for dere da, ikke gjør det så komplisert. eller at den ene betaler, så vippser de 2 andre

• Liker 2
Skrevet

inviterer du- spanderer du

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på å invitere noen med på noe, og å spørre om man har lyst å være med. I første tilfelle ligger det at den som inviterer betaler, i det andre er det noen den som er med på velger om man vil bruke penger på eller ikke.

Jeg synes for øvrig det virker litt rart å bruke uttrykket "invitere" når det gjelder kino. Så lenge man ikke har kinoanlegg hjemme, så er kino noe alle og enhver kan benytte. Trenger ingen invitasjon.

Anonymkode: 792fc...53a

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

nei tror ikke det. Jeg betaler ikke. 

Eneste gang noen spanderer er når min mor(bestemor) tar barnebarna med på kino. Da betaler hun alt. 

Anonymkode: d1d5d...a16

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I min verden er det slik at den som inviterer , betaler. 

Det er anderledes om det er to eller flere som blir enige om å gå på kino/ ute å spise osv. Da betaler folk hver for seg. 

Anonymkode: 459a4...63e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg reiser med jevnaldrende familie eller venner betaler vi separat, som oftest ved at man vippser.

Om du inviterer barn med på kino (tantebarn, søskenbarn, barnebarn osv) tenker jeg det er greit å være innstilt på å betale om ikke annet er avtalt med foreldrene.

Anonymkode: f4eb1...ed6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi betaler om vi inviterer

Anonymkode: 21374...0f1

AnonymBruker
Skrevet

Vi betaler om vi inviterer

Anonymkode: 21374...0f1

Hvem er vi?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs på situasjonen. Hvis du spør en venn om å være med på kino, så synes jeg at alle betaler hver for seg. Men jeg har også invitert og spesifisert at jeg spanderer, for eksempel fordi jeg inviterte en venninne som nylig mistet jobb eller som en bursdagsgave. Hvis du inviterer et yngre familiemedlem, typ nieser og nevøer, så synes jeg også at man skal spandere. Alt avhenger av situasjonen og invitasjonen.

Anonymkode: 7c24d...ded

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er slik at det alltid er den som tar intiativ til en aktivitet (kino, restaurant, tivoli etc) skal måtte spandere på den andre, så vil jo ingen ta intiativ til slutt. Skal ikke straffe seg å være intiativrik :)

Anonymkode: c4662...2dc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde feks noen invitert mitt barn med seg, så hadde jeg spurt hva billetten kostet og vippset

Hadde en vennine/slektning invitert meg, så hadde jeg spurt hva billetten kostet og vippset. 

Hadde jeg spurt om ett annet barn ville være med meg og mine barn på kino, og de ikke umbiellbart spurte hva billetten kostet, så hadde jeg skrevet. Billetten koster så og så... har og da pleid at de vippser over ekstra som feks penger til popcorn/snop/drikke... 

Hadde jeg bedt med venninne slektning..  ja , samme svar som alt.. 

Anonymkode: aa72e...1f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nja. Hvis man drar med venner på kino betaler alle sin egen billett o.l, tenker det samme med familie så lenge de ikke ønsker å spandere. Pappa pleier å spandere kino på meg, men jeg betaler brus osv selv. Jeg kunne fint ha spandert kino på lillebroren min eller kusina mi f.eks.

Føler dette er et litt merkelig spørsmål, for dette handler jo om de man er glad i. Det burde vært noe man evner å kjenne på selv og ta avgjørelser ovenfor. Selvfølgelig spanderer jeg hvis jeg inviterer kusine eller lillebror. Hadde jeg hatt barn ville jeg selvfølgelig betalt for de og, det sier seg selv.  

Anonymkode: c7fbf...387

AnonymBruker
Skrevet

Husker når jeg var liten (er 29år) - da kostet en billett for barn 25,- kr 😄

AnonymBruker
Skrevet

Husker når jeg var liten (er 29år) - da kostet en billett for barn 25,- kr 😄

Var det virkelig så billig? Jeg er 32 men husker ikke:P men husker at det meste var billigere da

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ber ut på date spandere man.

Spør mann om noen vil være med for det sosiale sin del betaler alle for seg selv.

Herlighet, snart er det ingen som våger å spørre om folk vil være med på ting da de plutselig må betale for alt. Så kjedelig hvis en heller drar alene på ting framfor å si "Jeg skal på kino, vil du/dere være med?"

Anonymkode: 7b9ba...ae1

Skrevet

Har aldri forventet å bli spandert på, men hyggelig om det er tilfellet. Så gjengir jeg det ved en annen anledning. 

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du INVITERER så betaler du. Kommer du med et forslag om å gå på kino sammen så burde det være inneforstått at venner og familie betaler for seg selv. Inviterer du på date så betaler du. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...