AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #1 Del Skrevet 4. mai 2023 Når jeg ser på billetten så står det haket av grønt for underseat og håndbaggasje 8 kg. Add innsjekket baggasje 23 kg kr 250. Betyr d at jeg kan ta med en sekk under sete og en f.eks 30 l Kari traa bag til overskap innenfor den 8 kg vekt grensa? Blir rar av alle de forskjellige baggasje reglene hit og dit. Hvorfor gjøre d så komplisert når d var enklere før? Anonymkode: 9530b...96a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 4. mai 2023 #2 Del Skrevet 4. mai 2023 Nja, bagen må fortsatt være innenfor riktig størrelse, i tillegg til vekt. Håndbagasje – Grenser for vekt og størrelse | SAS Sitat HÅNDBAGASJE Håndbagasje plasseres i bagasjehyllen over setene, og kan være en liten håndbagasje eller lignende. Maksstørrelse: 55 cm x 40 cm x 23 cm (lengde x bredde x dybde). Maksvekt: 8 kg. Og det er blitt stadig flere forskjellige regler, fordi det er blitt stadig flere billett-typer med ulik pris. Hadde det vært som før, så hadde du betalt en sum uansett bagasje, og da ville dem tatt høyde for innsjekket bagasje også. Så om du vil ha det som før, med "enkle regler", så kan du kjøpe en standard billett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #3 Del Skrevet 4. mai 2023 Du kan bare ha en liten bag/sekk under setet foran, ingenting i bagasjehylle. Du får egen boardingklasse, så det er lett å plukke ut ved gaten, da koster det en del. Men ofte slipper de bare de siste boardingklassene gjennom samtidig. Anonymkode: 9eec3...c62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #4 Del Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Du kan bare ha en liten bag/sekk under setet foran, ingenting i bagasjehylle. Du får egen boardingklasse, så det er lett å plukke ut ved gaten, da koster det en del. Men ofte slipper de bare de siste boardingklassene gjennom samtidig. Anonymkode: 9eec3...c62 Hvorfor har de haket av grønt på håndbagassje da? Det blir jo litt feil info syns jeg. Tenkte å betale for en ekstra bag men d eneste alternativet er koffert på 23 kg. ts Anonymkode: 9530b...96a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #5 Del Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hvorfor har de haket av grønt på håndbagassje da? Det blir jo litt feil info syns jeg. Tenkte å betale for en ekstra bag men d eneste alternativet er koffert på 23 kg. ts Anonymkode: 9530b...96a Det står helt tydelig på nettsiden hva SAS Go Light inkluderer. Mener du at din billett gir deg mer enn dette så kan ingen her forklare deg hvorfor. Anonymkode: 9eec3...c62 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #6 Del Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hvorfor har de haket av grønt på håndbagassje da? Det blir jo litt feil info syns jeg. Tenkte å betale for en ekstra bag men d eneste alternativet er koffert på 23 kg. ts Anonymkode: 9530b...96a Sekk/veske under setet foran er jo håndbagasje. Og den kan veie opp til 8 kg. Anonymkode: 01933...876 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #7 Del Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Når jeg ser på billetten så står det haket av grønt for underseat og håndbaggasje 8 kg. Add innsjekket baggasje 23 kg kr 250. Betyr d at jeg kan ta med en sekk under sete og en f.eks 30 l Kari traa bag til overskap innenfor den 8 kg vekt grensa? Blir rar av alle de forskjellige baggasje reglene hit og dit. Hvorfor gjøre d så komplisert når d var enklere før? Anonymkode: 9530b...96a Har du medlemskap på SAS? Jeg har gullkort, og hos meg kommer det opp det samme, med to håndbagasje-collier på billigste billett. Kjøper alltid den om jeg vet jeg ikke har behov for å endre billetten - klarer meg fint en liten uke på det jeg får med i trillekoffert og liten ryggsekk. Men da er jeg klasse A ved boarding, ingen som spør hva jeg har med da. Anonymkode: 18344...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #8 Del Skrevet 8. mai 2023 On 5/4/2023 at 7:36 AM, AnonymBruker said: Når jeg ser på billetten så står det haket av grønt for underseat og håndbaggasje 8 kg. Add innsjekket baggasje 23 kg kr 250. Betyr d at jeg kan ta med en sekk under sete og en f.eks 30 l Kari traa bag til overskap innenfor den 8 kg vekt grensa? Blir rar av alle de forskjellige baggasje reglene hit og dit. Hvorfor gjøre d så komplisert når d var enklere før? Anonymkode: 9530b...96a Underseat og håndbagasje er det samme Anonymkode: 759fa...86c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #9 Del Skrevet 8. mai 2023 Alternativet er underseat og carry on. Fortsatt da bare håndbagasje. På mine billetter i appen er der tydelig ha som gjelder for hver reise. Anonymkode: 01933...876 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #10 Del Skrevet 4. juli 2023 Hvor strenge er de egentlig? Anonymkode: 22549...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #11 Del Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 4.5.2023 den 10.04): Sekk/veske under setet foran er jo håndbagasje. Og den kan veie opp til 8 kg. Anonymkode: 01933...876 Hva om man har to små vesker som til sammen veier 8 kilo? Anonymkode: 22549...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #12 Del Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva om man har to små vesker som til sammen veier 8 kilo? Anonymkode: 22549...159 Hvis det er bare underseat må vesken være mindre enn oppgitte mål. Disse er litt forskjellige hos SAS og Norwegian. Hvis du kan putte begge i samme pose og likevel tilfredsstille kravet går det greit. Hos SAS må du passere manuell boarding hvor de kontrollerer bagasjemengde. Norwegian har jeg ikke prøvd. Anonymkode: 01933...876 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #13 Del Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis det er bare underseat må vesken være mindre enn oppgitte mål. Disse er litt forskjellige hos SAS og Norwegian. Hvis du kan putte begge i samme pose og likevel tilfredsstille kravet går det greit. Hos SAS må du passere manuell boarding hvor de kontrollerer bagasjemengde. Norwegian har jeg ikke prøvd. Anonymkode: 01933...876 Okay. Jeg har en liten sekk og en bærepose. Kan legge sekken inn i posen og alt sammen under setet. Sjekker SAS hver gang? Jeg flyr som regel med Norwegian og de er absolutt ikke strenge Anonymkode: 22549...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #14 Del Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Okay. Jeg har en liten sekk og en bærepose. Kan legge sekken inn i posen og alt sammen under setet. Sjekker SAS hver gang? Jeg flyr som regel med Norwegian og de er absolutt ikke strenge Anonymkode: 22549...159 Egen biardingklasse gjennom bemannet port som kontrollerer. Det betyr ikke at de veier og måler, men ser at veska di går inder setet. Jeg har av og til hatt en liten pose med vannflaske, briller etc i tillegg, og det går fint. Anonymkode: 01933...876 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #15 Del Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Egen biardingklasse gjennom bemannet port som kontrollerer. Det betyr ikke at de veier og måler, men ser at veska di går inder setet. Jeg har av og til hatt en liten pose med vannflaske, briller etc i tillegg, og det går fint. Anonymkode: 01933...876 Jeg har en plastpose med klær. Og den kan jo selvfølgelig presses og gjøres mindre. Veier ingenting. Pluss en liten sekk med bøker. Veier kanskje 3 kilo. Hva om det ikke går? Hvor mye må jeg betale da? Anonymkode: 22549...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 4. juli 2023 #16 Del Skrevet 4. juli 2023 Dette er hva SAS sier om saken: Sitat Du kan ha med én håndbagasje om bord (maks 8 kg, høyde 55 cm, bredde 40 cm og dybde 23 cm) og én håndveske eller PC-veske (høyde 40 cm, bredde 30 cm og dybde 15 cm). Merk! Reiser du på en SAS Go Light-billett, inkluderer den prisen kun en veske under setet (40 cm x 30 cm x 15 cm). For en liten håndveske eller bærbar datamaskin eller lignende, må vesken få plass under setet foran deg. Det er jeg som har uthevet det som gjelder for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #17 Del Skrevet 4. juli 2023 Brunhilde skrev (15 minutter siden): Dette er hva SAS sier om saken: Det er jeg som har uthevet det som gjelder for deg. Det svarer ikke på spørsmålet mitt. MÅ det være ÉN veske eller kan man ha to som legges i én under setet? Anonymkode: 22549...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 4. juli 2023 #18 Del Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det svarer ikke på spørsmålet mitt. MÅ det være ÉN veske eller kan man ha to som legges i én under setet? Anonymkode: 22549...159 Så lenge "hovedvesken" er innenfor målene, både i størrelse og vekt, vil jeg tro at ingen bryr seg om at du har 2 vesker oppi den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #19 Del Skrevet 4. juli 2023 Brunhilde skrev (1 minutt siden): Så lenge "hovedvesken" er innenfor målene, både i størrelse og vekt, vil jeg tro at ingen bryr seg om at du har 2 vesker oppi den. Takk. Jeg lurer bare på hvor mye jeg eventuelt må betale hvis de er litt "vanskelige" Anonymkode: 22549...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #20 Del Skrevet 4. juli 2023 Og hvorfor skulle SAS være strengere enn Norwegian? Anonymkode: 22549...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå