Gå til innhold

eget husnummer sokkel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bör jeg ikke ha et eget husnummer ? Hver gang jeg ringer taxi tror de det er i 2.etg siden vi deler husnummer. Sokkel . Ikke lydisolert så sikkert ikke godkjent...

Anonymkode: 0f0d3...d6c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg bare presisert at jeg ikke bor i 2. etg. når jeg bestilte. Ikke et problem det.

For å få egen adresse må man vel skille ut hybelen som egen boenhet i matrikkelen. Det gidder man sjeldent for en sokkelleilighet. Det er vanligere på tradisjonelle tomannsboliger. 

Anonymkode: 91a6c...cb4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiller jo liten rolle da taxien ikke kjører opp i andre etasje. Men hvis taxien skal kjøre rundt så er det jo bare å gi beskjed om at han skal kjøre til nedsiden. Hvor forte tar du taxi siden dette er et problem?

Anonymkode: 3396c...a4d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei en sokkelleilighet er del av huset og ikke et eget hus 

Anonymkode: 83953...a36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I mitt hus er det to boenheter, altså godkjent utleieleilighet. Likevel deler vi adresse og postkasse. Jeg skulle gjerne hatt en annen bokstav i husnummeret enn min leietaker... 

Men, det er ditt ansvar å presisere at du ikke bor i hovedboligen, men at inngangen din er på nedsiden, venstre side, i annekset eller hvor det enn er! 

Anonymkode: 98c8d...69a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke eget nummer nei, men A og B i tilfellet. F.eks 10A (hoveddel) og 10B (sokkelleilighet). 

Anonymkode: 02a4f...7be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...