Gå til innhold

To gutter på 6 som girer hverandre negativt opp - trenger råd!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min går i første klasse, og er nok noe umoden ift skole - tror det gjelder mest strukturen rundt skolehverdagen, rent faglig er han over gjennomsnittet. Stort sett klarer han seg greit og oppfører seg bra. Men det er en annen gutt i klassen som nok er ganske lik han, og når de to er sammen så blir det så utrolig mye tull! Alt fra relativt uskyldige pøbelstreker til stygg språkbruk og noen ganger også mer utagering. 

Det er et eller annet som skjer når disse to kommer sammen, er det noen som har erfaringer fra noe sånt og har noen gode råd til hvordan jobbe med dette mot min sønn? De girer hverandre opp, og de er begge initiativtakere - den ene er ikke bedre enn den andre.

Skolen er veldig obs på dette og prøver så godt det lar seg gjøre å skille de, men i enkelte situasjoner er det jo ikke mulig rett og slett. Har tenkt på om en av de burde bytte klasse, men det blir jo en siste løsning da det ikke er ønskelig for noen av guttene, og de vil jo uansett finne hverandre i friminutt etc all den tid de går på samme skole og trekkes til hverandre. 

Min sønn har et ganske stort nettverk med mange venner, og jeg forsøker å styre han her hjemme med å avtale mye med de andre guttene for å sikre å bevare disse relasjonene. Snakker på ingen måte negativt om den andre gutten, og de leker også noe sammen på fritiden, men mindre enn han leker med de andre. 

Anonymkode: 662d8...e17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...