Gå til innhold

Hva lager jeg av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage middag til i kveld og middagen var ikke planlagt så jeg må bruke det jeg har i fryser og kjøleskap... :overrasket: Og jeg er nyinnflyttet så jeg har ikke alt jeg egentlig trenger. Men jeg pleier ta ting på sparket og da en venninne ringte, sa jeg at jeg kunne lage en varmrett i kveld...

Jeg har hvitløksmarinert hakket storfebiff som ikke er tint ennå...(må den tines før jeg steker kjøttet?)

Videre har jeg:

Matfløte

Hvitløk

Div. krydder

tomater

fersk champignon

løk

charlottløk

hvitløk

purre

paprika

agurk

ris

pasta

Jeg tenkte å koke ris, steke champignon og hakket storfebiff, frese løk, ha i paprika og kansje litt hvitløk, og krydder og matfløte. Som salat/dekor får jeg ta tomat og litt av paprikaen og kanskje rå finhakket løk...

Eller er det noen som har et bedre forslag? Jeg er så usikker på kjøttet som ikke er tint og nå har jeg bare par timer på meg... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres bra yt det der

Gjest Kålungen
Skrevet

Syns det hørets ut som en god plan jeg, det blir nok knallgodt!

Har du micro så du kan tine opp kjøttet litt?

Hvis ikke putt det litt i vann så det tiner fortere.

Hvis det er såpass opptint at du får skåret det opp hadde jeg gjort det og stekt det selv om det ikke er helt tint.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har ikke micro. Kan jeg ikke bare ha stekepanna på lav varme og lage kjøttdeig/mindre biter av biffene? Det er jo hakket storfebiff, så det er jo egentlig kjøttdeig som er laget som "karbonader" og om de får en annen fasong, blir jo smaken den samme?

Har bare et hybelkjøkken, så dette skal bli en utfordring med lite benkplass, men jeg pleier ikke ha prestasjonsangst og elsker egentlig å lage mat. Men nå føler jeg meg litt usikker fordi jeg ikke er vant til å lage mat uten å ha plass. Jeg har ikke mel i skapet engang...

Hva begynner jeg med? Det må jo bli soppen, legge den tilside og fortsette derfra...

Egentlig er det lenge siden jeg har laget mat, så jeg er ute av rutinen. Jeg har spist ute for det meste eller bare laget noe helt enkelt til meg selv.

Skrevet

Hvordan gikk det? :)

Skrevet

:) Det gikk bra...

Hakkabiff ble til kjøttdeig osv.

Med fløte og aromatkrydder kommer man langt. Men sausen ble god.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...