Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det en stund siden jeg dro til frisøren, og hadde bilen på verksted, men jeg synes dette var litt merkelig. 

Jeg bestilte service på bilen min fra 2011. Ja den er gammel, men trodde jeg bestilte en liten service. Ved tilfeldighet måtte jeg avbestille, og fyren sa at vel den servicen min kom til å koste godt over 10 000 kr da jeg hadde bestilt at de skulle skifte alle oljer. Det jeg hadde skrevet var "vanlig service - skifte av motorolje og oljefilter." Men siden bilen min var så gammel så hadde de bytta om litt. ti tusen er sikkert det jeg hadde fått om jeg hadde prøvd å bytte inn bilen i en ny. Han jeg snakka med sa at jeg måtte huske på å spesifisere at jeg skulle ha en typ rimeligere service som var for eldre biler. Jeg trodde det var det som var vanlig service (skifte av motorolje og oljefilter)

Og så dro jeg på frisøren. Fikk en dropintime. Og jeg er en dame som kler meg pent, og når de vasket håret mitt, så brukte de tydeligvis de dyreste produktene de hadde. Dama spurte hva slags shampoo jeg bruker og jeg sa eh jeg kjøper bare noe jeg så det varierer. Og så velger hun en dyr shampoo. Jeg får også et serum på toppen. Men uten å si noe om at det vil koste meg et par lapper ekstra. 

Så for en klipp som koster 699 så betaler jeg opp mot tusen kr. Og de ville så klart gjerne selge meg de dyre produktene. 

Jeg synes det er litt på kanten det her jeg. Eller er det bare sånn verden er? Man må liksom forvente at man må betale mer enn det man har bestilt? Må man liksom bare være påpasselig når man skal kjøpe noe?

Anonymkode: bf82b...246

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi betalte nettopp ca. 4000kr for at en takstmann kom for å se på badet vårt, og sjekket at alt var som det skulle. Og det var uten at han skrev rapport...han var her ikke i en time en gang.

Så ja, verden er kynisk. Be alltid om et ca. prisoverslag.

Anonymkode: 769b6...0fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi betalte nettopp ca. 4000kr for at en takstmann kom for å se på badet vårt, og sjekket at alt var som det skulle. Og det var uten at han skrev rapport...han var her ikke i en time en gang.

Du betaler ikke takstmannen for de minuttene han er der. 

du betaler for årene med utdannelse, du betaler for yrkeserfaringen, du betaler for tjenesten i seg selv, du betaler for risikoen, du betaler for reisen hans/hennes til huset ditt, du betaler for fakturering og administrasjon. 

Bare fordi du ikke har betalingsvillighet for tjenesten du har bestilt, betyr ikke at takstmannen er en kynisk person. 

Anonymkode: 3157c...709

• Liker 2
Gjest AnonymBrukar9
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kynisk fordi de ikke jobber gratis?

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Staten tok 800 direkte av de 4000 i mva. Så tar de ytterligere betalt i form av arbeidsgiveravgift, så at staten stakk av med rundt halvparten av de 4000 skal man ikke se bort fra. 

Men det lønner seg å avtale pris og vilkår for tjenester man bestiller før man faktisk bestiller dem

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...