AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #1 Skrevet 4. mai 2023 har du begynt å plante? beskjære? plante i krukker, inne eller ute? noen ideer? Anonymkode: 4f48c...895
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #2 Skrevet 4. mai 2023 Venter på at snøen skal smelte, sånn at vi kan sette i gang med hagearbeid. Må gjødsle noe av plenen på nytt (snøen har tatt på i år), og så skal jeg fjerne en del buskas og fikse. Tenkte å få snekret noen blomsterkasser og ha ved inngangen til huset. Anonymkode: 19f85...a56 1
Badebuksa2.0 Skrevet 4. mai 2023 #3 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): har du begynt å plante? beskjære? plante i krukker, inne eller ute? noen ideer? Anonymkode: 4f48c...895 Ja Har sådd, har beskåret, har luka, har pløya. Har raka, har gravd, har spavendt, rydda, plantet om, dekka til. Mye som gjøres i denne perioden 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #4 Skrevet 4. mai 2023 Har sådd i krukker og plastbokser på verandaen. Har MASSE planter inne som venter på å komme i jord. Skal spa opp noe og fylle pallekarmer i helga. Skal også pløye potetåkeren. Fin tid nå,masse spenning om alt jeg har sådd blir vellykka. Anonymkode: 8470d...18e 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #5 Skrevet 4. mai 2023 Har spadd opp spirende skvallerkål samt dens røtter, plantet solsikker samt kjøpt en rabarbraplante. Anonymkode: 3b6c1...5f1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #6 Skrevet 4. mai 2023 Krukkene er plantet med vårblomster. Beddene er renset og gjødslet. Roser er beskjært (kystklima). Høstblomster er klipt ned. Medio mai går vi over frukttrær og epletre og kutter det som er dødt. Må bytte vårblomster. Så er det hengeurner. Mulgi plante et-par bærbusker til. Juni skal jeg plante litt nytt i bedd, blant annet kryproser. Anonymkode: b2ff6...ec5
Amossa Skrevet 4. mai 2023 #7 Skrevet 4. mai 2023 Det er for kaldt når temp er på 4 - 6 grader. Jeg kunne tatt trillebåra og ryddet litt rundt om kring, men å rydde bort tørr buskas fra fjorårets blomstring i bedene, er for tidlig. Alle som bor i Lofoten vet at Pinseria kommer. Pinseria er vintergudenes siste krampetak før sommeren virkelig er her. Plantene trenger dekket sitt til ria er overstått. I mens steller jeg frøplantene jeg har sådd. Hos meg er vinduskarmer og bord fylt av priklinger av ringblomst, kornblomst, tagetes, blomkarser, solsikker og apotekerkattost. Paprikaplantene er blitt 10 cm høye og det spirer godt i persillen. Har også 9 stk palergonia i vinduskarmen som er så store nå at jeg vurderer å ta nye stiklinger av dem. I morgen skal jeg så cosmos og prydgulrot. Så venter jeg et par uker før jeg sår erteblomst. Vi skal bygge ny og større terrasse i juni, så jeg tegner, tenker og planlegger. Bruker nettet for inspirasjon og ideer. Og så jakter jeg på store blomsterpotter til å ha ute. Utvalget i nærområdet er begrenset, og jeg misunner de som bor i by som har mer å velge i. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #8 Skrevet 5. mai 2023 Jeg har kanskje litt optimistisk planta en klematis. Kikker i beddene, tar vekk løv, prøver å huske hvilke stauder som er hvor, ser hva som har begynt å spire, lurer på om det er ugress eller noe verdt å spare på 😅 Vurderer å flytte/dele noen stauder. Skal lage et par litt store blomsterkasser som jeg skal flytte noen stauder oppi. Kikker på frukttrærne og prydtrærne som har knopper i hopetall. Ignorerer prydtreet som jeg omsider unnet meg i fjor høst og som ser ut som at det ikke helt takla vinteren. Koser meg maks! Anonymkode: 4c5ef...04a 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #9 Skrevet 5. mai 2023 Holder på å rydde etter å ha tatt en haug av trær. Masse som må vekk. Etter det blir det kun vedlikehold i år, og planlegging av en ny krok. Tviler på vi får gjort den ferdig i år. Anonymkode: 320b2...113 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #10 Skrevet 5. mai 2023 Venter fortsatt på at all snøen skal forsvinne 🙃 Anonymkode: d85bd...cb3 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #11 Skrevet 5. mai 2023 Har "drivhus" i stua, på badet og på vaskerommet. Det er fortsatt nattefrost her. Har klippet ned litt av fjorårets tørre kvister, men lar det ligge litt rundt om for insektslivet, og lar løvetannen stå foreløpig av samme årsak. Mater fuglene og lar humlene suse mellom pila, scillaen, påskeliljene og hvitveisen. Drikker kaffen i morgensola de dagene det passer. Anonymkode: f0fd8...4d5 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #12 Skrevet 5. mai 2023 Har plantet petunia og spanske og vanlige hvite margeritter og lobelia i krukker på veranda i dag Anonymkode: 8b609...ad6 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #13 Skrevet 5. mai 2023 Raket og gjødslet plenen. Fjernet løv i blomsterbed. Klippet ned noen busker og planter. Går nå og stirrer på rosene og lurer på om alle sammen har dødd i løpet av vinteren. Anonymkode: 11bf1...5e7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #15 Skrevet 6. mai 2023 Jeg har vaska terassen og beiset halve. 🥳 Har også klippa hekken. Og kastet ødelagte ting. Klippet ned en visna klematis. Jeg har plantet noen agurkplanter, jordbær og en del blomster. I høst planta jeg masse vårløk ( tulipaner ) som kommer til 17 mai, så det er koselig å se at det spirer. Ellers har jeg ikke planta noe siden snøen lå så lenge, og det har vært minusgrader på natta.. Anonymkode: 8b3e1...40a 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #16 Skrevet 7. mai 2023 Går mye rundt og titter og prøver å få oversikt. Flyttet til hus i fjor med en overgriodd hage hvor det ikke er gjort noe på mange år. Anonymkode: 33b0a...75e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #17 Skrevet 7. mai 2023 Jeg har plantet stemorsblomster i krukker. Jeg har klippet epletre og plummetre, raket plen, kjørt plenrens på plenen, og klippet hekken. Anonymkode: 37582...d81 1
Kristine79 Skrevet 7. mai 2023 #18 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 5.5.2023 den 19.55): Raket og gjødslet plenen. Fjernet løv i blomsterbed. Klippet ned noen busker og planter. Går nå og stirrer på rosene og lurer på om alle sammen har dødd i løpet av vinteren. Anonymkode: 11bf1...5e7 Samme her, ser ut som om to roser har daua 🤷♀️ Gir de mer tid 🌹 ———— Masse å gjøre i hagen nå; klippet ned stauder, gjødsla, barka, sådd gress på tomme steder, tilvenner ting jeg har sådd utelivet, sådd litt i kjøkkenhagen, fyller jord, raker osv osv. Hage ❤️😍
CAPS LOCK Skrevet 7. mai 2023 #20 Skrevet 7. mai 2023 I dag har jeg tatt opp fem bøtter med løvetann. Noen av de hadde røtter på størrelse med gulerøtter, og nå har jeg blemme på håndflaten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå