Gå til innhold

begynne å røyke

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_line_*
Skrevet

Noen som har sluttet å røyke en periode pg som har begynt igjen pga. vekta?

Lurer på om en raser ned i vekt når en begynner igjen.

Jeg har vært røykfri i 3 mnd, trener veldig mye, men vekta står stille, derfor gir jeg røyken skylda og vurderer sterkt å begynne igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp.. IKKE BEGYNN IGJEN!!!

Jeg gikk ikke ned igjen, men satt der med både kiloer og dumme røyken igjen. :sur:

Skrevet

Du blir kanskje slank, det vet jeg ikke, men du blir i tillegg rynkete fortere og sjansen er rimelig stor for at du får kreft.

Skrevet

Jeg raste ikke ned i vekt når jeg begynte å røyke igjen i alle fall! Men jeg la ikke på meg når jeg sluttet heller, så... ;)

Så hvis du klarer deg fint uten røyken, så synes jeg du fortsatt skal klare deg fint uten, er jo bare en ren gevinst både økonomisk og helsemessig at du lar den vær!

Lykke til!!

Skrevet

Hadde jeg klart å være røykefri i 3 mnd - noe jeg jobber med - så ville jeg ihvertfall ikke begynne å røyke igjen pga de ekstra kiloene.

Hadde heller tatt med de på kjøpet.

Skrevet

Du får jo igjen smaksansen når du slutter å røyke. Jeg sluttet og begynte å like flere forskjellige fruktsorter, grønnsaker osv., og jeg gikk ikke opp i vekt pga. at jeg spiste sunnere.

Ikke begynn igjen. Å røyke er helseskadelig og et par kilo for mye er en bagatell i forhold til de sykdommene du kan få pga røyking.

Jeg sprakk men det var ikke pga. vekta. Nå planlegger jeg å slutte igjen, og da vil jeg få tilbake smaksansen og spise sunnere og jeg tror jeg vil GÅ NED i vekt.

Du får også 30 % bedre kondisjon når du slutter å røyke som igjen fører til at du kan yte mer under trening og får mer energi.

Skrevet

Jeg gikk ikke ned igjen, men satt der med både kiloer og dumme røyken igjen.  :sur:

Samme her, begynte igjen etter å ha lagt på meg og endte opp med både kiloene og røyken... Så IKKE gjør det!

Har nå slutta igjen, passet bedre på med kost og trening nå så det har stabilisert seg etter 3 kilo pluss. Enkelte sier også at man ofte går ned litt igjen etter noen måneder når kroppen har stabilisert seg.

Gjest Mito24
Skrevet

Eventuelt kan du bruke nikotintyggegummi. Da får du litt høyere forbrenning og litt lavere appetitt, uten bivirkinger som lungekreft, hjerte- og karsykdommer og KOLS :)

Skrevet

Jeg gikk ikke ned igjen, men satt der med både kiloer og dumme røyken igjen.  :sur:

Jeg også - og denne gangen tok det ti år før jeg klarte å slutte igjen. Men kiloene er der fortsatt :ler:

Skrevet

:Nikke:

Skriver under på denne, kiloene forsvant ikke selv om jeg begynte å røyke igjen

Skrevet

Ja, ta tipsene over og ikke begynn igjen.

Jeg tenkte jeg skulle ha nyttårsforsett jeg da, og det gikk veldig bra faktisk, til jeg møtte en venninne av meg. Jeg er helt vanvittig svak når det gjelder røyking. Jeg har jo lyst til å slutte å røyke, men "vil" ikke helt.

Den lille perioden jeg ikke røykte. 6 dager bare men, jeg følte meg så frisk, oppegående og smilende hele tiden. Du som da har holdt opp i 3 mnd må jo ha opplevd noe av det.

Jeg har heldigvis ikke noe problem med vekta når jeg slutter osv, men jeg hadde heller lagt på meg noen kilo til du var kvitt røyken og så fått av meg kiloene senere (eller samtidig) Du sier jo at du trener, og det forsvinner sakte med sikkert men det er kanskje litt vanskelig å se på seg selv? eller?

håper du lykkes.

Hvis noen har noen fine røykeslutt tips så er det jo bare å skrive ned.

Har prøvd boka til han allan care eller no og røyketyggis (da ble jeg kvalm da.)

Så hadde det vært konge:)

Skrevet

Jeg gikk opp fem kilo da jeg sluttet og de beholdt jeg. Er glad for det jeg da, for jeg trengte de sårt ;)

Har vært dum og begynt litt igjen nå, men tror vekten er den samme... :klø: Hm... Det må jeg sjekke faktisk... Men har ikke vekt da ;)

Gjest gjest1
Skrevet (endret)
Eventuelt kan du bruke nikotintyggegummi. Da får du litt høyere forbrenning og litt lavere appetitt, uten bivirkinger som lungekreft, hjerte- og karsykdommer og KOLS :)

Hjerte- og karsykdommer er man vel neppe fritatt for selv om man får i seg nikotinen på andre måter enn å røyke den.

Nikotin gjør blodårene smalere og trangere - har ikke noe med røykinga å gjøre det

Du sier du trener mye, hvordan spiser du? Spiser du for lite vil du ikke gå ned i vekt.

Endret av mysan
Gjest Mito24
Skrevet
Hjerte- og karsykdommer er man vel neppe fritatt for selv om man får i seg nikotinen på andre måter enn å røyke den.

Nikotin gjør blodårene smalere og trangere - har ikke noe med røykinga å gjøre det

Du sier du trener mye,  hvordan spiser du? Spiser du for lite vil du ikke gå ned i vekt.

Det stemmer nok ikke, det er hovedsakelig andre stoffer i sigaretter som forårsaker kardiovaskulær sykdom :) Nikotin er nok ikke harmløst, men det gjort flere studier hvor man har målt antall hjerteinfakter hos menn som snuser, og mengden er ikke signifikant større enn hos menn som verken snuser eller røyker.

Skrevet

Jeg er en av de som la på seg da jeg sluttet å røyke for litt over 1 år siden...men jeg ser det ikke som et alternativ å begynne å røyke igjen. Etter ca 6 måneder tok jeg et skikkelig tak, begynte å trene, la om kostholdet...og det holder jeg fortsatt på med.

Etter litt mental evaluering skjønte jeg at jeg hadde brukt røyken som et middel mot kjedsomhet, og da jeg sluttet erstattet jeg røyken med mat. Å identifisere et problem er ofte det som skal til for å fjerne det, så nå drar jeg heller på trening når jeg kjeder meg :) NO WAY at jeg gjør meg avhengig at det "stoffet" igjen, jeg har bedre pust, finere hud og generelt bedre samvittighet :) og det tenker jeg å fortsette med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...