AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #1 Skrevet 4. mai 2023 Sønnen min har gjentakende infeksjoner med gule staflykokker som har blitt resistente mot to av tre mulige pencilintyper. (Ikke MSRA). Har får infeksjoner i nesen, de klarer jeg også å behandle med å rense og ta på Bacimysinsalve, men nå har han i tillegg infeksjon rundt neglen på storetå. Den ser ut til å blusse opp på tross av antibiotikakur. (Prøve sent til dyrkning og skal slik ha fått en kur som skal ta det, og skal tilbake til lege i dag.) Er det noen som har erfaringer til å bruke medisinsk honning på infeksjoner av gule staflykokker? Anonymkode: 4b590...dbb
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #2 Skrevet 4. mai 2023 Nei, men Honning er bakteriehemmende så ja Anonymkode: c532c...3a7 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #3 Skrevet 4. mai 2023 Jeg har brukt medisinsk honning mot store sår, med stor suksess. Jeg kommer til å bruke det igjen ved behov. Sålenge det ikke gjør noen skade på sårene til sønnen din ser jeg ingen grunn til ikke å prøve. Forhør deg evt hos apoteket. Anonymkode: 84a94...4e5
Pysa123 Skrevet 4. mai 2023 #4 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har brukt medisinsk honning mot store sår, med stor suksess. Jeg kommer til å bruke det igjen ved behov. Sålenge det ikke gjør noen skade på sårene til sønnen din ser jeg ingen grunn til ikke å prøve. Forhør deg evt hos apoteket. Anonymkode: 84a94...4e5 Så bra! Litt engstelig for å gå tom for muligheter å behandle på, leser at en anbefaler det også på helt resistente bakterier…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå