Gå til innhold

Voldtekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var i en alder av 15år, var vi hos mammaen til en venn av meg og drakk alkohol. Jeg hadde ikke drukket noe spesielt før, så jeg ble så full og kvalm at jeg sovnet. Mammaen til denne vennen av meg hadde besøk av to menn. Han ene mannen sa han var lege. Han fulgte meg inn på rommet la meg i sengen og holdt bøtten. Etter jeg hadde kastet opp, lente jeg meg tilbake i sengen for å prøve å sove. Da begynte denne legen å fingre meg. Når han gjorde dette frøys jeg helt til. Klarte ikke å si noen ting, men prøvde å klemme beinene mine sammen og lene meg vekk, men jeg frøys helt ut. 

dette er en ting jeg har begynt å tenke mye på nå som voksen. Har heller ikke snakket med noen om dette. Men regnes dette som en voldtekt? Siden jeg ikke klarte å direkte si nei.

håper på forståelse og ikke frekke kommentarer.

Anonymkode: 11a03...54c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Je vil kalle dette for voldtekt ja, men om du skal rippe opp i detta er noe annet. Hvor lenge siden er det? 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er ett seksuelt overgrep. 

Anonymkode: 44ff2...600

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er definitivt overgrep, spesielt siden du ikke kunne si verken ja eller nei.

Anonymkode: 92cab...438

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er 10 år siden.

ingen planer om å ta det videre

Skrevet
14 minutter siden, Anonymmann26 said:

Je vil kalle dette for voldtekt ja, men om du skal rippe opp i detta er noe annet. Hvor lenge siden er det? 

Denne type tankegang er blant annet årsaken til at så mange mennesker går rundt med ubehandlede traumer, som påvirker relasjonene rundt dem på negativt vis. Ergo skaper nye vonde følelser for verden på diverse måter. 

Å prosessere noe vondt som ligger latent i kroppen, er alltid det sunneste å gjøre. Ved å "ikke rippe opp i det", skyver man traumene under teppet, og dypere inn i underbevisstheten. Alt som befinner seg der, påvirker livet vårt i aller høyeste grad. Selv om vi ikke "ripper opp i det". 

• Nyttig 5
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Når jeg var i en alder av 15år, var vi hos mammaen til en venn av meg og drakk alkohol. Jeg hadde ikke drukket noe spesielt før, så jeg ble så full og kvalm at jeg sovnet. Mammaen til denne vennen av meg hadde besøk av to menn. Han ene mannen sa han var lege. Han fulgte meg inn på rommet la meg i sengen og holdt bøtten. Etter jeg hadde kastet opp, lente jeg meg tilbake i sengen for å prøve å sove. Da begynte denne legen å fingre meg. Når han gjorde dette frøys jeg helt til. Klarte ikke å si noen ting, men prøvde å klemme beinene mine sammen og lene meg vekk, men jeg frøys helt ut. 

dette er en ting jeg har begynt å tenke mye på nå som voksen. Har heller ikke snakket med noen om dette. Men regnes dette som en voldtekt? Siden jeg ikke klarte å direkte si nei.

håper på forståelse og ikke frekke kommentarer.

Selvsagt er det voldtekt når en voksen mann forgriper seg på ett barn under den seksuelle lavalderen! Hvor mye du hadde drukket er uvesentlig. Dette er kun den voksnes ansvar. Voksne skal ta vare på og beskytte barn uansett situasjon. Dette er ikke din skyld på noen som helst måte.

Det er ikke unaturlig at du tenker på nå. Traumer kan ligge latent i mange, mange år.

Klarer du prosessere dette alene er det helt greit. Hvis ikke, ta en prat med fastlegen, slik at du kan få hjelp til det. Det er ingen skam i det, du må tenke på hva som er best for deg i lengden.

Masse lykke til ♥️

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er 100% en voldtekt. Du ga ikke samtykke til det han gjorde. Å gå i frys we faktisk den vanligste reaksjonen på overgrep og fare, og over 70% av de som utsettes for overgrep går i frys. Du skal ikke klandre deg selv for dette eller føle deg skyldig fordi du ikke klarte å si nei! Frysresponsen er en naturlig og ubevisst reaksjon alle pattedyr får når kroppen opplever fare, i dyreriket er det "spill død", men de gjør ikke dette bevisst, de fryser til. Akuratt som du gjorde og 7 av 10 andre menn og kvinner som utsettes for overgrep gjør. 

Hvis du trenger noen å snakke med kan du ta kontakt med Dixi ressurssenter eller en psykolog. Det kan være godt for deg å få bearbeidet dette om det er noe som har begynt å komme opp. Helt vanlig at overgrep og traumer fortrenges i mange år før man forstår og aksepterer det man var gjennom som man helst vil fortrenge. 

Ta vare på deg ❤️

Anbefaler forresten å følge Say It Loud på instagram.

Anonymkode: db59e...847

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt, hilsen en som mener begrepet voldtekt ofte slenges rundt i hytt og pine. Var det en jevnaldrende kunne man sagt han ikke forstod at du ikke ville, siden du ikke sa noe, men dette var en voksen mann som både burde forstått det og som ikke en gang burde tenkt tanken på å fingre deg. 

Anonymkode: ae7d5...9e0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Absolutt, hilsen en som mener begrepet voldtekt ofte slenges rundt i hytt og pine. Var det en jevnaldrende kunne man sagt han ikke forstod at du ikke ville, siden du ikke sa noe, men dette var en voksen mann som både burde forstått det og som ikke en gang burde tenkt tanken på å fingre deg. 

Enig med deg der. Veldig ofte i disse trådene er det altfor mye ansvarsfraskrivelse fra TS i situasjoner som har vært meget tvetydige og vanskelige å navigere for uerfarne jenter og gutter. 

Men i dette tilfelle er det liten tvil om at denne voksne mannen har forgrepet seg på TS. Både det faktum at han var en generasjon eldre, TS var bare 15 og under seksuell lavalder, beruset og åpenbart ikke har hatt noen form for intim relasjon med denne grisefyren i forkant av hendelsen. Pføy!

Anonymkode: 32bae...4d4

Skrevet

Det er en voldtekt. Det er skjerpende at du var mindreårig, og det er skjerpende at han utnyttet at du var syk og beruset.
Du vil komme til å trenge noen å snakke med, nå når denne bevisstheten øke. Ring DIXI  22 44 40 50
Det er viktig med traumebearbeiding for å unngå å bli syk eller ende i dårlig mønstre med andre.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du var bare 15 år...Han var en voksen mann med overtaket på deg. klart at det var et overgrep selv om han ikke gjennomførte et samleie. 

Anonymkode: cbef6...f26

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Var det en jevnaldrende kunne man sagt han ikke forstod at du ikke ville, siden du ikke sa noe, men dette var en voksen mann som både burde forstått det og som ikke en gang burde tenkt tanken på å fingre deg. 

Til og med barn fra 2 års alder lærer seg konseptet med samtykke. Det hadde ikke vært noe mindre voldtekt om personen var jevnaldrende som henne og selvom gjerningspersonen ikke forstår at han begår en voldtekt, så er det like fullt en voldtekt fordet. Se foreksempel denne "Kristian trodde de hadde en hyggelig kveld. Elsa ble voldtatt."

Sitat

hilsen en som mener begrepet voldtekt ofte slenges rundt i hytt og pine.

Nei det gjør det virkelig ikke! De fleste som blir voldtatt forteller det ikke til noen. Alle som står frem om overgrep må en alltid ta utgangspunkt i å støttes og høres. Det er langt på overtid at samfunnet forstår at voldtekt er så mange scenarioer, at voldtekt er sex uten frivillig samtykke, og ikke bare forestillingen om en fæl slem mann som fysisk tvinger noen. 

Screenshot_20230504_113850.jpg

Screenshot_20230504_113833.jpg

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts 

InShot_20230504_113713081.jpg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig å være usikker på hva man ble utsatt for. Først og fremst fordi hjernen fortrenger det, vil ikke ta det inn over seg, "er JEG et voldtektsoffer, kanskje det bare var en litt kjip hendelse". Utrolig mange bagatelliserer overgrepet for å håndtere det bedre. Det er et gripende sjokk å ta inn over seg at man faktisk ble voldtatt. Dessuten lærer vi fra film og populærkultur at voldtekter er noe brutalt med fremmed gjerningsmann, så når det skjer fra en vi stolte på og kjente til er det forvirrende. Men ja ts, dette var en voldtekt, dette var en voksen som utførte en barnevoldtekt. Om du ønsker kan du anmelde dette. Selvom saken er vanskelig å få bevist nå så vil det fortsatt sende han et tydelig og fortjent signal fra politiet om at det han gjorde ikke var greit og om han har gjort det mot flere så styrker det alles sak å få flere anmeldelser på han. 

Screenshot_20230504_113910.jpg

Screenshot_20230504_113924.jpg

Screenshot_20230504_113936.jpg

Screenshot_20230504_113947.jpg

Screenshot_20230504_113959.jpg

Screenshot_20230504_114011.jpg

Screenshot_20230504_114026.jpg

Screenshot_20230504_114049.jpg

• Nyttig 1
Skrevet
billie833111 skrev (58 minutter siden):

Denne type tankegang er blant annet årsaken til at så mange mennesker går rundt med ubehandlede traumer, som påvirker relasjonene rundt dem på negativt vis. Ergo skaper nye vonde følelser for verden på diverse måter. 

Å prosessere noe vondt som ligger latent i kroppen, er alltid det sunneste å gjøre. Ved å "ikke rippe opp i det", skyver man traumene under teppet, og dypere inn i underbevisstheten. Alt som befinner seg der, påvirker livet vårt i aller høyeste grad. Selv om vi ikke "ripper opp i det". 

Jaa, je sa aldri noe om at det er galt med å melde det inn men det kan bli mer slitsomt også ved å møte han igjen i en evt rettsak.  

AnonymBruker
Skrevet

Skjerpende omstendighet at han var lege i tillegg. Fysj, det er stygt.

Anonymkode: 92cab...438

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...