AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #1 Skrevet 4. mai 2023 Har lyst å flytte innad i Norge, enten Trøndelag, vestlandet, sørlandet eller østlandet, om noen år. Er ufør så er ikke avhengig av jobb. Vil ikke bo i en by, men må være mulig å komme seg til et større sted kollektivt med tanke på innkjøp. Med tanke på helsa så er det greit om det finnes lavterskeltilbud innen psykisk helse av typen sosialt tilbud (her jeg bor nå har vi mulighet for å være med på fysisk aktivitet 2 ganger i uka. Fin mulighet for å bli kjent med andre og for å komme seg ut.). Noen som har forslag til hvor det er fint å bo? (Ikke osloområdet - blir for mye mennesker) Anonymkode: 3ea97...cbf
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #2 Skrevet 4. mai 2023 Det er mange kommuner i nærheten av Trondheim som er fine å bo i F.eks Malvik, Melhus, Skaun, Orkland. Anonymkode: 21dff...ac8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #3 Skrevet 4. mai 2023 Porsgrunn! Du har sjøen, toppturer, et koselig sentrum, og alt du trenger er innenfor området Grenland. Godt klima også ☺️ helt ok kollektiv tilbud. Ca 2 timer med bil til Oslo (2,5 time med tog). Ca 45 minutter unna torp flyplass. Nær sykehus og diverse helsetilbud. Blitt godt oppfulgt i nabobyen skien hvor jeg bor, men føler porsgrunn har litt koseligere sentrum og nærhet til sjø. Jeg er veldig glad i skien også da, som også har litt billigere boliger 😊 Anonymkode: e5550...1df
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #4 Skrevet 4. mai 2023 Molde eller Hustadvika! Fantastisk natur og kyst og alt man trenger. Jeg er egentlig fra Drammen og bor nå i Hustadvika med samboer som er herfra. Hvis man tåler litt uvær og storm nå og da, så er Nordvestlandet et nydelig sted å bo. Fra Molde så ser du utover hele Romsdalsalpene og havet 💙 I Hustadvika har vi Farstadsanda, fantastisk sandstrand ikke langt fra der vi bor 💙 Anonymkode: 6bb5b...221
900 Skrevet 4. mai 2023 #5 Skrevet 4. mai 2023 Uansett hvor du bosetter deg i Norge vil Oslo kommune finne deg. Uansett vil de plyndre deg for alt du har og berike seg selv. Før vi har terminert Oslo som maktsete vil vi aldri få fred. Vær klar over det. Uansett vil de bestemme satsen for din uføretrygd. Uansett vil de nedlegge helsetilbud når de vil gi seg selv økte skatteletter. Du slipper ikke unna. Mitt råd er følgende. Bli hvor du er! Kjemp mot den urett som begås mot det norske folk først, deretter tenk hvor det er godt å bosette seg. Du er ikke fri før alle nordmenn er det. Ingen kan sove godt og tenke at de bor greit før Norge er fritt. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #6 Skrevet 4. mai 2023 900 skrev (2 minutter siden): Uansett hvor du bosetter deg i Norge vil Oslo kommune finne deg. Uansett vil de plyndre deg for alt du har og berike seg selv. Før vi har terminert Oslo som maktsete vil vi aldri få fred. Vær klar over det. Uansett vil de bestemme satsen for din uføretrygd. Uansett vil de nedlegge helsetilbud når de vil gi seg selv økte skatteletter. Du slipper ikke unna. Mitt råd er følgende. Bli hvor du er! Kjemp mot den urett som begås mot det norske folk først, deretter tenk hvor det er godt å bosette seg. Du er ikke fri før alle nordmenn er det. Ingen kan sove godt og tenke at de bor greit før Norge er fritt. Ta med deg oppgulpet ditt ut av tråden min.... Anonymkode: 3ea97...cbf 3 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #7 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er mange kommuner i nærheten av Trondheim som er fine å bo i F.eks Malvik, Melhus, Skaun, Orkland. Anonymkode: 21dff...ac8 Trøndelag er ikke det verste i Norge så skal vurdere litt AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Porsgrunn! Du har sjøen, toppturer, et koselig sentrum, og alt du trenger er innenfor området Grenland. Godt klima også ☺️ helt ok kollektiv tilbud. Ca 2 timer med bil til Oslo (2,5 time med tog). Ca 45 minutter unna torp flyplass. Nær sykehus og diverse helsetilbud. Blitt godt oppfulgt i nabobyen skien hvor jeg bor, men føler porsgrunn har litt koseligere sentrum og nærhet til sjø. Jeg er veldig glad i skien også da, som også har litt billigere boliger 😊 Anonymkode: e5550...1df Nå er vel både Skien og Porsgrunn byer da...vil bo på bygda/tettsted.... AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Molde eller Hustadvika! Fantastisk natur og kyst og alt man trenger. Jeg er egentlig fra Drammen og bor nå i Hustadvika med samboer som er herfra. Hvis man tåler litt uvær og storm nå og da, så er Nordvestlandet et nydelig sted å bo. Fra Molde så ser du utover hele Romsdalsalpene og havet 💙 I Hustadvika har vi Farstadsanda, fantastisk sandstrand ikke langt fra der vi bor 💙 Anonymkode: 6bb5b...221 Molde blir uaktuelt siden jeg ikke vil bo i by...Men Hustadvika kan være aktuelt. Anonymkode: 3ea97...cbf
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #8 Skrevet 4. mai 2023 Ingen som har forslag på vestlandet (dvs vestllandet sør for møre og romsdal) eller sørlandet? Eller østlandet for den del? Anonymkode: 3ea97...cbf
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #9 Skrevet 4. mai 2023 Hamarregionen. Ikke så langt til Oslo med tog, og godt lavterskel tilbud gjennom Stangehjelpa som har fått mye skryt Anonymkode: 22bc0...568
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #10 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hamarregionen. Ikke så langt til Oslo med tog, og godt lavterskel tilbud gjennom Stangehjelpa som har fått mye skryt Anonymkode: 22bc0...568 Av diverse grunner jeg ikke skal komme inn på her er Stangehjelpa uaktuelt for meg. Men det er lignende tilbud jeg gjerne vil være med på. Anonymkode: 3ea97...cbf
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #11 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Av diverse grunner jeg ikke skal komme inn på her er Stangehjelpa uaktuelt for meg. Men det er lignende tilbud jeg gjerne vil være med på. Anonymkode: 3ea97...cbf Dessuten, nå bor jeg ikke så langt fra Hamarregionen så vil litt lenger enn til Stange Anonymkode: 3ea97...cbf
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #12 Skrevet 4. mai 2023 Vestlandet er tipp topp, men jeg har ikke foreslått steder fordi jeg ikke kjenner til det tilbudet du etterspør. Jeg vet heller ikke om du kjører bil, og på vestlandet kan det utgjøre mye i forhold til valg av bosted. Anonymkode: 1e7d8...ce2
K.B. Skrevet 4. mai 2023 #13 Skrevet 4. mai 2023 Østfold, mildt vær, kort vei til Sverige, masse vakker natur og mange store byer i nærheten.
trøndermann38 Skrevet 4. mai 2023 #14 Skrevet 4. mai 2023 Midtre Gauldal og Melhus er bra kommuner for uføre. De har bra tilbud.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #15 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vestlandet er tipp topp, men jeg har ikke foreslått steder fordi jeg ikke kjenner til det tilbudet du etterspør. Jeg vet heller ikke om du kjører bil, og på vestlandet kan det utgjøre mye i forhold til valg av bosted. Anonymkode: 1e7d8...ce2 Har lappen men ikke bil så må bo i sentrum om det er en liten kommune. Det er jo ikke det viktigste at det er et lignende tilbud inne psykisk helse som jeg er vant til her. Det er forsåvidt viktigere at det går buss/tog til en større by minimum 1-2 ganger om dagen så jeg har mulighet til å dra på besøk til slekt og familie. Og at det finnes en matbutikk i nærheten. Anonymkode: 3ea97...cbf
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #16 Skrevet 5. mai 2023 Har bodd flere steder i Norge. Blandt annet i Oslo, Haugesund, Narvik, Honningsvåg, Alta, Bergen og i Stavanger. Stavanger var fantastisk fint Herlig by med utrolig mye kjekke folk. Haugesund likeså, men ikke like lett å bli kjent med lokalbefolkningen. I Honningsvåg var det mye vær, stengte veier og langt fra alt. Men fantastisk natur, om du liker friluftsliv. Oslo bodde jeg i mange år. Bodde midt på St.Hanshaugen og trives veldig godt. Oslo er Oslo Narvik likte jeg ikke. Kjedelig ny og utrolig vanskelig å bli kjent med folk. Alta trivdes jeg veldig godt i. Lett å bli kjent med folk, tilgang på mye fin natur, nært Finland, et sprekt kulturliv og mye som skjer, til at det er en liten by. Nå bor jeg i Harstad og jeg blir jeg nok:) Anonymkode: bb8f4...cb9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå