AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #1 Skrevet 4. mai 2023 Før var det kun unntaksvis. Nå er det blitt regelen. Eiendomsannonser med nærbilder av meningsløse ting. Når man er på utkikk etter å kjøpe eller leie en bolig så vil man vite hvordan boligen ser ut. Men selgere og utleiere bryr seg tydeligivs ikke om dette. I stedet legger de ut meningsløse nærbilder av fat med frukt, kjøkkenvask, plakat med et slagord, en plante i parken i nærheten osv. Samtidig er de gjerne veldig sparsommelige med oversiktsbilder av stue, baderom og soverom. Hvorfor gjør de det? Hva slags nytte har disse ekstreme nærbildene? Jeg blir i alle fall ikke annet enn irritert. Særlig når nesten alle gjør det. Anonymkode: 7f8b4...f16 3
Snublefot62 Skrevet 4. mai 2023 #2 Skrevet 4. mai 2023 Tilstanden ser man i takstrapporten. Førsteinntrykk via bilder og helhetsinntrykket på visning. Er min mening Men jeg ser mye av det samme selv. I stor grad tror jeg dette skyldes et forsøk på å spare penger på fotograf til annonse og brosjyre. Selger kan ta bildene selv å sende inn (eller få noen bekjente/familie til å gjøre det) og resultatet blir da ofte at fokus er feil og man mister de gode bildene som kan selge boligen fort. Med en profesjonell fotograf koster det fort 10-15k og da får man faktisk gode bilder, og skal man ha stylist i tillegg snakker vi fort om 5-10k til der. Penger som folk lett ikke ser verdien av når de skal selge og lett kutter ut. Og så ender du opp med et lite flatterende fruktfat på kjøkkenbenken som står i fokus når en tar bilde. Bortkastet.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #3 Skrevet 4. mai 2023 Jeg har blitt vant til å se fruktfat og stemningsbilder. Noen er verre enn andre. Men det som er nyere og mye mer irriterende, er at de har satt inn mennesker i bildene. Mennesker som later som de lager mat, som ler, osv. Meglere som lager slike annonser, får ikke oppdrag av meg Anonymkode: 555d5...40c 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #4 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 4.5.2023 den 10.25): Før var det kun unntaksvis. Nå er det blitt regelen. Eiendomsannonser med nærbilder av meningsløse ting. Når man er på utkikk etter å kjøpe eller leie en bolig så vil man vite hvordan boligen ser ut. Men selgere og utleiere bryr seg tydeligivs ikke om dette. I stedet legger de ut meningsløse nærbilder av fat med frukt, kjøkkenvask, plakat med et slagord, en plante i parken i nærheten osv. Samtidig er de gjerne veldig sparsommelige med oversiktsbilder av stue, baderom og soverom. Hvorfor gjør de det? Hva slags nytte har disse ekstreme nærbildene? Jeg blir i alle fall ikke annet enn irritert. Særlig når nesten alle gjør det. Anonymkode: 7f8b4...f16 Det er for at du skal komme i boligkjøpemodus Anonymkode: 49c10...8c4 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #5 Skrevet 6. mai 2023 Det er så IRRITERENDE! Helt ok om det er 40 bilder som dekker alt man har behov for å vite, men om det ikke er bilder av alle rommene fra ulike vinkler, bilde av uteplass osv blir jeg småprovosert av at de velger å legge ved bilder av fruktfat haha. Anonymkode: eb048...ac3 1
Phoenix Heart Skrevet 6. mai 2023 #6 Skrevet 6. mai 2023 Jeg ser virkelig ikke poenget med nærbilde av en vase eller fruktfat, det er noe tull de har begynt med. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #7 Skrevet 6. mai 2023 Det dukket opp en leilighet til salgs i nabolaget mitt, ikke bare må det ha vært verdens beste vær den dagen de tok bilder, men la oss si de utnyttet alt "lys og vinkler" hadde å by på.. hadde jeg ikke kjent igjen farge på huset og natur i bakgrunn så hadde jeg aldri trodd det var den bygningen der. De kommer til å få en overraskelse de som kommer på visning, og siden dette er litt utenfor allfarvei så må nok de fleste kjøre for å se. Anonymkode: 02add...e5f 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #8 Skrevet 6. mai 2023 Bildene skal gi inntrykk av stemningen i hjemmet. Hvor koselig det kan være der. Få noen til å forelske seg i huset og by deretter. Anonymkode: cba08...359 1
Gjest Albbas Skrevet 6. mai 2023 #9 Skrevet 6. mai 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Bildene skal gi inntrykk av stemningen i hjemmet. Hvor koselig det kan være der. Få noen til å forelske seg i huset og by deretter. Anonymkode: cba08...359 Hvordan gir et bilde av et fruktfat inntrykk av stemningen?? Jeg synes bare det er komisk. 😂
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #10 Skrevet 7. mai 2023 On 5/6/2023 at 9:20 AM, AnonymBruker said: Bildene skal gi inntrykk av stemningen i hjemmet. Hvor koselig det kan være der. Få noen til å forelske seg i huset og by deretter. Anonymkode: cba08...359 Jeg blir forelsket når jeg ser ting som god planløsning og gode lysforhold, ikke et random fruktfat eller en fancy såpedispenser. Det gir meg ingenting. En annen ting som irriterer er når de setter sammen to bilder i ett. At venstre side av bildet viser halve badet, mens høyre side av bildet viser en close up på to håndkler og et duflys. Når man blar seg gjennom mange slike blir det bare rotete og forvirrende. Ikke får man et godt bilde av det man er interessert i, heller. Anonymkode: eb048...ac3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå