Rødstrupa Skrevet 4. mai 2023 #1 Skrevet 4. mai 2023 Vi lever i et overflodssamfunn. Ikke noe tvil om det… Hadde jeg vært fattig student eller 1. gangs boligkjøper hadde jeg benyttet meg av alt det fine og gratis som man kan få på Finn.no. Trengte ikke bruke en krone nesten. Vi er heldige sånn. Just saying.😜👍 5 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #2 Skrevet 4. mai 2023 Hvis man ikke eier stil og driter i hvordan det ser ut så er det et godt råd å følge! Anonymkode: 06034...29c 1
Snok1 Skrevet 4. mai 2023 #3 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis man ikke eier stil og driter i hvordan det ser ut så er det et godt råd å følge! Anonymkode: 06034...29c Dersom man er bare LITT tålmodig og selektiv finner man ting som både er fine, har høy kvalitet OG passer sammen. Men det er jo fint at fornuftige mennesker slipper å konkurrere med deg. 9 1 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #4 Skrevet 4. mai 2023 Tja, forutsetningene er jo å by i eller nært en stor by, ha førerkort, stor bil eller henger og ha helse til å bære. Og i mange tilfeller ha en venn til å hjelpe med å bære. Vi snakker altså i liten grad om de som trenger gratis ting. Anonymkode: 53b59...487 12 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #5 Skrevet 4. mai 2023 Snok1 skrev (2 minutter siden): Dersom man er bare LITT tålmodig og selektiv finner man ting som både er fine, har høy kvalitet OG passer sammen. Men det er jo fint at fornuftige mennesker slipper å konkurrere med deg. Det er sjelden folk gir bort ting som er fine, har høy kvalitet og passer sammen.. Det meste er jo IKEA-møbler. Fin løsning for de som har dårlig råd, trenger akutt nye møbler og ting eller ikke er så opptatt av interiør, men jeg ville aldri gjort det selv om jeg ikke måtte. Anonymkode: 9ce5f...6ab
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #6 Skrevet 4. mai 2023 Det er ikke noe her jeg bor. Anonymkode: 7fcbd...adb 1 1
charlotte0 Skrevet 4. mai 2023 #7 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis man ikke eier stil og driter i hvordan det ser ut så er det et godt råd å følge! Anonymkode: 06034...29c Mye kan pusses opp da! 😊 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #8 Skrevet 4. mai 2023 Bare glem det. Nordmenn er altfor bortskjemte og får nærmest epileptisk anfall dersom sofaen ikke matcher stuegardinene, og dersom badet er eldre enn 5 år. Anonymkode: b505a...d58 10 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #9 Skrevet 4. mai 2023 charlotte0 skrev (2 minutter siden): Mye kan pusses opp da! 😊 Det er det studenter har mest av, verktøy, maleutstyr, tid og plass til å "upsycle" en gratis Billy bokhylle fra Ikea xD Anonymkode: 62e4b...b85 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #10 Skrevet 4. mai 2023 54 minutter siden, Rødstrupa said: Vi lever i et overflodssamfunn. Ikke noe tvil om det… Hadde jeg vært fattig student eller 1. gangs boligkjøper hadde jeg benyttet meg av alt det fine og gratis som man kan få på Finn.no. Trengte ikke bruke en krone nesten. Vi er heldige sånn. Just saying.😜👍 Jeg har ikke bil eller nettverk rundt meg. Ganske vanskelig å få møbler fra finn da. Anonymkode: b2b5b...48e 2 1 1
Snok1 Skrevet 4. mai 2023 #11 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare glem det. Nordmenn er altfor bortskjemte og får nærmest epileptisk anfall dersom sofaen ikke matcher stuegardinene, og dersom badet er eldre enn 5 år. Anonymkode: b505a...d58 Dette er nok problemet for flere som som kommenterer her. 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #12 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er sjelden folk gir bort ting som er fine, har høy kvalitet og passer sammen.. Det meste er jo IKEA-møbler. Fin løsning for de som har dårlig råd, trenger akutt nye møbler og ting eller ikke er så opptatt av interiør, men jeg ville aldri gjort det selv om jeg ikke måtte. Anonymkode: 9ce5f...6ab Det stemmer ikke! Mye fint som gis bort! Som er mye finere og av mye bedre kvalitet enn nykjøpt fra *grøss* Skeidar eller likn. Anonymkode: 0a6ec...33f 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #13 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke bil eller nettverk rundt meg. Ganske vanskelig å få møbler fra finn da. Anonymkode: b2b5b...48e Hvordan får du kjøpt møbler da? Går an å leie bil, og store ting fra finn kan faktisk sendes med posten. Anonymkode: 0a6ec...33f 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #14 Skrevet 4. mai 2023 Når jeg begynte på nytt etter skilsmisse for en del år siden var det betraktelig lettere og velge IKEA, og betale for at de tom plukket varene (var en deal når jeg skulle), og få hjem på døren. Alt fra servise til seng og sofa, utrolig praktisk. Handlet for så mye at jeg også fikk et gavekort på 800kr (også en deal da ved kjøp av så så mye). Uten lappen pga helse så var det mye lettere enn Finn, tross jeg ikke hadde så god råd. Jeg har det meste enda, og for meg var det viktig at ting passet sammen også. Anonymkode: 2cc88...b89 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #15 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvis man ikke eier stil og driter i hvordan det ser ut så er det et godt råd å følge! Anonymkode: 06034...29c For alt som kjøpes nytt i butikk er jo i bra stil og ser fint ut Anonymkode: 0a6ec...33f 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #16 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det stemmer ikke! Mye fint som gis bort! Som er mye finere og av mye bedre kvalitet enn nykjøpt fra *grøss* Skeidar eller likn. Anonymkode: 0a6ec...33f Hva om det er tidligere kjøpt på Skeidar? Anonymkode: 7fcbd...adb
Rødstrupa Skrevet 4. mai 2023 Forfatter #17 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvis man ikke eier stil og driter i hvordan det ser ut så er det et godt råd å følge! Anonymkode: 06034...29c Du aner virkelig ikke hva du snakker om🤪 2
Rødstrupa Skrevet 4. mai 2023 Forfatter #18 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Tja, forutsetningene er jo å by i eller nært en stor by, ha førerkort, stor bil eller henger og ha helse til å bære. Og i mange tilfeller ha en venn til å hjelpe med å bære. Vi snakker altså i liten grad om de som trenger gratis ting. Anonymkode: 53b59...487 Kom det fra den negative og lite løsningsorientert e pessimisten!🤪 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #19 Skrevet 4. mai 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan får du kjøpt møbler da? Går an å leie bil, og store ting fra finn kan faktisk sendes med posten. Anonymkode: 0a6ec...33f IKEA leverer hjem for en kostnad. Det samme gjør skeidar, fagmøbler, jysk, bohus. Som nevnt, jeg er uten nettverk, nærbutikken der posten er ett stykke unna. Om du mener at jeg skal be om hjemkjøring av posten, så kan jeg likesågreit kjøpe nye møbler som jeg faktisk liker om jeg likevel skal ut med 600-700 kr for å få det fraktet hjem. Anonymkode: b2b5b...48e 5
Rødstrupa Skrevet 4. mai 2023 Forfatter #20 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Bare glem det. Nordmenn er altfor bortskjemte og får nærmest epileptisk anfall dersom sofaen ikke matcher stuegardinene, og dersom badet er eldre enn 5 år. Anonymkode: b505a...d58 Tull, mange vet å forestille seg ’skattene’’ og ‘’sukkertøyene’’ innimellom og fikse litt på det. Vips så har man et flott møbel eller annet som har blitt fint å ha i heimen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå