Gå til innhold

Er det lov å knipse et bilde av utsikten gjennom flyvinduet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er helt sikkert et idiotisk spm men er det noen som vet om det eksisterer et forbud mot å knipse et blinkskudd av utsikten fra flyvinduet? Tenker på forbud mot elektronisk utstyr. Jeg har et enkelt kompakt digitalkamera så kommer ikke til å bruke tlf. Vet at man ikke har lov å fotografere i sikkerhetskontroll, men der er det jo skiltet med forbud så det er greit. Har hørt om noen som ble nektet å ta bilde gjennom vinduet, og har vel i grunnen aldri lagt merke til at noen tar bilder, er derfor jeg lurer. Jeg kan så klart spørre de kabinansatte men hvis dette er noe som er opplagt at man ikke skal gjøre, og jeg er totalt uvitende som ikke har fått det med meg, så vil jeg heller dumme meg ut her enn på flyet der andre folk hører på. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flyr med sas, hvis det har noe å si.

AnonymBruker
Skrevet

Det er lov:)  Mobilen kan brukes så lenge den er i flymodus! De fleste selskap har eget wifi du også kan koble deg på. Pleier selv å laste ned filmer på Netflix på forhånd så har jeg litt tidsfordriv 0

Anonymkode: e5861...aa1

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er lov:)  Mobilen kan brukes så lenge den er i flymodus! De fleste selskap har eget wifi du også kan koble deg på. Pleier selv å laste ned filmer på Netflix på forhånd så har jeg litt tidsfordriv 0

Anonymkode: e5861...aa1

Supert! Takker for rask respons. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lov overalt. 

Over Evenes lufthavn, og sikkert andre som også er militære er det ikke lov, men det opplyses om på flyet.

Anonymkode: 6ede9...e46

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke lov overalt. 

Over Evenes lufthavn, og sikkert andre som også er militære er det ikke lov, men det opplyses om på flyet.

Anonymkode: 6ede9...e46

Godt poeng. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er lov. Norwegian (og sikkert noen andre flyselskap) har wifi på flyet, så man kan sitte på mobilen så mye man vil, ta bilder ut vinduet etc. Det var vel en regel tidligere om at man måtte legge vekk all elektronikk under avgang og landing, men vet ikke om det fortsatt er en regel.

Anonymkode: 743ac...688

AnonymBruker
Skrevet

Lov å ta bilder, men ikke lov å bruke blits. 

Anonymkode: 2c569...688

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det hadde vært ulovlig hadde de jo opplyst om det. Er bare å ta bilder. Har gjort det selv flere ganger, spesielt om det er solnedgang, oppe i høyden så blir skyene skikkelig fine og vakre farger 😍

Anonymkode: b22f3...5d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...