Gå til innhold

Jobber barnehagens styrer også med barna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller kun "administrativt"?

Lurer på hvor godt de kjenner til de enkelte barna fra å jobbe med dem selv eller kun gjennom rapport fra andre ansatte. 

Anonymkode: 61187...b65

AnonymBruker
Skrevet

I vår bhg kan styrer navnet på alle barna og stepper inn ved sykdom o.l.  Hun stiller også som nisse, påskehare og er med på karneval. 

Hun kjenner barna, men de ansatte kjenner de selvsagt best.

Anonymkode: f5630...5d9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er styrer med i hverdagslivet. Hun hjelper til under frokost, har av og til en lesestund, legger kanskje en av de mindre barna. Hjelper med påkledning etc. Hun stepper og inn ved sykdom. Ofte innom å hilser/snakker med barna. 

Anonymkode: f1408...299

Skrevet

Det varierer sikkert fra barnehage til barnehage, men i den private barnehagen våre barn gikk i var styrer mer sammen med barna enn på kontoret. Hun hadde et par faste kontordager, men var ellers sammen med barna og de andre ansatte og hun kjente både dem og foreldrene akkurat like godt som de andre ansatte.

AnonymBruker
Skrevet

Hos mine barn tror jeg styrer ofte er med under måltider, av/påkledning  og stepper inn ved lav bemanning. Er opptatt av å kjenne barna og hilser alltid på dem med navn om vi møter henne utenfor barnehagen. 

Anonymkode: 9de90...259

AnonymBruker
Skrevet

I store barnehager sitter de første det meste på kontoret ja, men i små barnehager stepper de inn hvis det trengs ekstra hjelp

Anonymkode: 57673...bbf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår styrer kan ikke navn og stepper aldri inn. Stor bhg. 80 barn. 

Anonymkode: 86703...5a6

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en ganske liten barnehage, men styrer er ansvarlig for alle barnehager i denne delen av kommunen (3-4 stk), så hun bytter på hvilken hun er tilstede i hver uke. Og tilbringer stort sett tiden på kontoret når hun er der. Jeg har et barn med spesielle behov og legger merke til at hun enkelte ganger har gått inn for å "bli kjent med" mitt barn, slik at hun har noe å komme med når vi har tverrfaglige møter med helsestasjon, spesialister etc i barnehagen. Men mitt andre barn uten noen spesielle behov aner hun ikke hvem er. 

(Og det er helt greit det altså, jeg mener ikke at hun skal vite hvem alle barna er, bare synes det er litt komisk når hun sier "ja i går satt Per på fanget mitt og leste en bok" hver gang vi har de oppfølgingsmøtene..)

Anonymkode: 86ac1...30d

AnonymBruker
Skrevet

I vår barnehage steppper styrer inn ved sykdom, og alle kjenner han godt. Han har også faste ting han gjør gjennom året med barna.

Anonymkode: c8d08...c49

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I store barnehager sitter de første det meste på kontoret ja, men i små barnehager stepper de inn hvis det trengs ekstra hjelp

Hva går skillet mellom stor og liten barnehage? I mine barn sin bhg er det over 90 barn, men jeg ser stadig at styreren har vært med barna, da spesielt ved måltider. Det er nok mer barnehage til barnehage heller enn store/små

Anonymkode: 9de90...259

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min opplevelse er motsatt. 
At i en stor barnehage (8 avdelinger) så var styrer mye ute med barna og de ansatte, i tillegg til å ta kontorarbeidet. Vi foreldre møtte ofte styrer når vi leverte eller hentet, for da var hun en del av bemanningen.
Mens i små barnehager med bare 1 avdeling, så har vi foreldre knapt møtt styrer, som ikke hadde i nærheten av full stilling i barnehagen, men delte tiden sin på flere barnehager. 
Dermed var styrer innom 1 dag i uka, og var da kun på kontoret eller snakket med de ansatte. 

Barna visste hvem styrer var, men hun visste ikke hvem de var. 

Men dette er jo fra områder hvor det er mange barnehager, og lett for en styrer å ha en full stilling fordelt på flere små barnehager. 
Det kan jo være helt annerledes andre steder i landet, der det kanskje vil være mer naturlig at styrer er fulltid, og heller dekker opp en del av bemanningsbehovet i barnehagen i tillegg til styrerjobben. 

Anonymkode: 377f1...b2b

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer nok fra barnehage til barnehage. Den første vi hadde her, jobbet ikke fast på noen avdeling men hadde som mål å titte innom nå og da og lære seg navn på alle barna. Da de fikk ny, jobbet hun nye delvis på en avdeling. 

Anonymkode: b2cf4...344

AnonymBruker
Skrevet

Barnet vårt har snart gått to år i en barnehage med fire avdelinger og jeg har sett styrer to ganger, begge gangene på sommerfesten. Jeg husker ikke hva hun heter engang. 

Anonymkode: 0c6bf...3e1

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer, ja. Der jeg jobber har styrer to faste kontordager, og jobber ellers som barnehagelærer i den ene avdelingen. I mine barns barnehage jobber styreren fast en dag i uken, og ellers stepper hun inn som vikar ved behov. Pga. en sykemelding og vanskeligheter med å få tak i vikar, jobber hun som barnehagelærer med barna nesten hver dag for tiden. Begge er små, enkeltstående private barnehager. 

Anonymkode: 5d65c...994

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i en barnehage med over 120 barn, og her stepper styrer inn på avdeling ved sykdom/behov. Kjenner til navnet til de aller fleste barna på hele barnehagen. Er også innom for å hilse på, og er gjerne nisse/påskeharen etc. Ved slike anledninger. 

Synes det er flott med en styrer som stepper inn ved behov. 

Anonymkode: 6383f...907

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Eller kun "administrativt"?

Lurer på hvor godt de kjenner til de enkelte barna fra å jobbe med dem selv eller kun gjennom rapport fra andre ansatte. 

Anonymkode: 61187...b65

I vår barnehage har styret jobbet i avdelingene ved stor sykdom blant de ansatte. Han kan navnene på alle barna og stikker innom avdelingene jevnlig, hilser, er med i fredagssamlingen hvor det er disko i gymrommet (det største rommet i barnehagen). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...