Gå til innhold

Inspo til nytt bad!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drømmer om nytt bad, men ønsker at det skal bli perfekt hvis jeg først bruker så mye penger på huset. Har ikke pusset opp et bad på over 20 år, så jeg er ikke helt inne i trendene nå for tiden. Jeg ønsker tips til lure løsninger og linker til inspo-bilder! 

Med perfekt mener jeg ikke nødvendigvis dyrt! Det kan gjerne være økonomiske løsninger også. Er ikke opptatt av dyre merker på interiøret. Men ønsker gode, smarte løsninger og produkter som dere er fornøyde med! Og inspo til farge og materialvalg. 

Ting jeg vil ha:

Badekar

Stor dusj, som er lett å holde ren.

Godt med skapplass (ofte mangelvare på veldig pene og moderne bad synes jeg)

Kun én vask, og ikke i glass.

Godt lys (synes ofte minimalistiske og stilige løsninger f.eks på hotellrom er umulig å sminke seg i. Så her gjelder praktisk over stilig. Vil ha godt dagslys)

Tar gjerne i mot tips til løsninger dere IKKE er fornøyde med også! F.eks var det en periode alle skulle ha sånn glassbolle-vask. De ser alltid møkkete og ekle ut.

På forhånd takk! 🙂

Anonymkode: 9b190...1fa

AnonymBruker
Skrevet

Hva, er det ingen med peiling på interiør her? Etter oppussingsrekord under pandemien og alt? 😄

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk på instagram, baderomsinspo feks. Jeg har nylig pusset opp bad, gikk for lyst og trefarget, synes det ble lunt og delikat. Ikke no sort og grått som jeg har inntrykk av mange liker. 

Anonymkode: 5e996...c5e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Før renovering av bad og kjøkken brukte jeg Pinterest til å samle idéer.

Anonymkode: 0ba02...8b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips! Ja, jeg finner i grunnen mye fine bilder når jeg søker! Men er veldig interessert i tips til gode løsninger. Ting som gjerne ikke var en greie da jeg sist renoverte bad for 20 år siden. Er det noen typer hyller/skap/skuffer dere er veldig fornøyd med? Eventuelt noen løsninger jeg bør unngå? 

Lett for å bare lande på det som er kjent. Hvit vask, åpne hyller på sidene, høyskap på siden og store skuffer under vasken. Samme med dusj. Er det noe annet enn standard dusjvegger jeg bør kikke på?

AnonymBruker
Skrevet

Va er inspo?

Anonymkode: f14ea...7eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for tips! Ja, jeg finner i grunnen mye fine bilder når jeg søker! Men er veldig interessert i tips til gode løsninger. Ting som gjerne ikke var en greie da jeg sist renoverte bad for 20 år siden. Er det noen typer hyller/skap/skuffer dere er veldig fornøyd med? Eventuelt noen løsninger jeg bør unngå? 

Lett for å bare lande på det som er kjent. Hvit vask, åpne hyller på sidene, høyskap på siden og store skuffer under vasken. Samme med dusj. Er det noe annet enn standard dusjvegger jeg bør kikke på?

Ikke tenk så mye på hva som er trendy, se mer på hva du har behov for, er mitt tips :) Liker du f.eks en lys type stil, mer mørkt eller fargerikt? Jeg er glad i klassiske bad, gjerne lys beige fliser og standard hvit vask. Her jeg bor nå har jeg høyskap og servantvask i lys eik, det ble veldig fint. Et praktisk oppheng for håndklær og annet er viktig, jeg er fortsatt på leting og finner ikke noe jeg vil ha. Er kjekt å ha noe inni dusjen også, til shampoo og slikt. Jeg har standard dusjdører i glass, er fornøyd med det. Noen har både badekar og dusj på badet, så det kommer an på både budsjettet ditt og hvor mye plass du har egentlig. Noen foretrekker regnskog-dusj, jeg syns det er upraktisk for det er jo ikke alltid man skal vaske håret når man dusjer, så jeg har kun en standard type dusj. 

Er enig i dette med belysning, det må være bra altså! Jeg har superbra sminkespeil, tror det er fra Linn Bad. Kan se hvert eneste nesehår haha. 

Anonymkode: 19cdf...51c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Va er inspo?

Anonymkode: f14ea...7eb

Inspirasjon 🙂

AnonymBruker
Skrevet

- Hvis du skal ha fliser på vegg/gulv og ikke elsker å vaske fuger: Jo større fliser, jo mindre fuger er det å vaske

- God plass til å henge opp håndklær

- Hylle i dusjen til såpe osv.

- Gode oppbevaringsmuligheter. Feks. Speilskap over servant, høyskap, servantmøbel med mye oppbevaringsplass

- Materialer som er vedlikeholdsfri/enkle å vedlikeholde

Anonymkode: e35b8...c3d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...