Gå til innhold

Sas Go light billetter og håndbaggasje?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det svarer ikke på spørsmålet mitt. MÅ det være ÉN veske eller kan man ha to som legges i én under setet? 

Anonymkode: 22549...159

Svarte vel på det i stad. Detsomdu kan putte alt i pose og tilfredsstiller kravene til størrelse er det ok.

Anonymkode: 01933...876

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Takk. Jeg lurer bare på hvor mye jeg eventuelt må betale hvis de er litt "vanskelige"

Så du planlegger, eventuelt har, kjøpt en billig billett uten innsjekket bagasje, og så gambler du på at du kan ta med overvekt uten å måtte betle for det?

De er ikke "vanskelige" om de kontrollerer og holder på reglene. De sparer plassen til de av oss som velger å faktisk betale for det vi ønsker å ha med på reisen.

Endret av Brunhilde
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (14 minutter siden):

Så du planlegger, eventuelt har, kjøpt en billig billett uten innsjekket bagasje, og så gambler du på at du kan ta med overvekt uten å måtte betle for det?

De er ikke "vanskelige" om de kontrollerer og holder på reglene. De sparer plassen til de av oss som velger å faktisk betale for det vi ønsker å ha med på reisen.

Du overdriver. Det er en pose med klær med eventuell "overvekt" på én kilo 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fremdeles overvekt og et bevisst forsøk på å spare penger på bekostning av andre. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (7 minutter siden):

Fremdeles overvekt og et bevisst forsøk på å spare penger på bekostning av andre. 

Nei

AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (27 minutter siden):

Har du en dårlig morgen og bare MÅ finne noen å trykke ned på for å føle deg bedre? Les hva jeg skrev, først og fremst. Idiot! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser en god del, og det du beskriver her virker helt uproblematisk. Jeg reiser mye ved å prakke undersiden av setet foran fullt av greier. En gang så mye at jeg måtte skreve for å få plass i setet (før jeg får noen stikk for dette, kan jeg legge til at jeg den gangen hadde billett med plass i bagasjehylla, men på grunn av noen nek som fikk slippe om bord med 4 digre greier hver, fikk jeg ikke plass). Ingen i crewet brydde seg om at jeg satt sånn.

Anonymkode: fab6e...ef4

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du en dårlig morgen og bare MÅ finne noen å trykke ned på for å føle deg bedre? Les hva jeg skrev, først og fremst. Idiot! 

Jeg skjønner at jeg traff spikeren på hodet, og du har da ingen grunn til å kalle meg idiot bare fordi jeg gjennomskuet deg. :trøst:

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (1 time siden):

Jeg skjønner at jeg traff spikeren på hodet, og du har da ingen grunn til å kalle meg idiot bare fordi jeg gjennomskuet deg. :trøst:

"Gjennomskuet" en som har maks 8 kilo med seg? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har ikke "max 8 kilo med seg" hvis du har en kilo ekstra med tøy. Da har du 9 kilo. Det er du som sier at du har en "eventuell" overvekt på 1 kilo, og jeg sier at jeg syns det er ugreit. Spesielt når det virker planlagt slik det gjør i ditt tilfelle.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så lenge du får alt ned i en Fjellrevensekk (målene hos sas) volum ok. Vektgrensen er mer knyttet til bagasje på bagasjehylla. Er bagasjen din for stor må du betale. Billigere å kjøpe bagasje på forhånd enn ved gate.

Anonymkode: 01933...876

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man reiser med SAS go light, får man boardingklasse F og går inn sist. Har opplevd at de har stoppet folk med for mye bagasje,  men da har det vært folk som har reist med liten trillekoffert (de passer jo ikke under setet). Jeg pleier å reise med ryggsekk (diverse,  ikke målt, men har aldri hatt problemer med å legge dem under setet). Hva med å bruke en bittelitt større ryggsekk om du bare har noen bøker i den? Det høres jo ikke som om det er mye over. 

Anonymkode: 1fd45...2c4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor strenge er de egentlig? 

Ganske. Du får bookingklasse D og må boarde flyet til slutt. Alle med bare underseat har denne klassen. Og personalet ser jo om du har med deg større. 
Da må du betale i gaten. Koster vel ca 300,-

Anonymkode: 789da...3dc

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ganske. Du får bookingklasse D og må boarde flyet til slutt. Alle med bare underseat har denne klassen. Og personalet ser jo om du har med deg større. 

Jeg skrev denne. Mulig D er feil, men poenget er uansett at du boarder sist så alt det andre jeg skrev stemmer.

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Takk. Jeg lurer bare på hvor mye jeg eventuelt må betale hvis de er litt "vanskelige"

Ca 300,- mener jeg å huske

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Reagerer de mer på størrelsen eller på vekten? 

AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (2 timer siden):

Du har ikke "max 8 kilo med seg" hvis du har en kilo ekstra med tøy. Da har du 9 kilo. Det er du som sier at du har en "eventuell" overvekt på 1 kilo, og jeg sier at jeg syns det er ugreit. Spesielt når det virker planlagt slik det gjør i ditt tilfelle.

Hvor skrev jeg det? Du virker ganske paranoid. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvor skrev jeg det? Du virker ganske paranoid. 

Se over. :)

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Reagerer de mer på størrelsen eller på vekten? 

Størrelsen. Den må gå under setet, hvis ikke må du betale. Har aldri opplevd at de har veid den. Og heller aldri at de har brukt noe annet en øyemål. 
typisk liten sekk eller weekendbag går helt fint type 20-25 l ish. De store Db sekkene f.eks går ikke. 

Men når du først er ombord i flyet kan du godt putte den opp i bagasjehylla hvis det er plass. Det bryr de seg ikke om.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Størrelsen. Den må gå under setet, hvis ikke må du betale. Har aldri opplevd at de har veid den. Og heller aldri at de har brukt noe annet en øyemål. 
typisk liten sekk eller weekendbag går helt fint type 20-25 l ish. De store Db sekkene f.eks går ikke. 

Men når du først er ombord i flyet kan du godt putte den opp i bagasjehylla hvis det er plass. Det bryr de seg ikke om.

Jeg har opplevd at de ble veid - to ganger. En gang med Norwegian på Gardermoen. Da var de veldig strenge - et par hundre gram over, og man måtte betale 700-ish. Og en gang i USA. Da veide håndbagasjen min for mye, men de sa ikke noe på det. 🙈

Anonymkode: d5ae8...462

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...