Gå til innhold

Er Arfan Bhatti et offer for islamofobi?

Gugglo

Anbefalte innlegg

Arfan Bhatti er siktet for grov terrorisme (med en strafferamme på opp til 30 års fengsel). Blant annet mener politiet å kunne bevise at han oppfordret til skytingen under pride i Oslo i fjor.

Selv mener Arfan Bhatti at han er et offer for islamofobi.
https://www.aftenposten.no/norge/i/8J7y0E/bhatti-mener-han-er-offer-for-islamofobi

Er han det? Ville en buddhist eller en kristen som hadde vært mistenkt for å ha oppfordret til tilsvarende terrorhandlinger gått fri?

(Bare for ordens skyld, jeg vet at det finnes rasister i politiet, ingen tvil om den saken, men jeg lurer på om andre er enige med Bhatti i at han er utsatt for islamofobi?)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gugglo skrev (33 minutter siden):

Arfan Bhatti er siktet for grov terrorisme (med en strafferamme på opp til 30 års fengsel). Blant annet mener politiet å kunne bevise at han oppfordret til skytingen under pride i Oslo i fjor.

https://www.aftenposten.no/norge/i/8J7y0E/bhatti-mener-han-er-offer-for-islamofobi

Er han det? Ville en buddhist eller en kristen som hadde vært mistenkt for å ha oppfordret til tilsvarende terrorhandlinger gått fri?

(Bare for ordens skyld, jeg vet at det finnes rasister i politiet, ingen tvil om den saken, men jeg lurer på om andre er enige med Bhatti i at han er utsatt for islamofobi?)

Som bandittleder er han nok mer offer for bandittofobi. Rullebladet hans er såpass langt at det kan føre til stigmatisering. Kriminelle er en undertrykt yrkesgruppe som til  stadighet utsettes for forfølgelse fra politiet.

Endret av I Grosny
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arfan Bhatti er et absolutt rævhøl, uansett hva han liksom «tror» på. Med hans hatefulle og destruktive verdier har han ingenting her i vesten å gjøre. Håper han aldri mer kommer tilbake til Norge.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg Arfan Bhatti hadde hengt fra en kran, eller blitt halshogd for lenge siden hvis han ble dømt for alt det han har gjort etter islamske lover og regler, så nei, vi er nok ikke islamofobe. Vi er altfor snille, og det er vel der problemet ligger. Bare at han våger å hevde noe slikt er et bevis på det.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islamofobi? Han er vel den som selv setter islam i et dårlig lys 

Endret av Topsi
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gugglo skrev (3 timer siden):

er bare han som tenker det hjelper å dra rasismekortet

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er et offer for idioti. Sin egen. Og han hadde vært en idiot helt uavhengig av hvilken religion han liksom bekjenner seg til. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gugglo skrev (4 timer siden):

Islamismefobi og terrorismefobi er vel mer treffende. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arfan Bhatti er vel først og fremst et offer for en eller annen form for uviklingshemming. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GP950mAh

Nei, hans handlinger går imot Koranen og setter Islam og muslimer i et dårlig lys. Han er ikke et offer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islmofobi er ikke et begrep som gir mening. Det er en hersketeknikk - hverken mer eller mindre.

hadde dette vært et begrep, hadde det føyd seg inn i en rekke av logikk;

buddistofob? Senittofob? Kristenofob? Hinduismofob? Taoistofob? Orthodoxofob? jødofob? 

Ser du? Ingen andre religioner har fob slengt på seg. Kun den ene. Hvis Gud ikke må krenkes hverken i ore, bilder eller handling, ikke av muslimer selv, og i hvertfall ikke av oss som ikke deler samme troen…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest paprikaskrue

Kan han ikke bare sone i Pakistan? Det er billigere for Norge at han sitter inne der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn er et offer for Islam og Arfan Bhatti, som vi har kastet bort evinnelige med skattepenger på for å få vår frihet og trygghet truet. Det norske folk må slutte å ta disse representantene for Islam seriøst. Denne diskusjonen trenger verken vi eller islamister. Vi burde jobbe for å lette velferdsstaten for slike og bruke pengene på å videreutvikle vårt land og suverenitet og slutte å snakke til folk som hører "bla bla bla" mens de snikinnfører sine perspektiv og urimelige forventninger om at vi tilpasser oss dem. Disse diskusjonene er et like stort problem som Arfan Bhatti. Vi må vise handlekraft, ikke diskutere.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte de jobbe utrolig sakte og slurvete med å få han til Norge.... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom politiet kan bevise påstanden, som de mener de kan, er det jo åpenbart ikke en psykologisk lidelse men objektive forhold som er pådriveren. Selvsagt er det en bra ting at slik livsfarlig ekstremisme blir slått knallhardt ned på. Forøvrig er den 'sette fobi bak på hva enn som kritiseres' en av de simpleste former for hersketeknikker. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mye Bhatti har kostet Norge. Han har drevet med kriminalitet siden han var 13 år, dvs. i 32 år!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...