Gå til innhold

Hvordan bli venn med kvinner uten å gi dem "flørtete/romantisk" vibe?

Anbefalte innlegg

Gjest Inverto
Skrevet

Hey!

Jeg er i en litt tricky situasjon her.
Jeg har egentlig aldri hatt en skikkelig kvinnelig venn før. Jeg har bare blitt "venn" med kollegaer.
Du kan vel si at jeg har en slags selektiv gynofobi (frykt for kvinner) når det kommer til jevnaldrede.
Det går helt smooth å kommunisere med de eldre og de yngre, fordi dem er jeg ikke interessert i på noen måter.
Men det å snakke med jevnaldrede, ukjente kvinner er skummelt.
Siden jeg er drittlei av å prate med menn, så velger jeg heller å prøve noe nytt.

Grunnen til at jeg synes det er skummelt med kvinner, er fordi jeg er redd for at hvis jeg går bort til dem og prater med dem,
så skal de tolke dette som om at jeg er ute etter et seksuelt eller romantisk forhold.
Jeg føler at det er det alle tenker i dag, uheldigvis. Men faktumet er, jeg vil bare være en platonisk venn.
Jeg vil bare erfare en kvinnelig venn, for første gang.
Med andre ord: introduksjonsfasen er utfordringen her. Når den muren er brutt,
skal alt gå smooth. Jeg er veldig flink til å ha ukonvensjonelle, morsomme og seriøste samtaler.
Så der mangler jeg ingen selvtillit

Så jeg spør dere kvinner: hvordan skal jeg gjøre dette? Hvordan skal jeg starte samtalene uten å gi flørtete vibes?

Jeg er 29 år gammel btw

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva føler du ville vært forskjell i relasjonen mellom en potensiell kvinnelig venn og en potensiell mannlig venn ? 

Som regel så trenger du bare å behandle kvinner som menn, med mindre du griseprater mye med kompiser ? 

Og om du er usikker, så er det alltid avvæpnende om du nevner kjæresten (om du har) eller unngår komplimenter basert på kropp, men heller komplimenterer egenskaper folk har, om du skjønner? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å møtes gjennom hobby? Sport?

Anonymkode: 92fd0...54a

Skrevet

Du behandler kvinner som du ville behandla alle andre kompiser. En kompis er opptatt av hva man kan finne på sammen, snakker om felles interesser og henvender seg til en likeperson. Skal du gi komplimenter så gir du det på det hun har prestert - beisa en vegg, skrevet en god artikkel eller fått til noe anna bra.
En kompis åpner ikke dører, drar fram stoler, pjusker deg i håret eller kommenterer utseendet ditt.
Ved å ikke flørte selv gir du heller ikke flørtevibes. Ikke tenk på henne som kvinne.

Jeg ville vært veldig skeptisk til en partner som ikke har venner av alle kjønn. Har alltid hatt det, og det gjør livet rikere.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke et problem for menn flest at kvinner vil omgåes menn for å bli sammen med dem. Vennesonen er jo blitt et fenomen ts. Tror ikke du skal bekymre deg for det. Bare unngå prat om sex og alt innenfor den kategorien, så vil du bli elsket som venn.

AnonymBruker
Skrevet

Fremgangsmåten med å bare gå bort å prate med en kvinne du ikke kjenner fungerer ikke. Det er creepy uansett om du er ute etter vennskap eller dating. 

Du må bli kjent på en naturlig måte over tid f eks via hobby, frivillig arbeid, politisk lokallag, organisasjon, venners venner du henger med, etc 

Anonymkode: 20e3b...db3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle mine venner har jeg blitt kjent med gjennom noe. Fest. Klatring. Organisasjon. Jobb. Kjør på. Behandle dem som mennesker, og ikke vær sexistisk. Ikke kom med generaliseringer om kvinner, verken positive eller negative. Ikke i begynnelsen. Da er du som oftest ute. Vi er vanlige folk og vi forventer å bli behandlet som vanlige folk og med respekt.

Anonymkode: be01a...0ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...