Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har etter forholdet utviklet en kompleks ptsd diagnose. Og jeg får ikke behandling for det. Det føles som hele livet mitt rakner, jeg er redd hele tiden, gjemmer meg når jeg er ute, får ikke sove, alle gardiner må være foran vinduene, lister meg inne så ingen kan høre meg, blir sint på hunden hvis han lager lyd eller vekker oppmerksomhet. 

Får panikkanfall om jeg går ut, klarer ikke jobbe lenger, redd for å dusje (lite trangt rom uten nødutgang).

Hvis jeg ikke hadde gått hadde jeg visst hvor han var. Jeg hadde ikke vært alene. Og jeg hadde sannsynligvis fortsatt klart å fortrenge denne sterke, vonde, lammende følelsen. 

Anonymkode: 5a64b...ad9

• Hjerte 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

❤️ 

Vet ikke hvorfor du ikke får hjelp, og ikke er jeg til stor hjelp her jeg sitter heller, men jeg kan i hvert fall sende deg en virtuell klem og si at jeg virkelig håper noen kan hjelpe deg tilbake til livet og tryggheten. 

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
Polly Ester skrev (1 minutt siden):

ikke er jeg til stor hjelp her jeg sitter heller,

Jo, det er du. Tusen takk ♥️♥️♥️

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg, det tar tid. Jeg har hatt det på akkurat samme måte, men det er nå over ti år siden, og jeg har nå et godt liv. Det hadde jeg aldri fått om jeg ble i det forholdet. 

Du bør søke behandling, og kreve det. Jeg hadde det forsåvidt heller ikke da jeg hadde det som deg, men hadde venner og familie som "gikk opp verden med meg" igjen. Meter for meter, gate for gate, helt til jeg klarte å gå alene. Jeg har likevel søkt om behandling i ettertid, og det var også nødvendig for min del, selv om jeg hadde kommet meg ut og rundt igjen. 

Det er mulig å komme seg videre, men du må gi det tid. ❤️

Anonymkode: 9a012...781

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Be om henvisning til Modum bad for traumene og til privat psykolog med driftsavtale så det ikke er dyrere enn offentlig psykolog. Jeg har fått utrolig mye hjelp for ptsd etter voldelig forhold 

Snakk med krisesenter og politiet angående tiltak som kan settes inn så du slipper å være redd for overfall 

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Frykten er grusom å leve med, men å leve i forholdet er enda verre 

Anonymkode: ddae1...c7f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du bør søke behandling, og kreve det. Jeg hadde det forsåvidt heller ikke da jeg hadde det som deg, men hadde venner og familie som "gikk opp verden med meg" igjen. Meter for meter, gate for gate, helt til jeg klarte å gå alene. Jeg har likevel søkt om behandling i ettertid, og det var også nødvendig for min del, selv om jeg hadde kommet meg ut og rundt igjen. 

Det er mulig å komme seg videre, men du må gi det tid. ❤️

Anonymkode: 9a012...781

Jeg har ingen venner - de mistet jeg med ham. Jeg har heller ikke familie - de tok hans parti, selv om de visste hva han gjorde. 

Jeg vet ikke hvordan man krever behandling. Jeg har forsøkt ulike terapeuter, og ingen av dem kunne hjelpe meg. Ingen av dem hadde traumekompetanse, og et par av dem gjorde det strengt tatt bare verre. Men det brukes som «bevis» på at jeg er behandlingsresistent. Og kanskje jeg er det. Jeg føler meg ødelagt, og det er akkurat som han sa, at om jeg gikk fra ham ville jeg forbli alene for alltid, at det er min egen skyld at dette skjer med meg og at det er noe galt med meg som alle andre ser og jeg bare mangler selvinnsikt som ikke skjønner at ødelegger livene til andre og generelt er en dårlig person. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Be om henvisning til Modum bad for traumene og til privat psykolog med driftsavtale så det ikke er dyrere enn offentlig psykolog. Jeg har fått utrolig mye hjelp for ptsd etter voldelig forhold 

Snakk med krisesenter og politiet angående tiltak som kan settes inn så du slipper å være redd for overfall 

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Frykten er grusom å leve med, men å leve i forholdet er enda verre 

Anonymkode: ddae1...c7f

Jeg er henvist til Modum, men det er over et års ventetid. Henvisning til psykolog, både dps og avtalespesialist, er avvist. 

• Hjerte 1
Skrevet

Har du voldsalarm? Kanskje det kan hjelpe litt? Da må du i så fall anmelde han. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvis jeg ikke hadde gått hadde jeg visst hvor han var. Jeg hadde ikke vært alene. Og jeg hadde sannsynligvis fortsatt klart å fortrenge denne sterke, vonde, lammende følelsen. 

Hvis du ikke hadde gått, kunne han banket livshiten ut av deg. Du kunne dødd. Du kunne bitt drept. 

Og en voldsom provoserende overskrift. 

Anonymkode: af380...c3e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Ma.Ya skrev (2 minutter siden):

Har du voldsalarm? Kanskje det kan hjelpe litt? Da må du i så fall anmelde han. 

Jeg er ikke for noe han faktisk gjør, jeg er redd for noe som kunne ha skjedd. Og for alt annet. Voldsalarm hadde ikke hjulpet, for alt føles farlig, når som helst kan det komme en løs hund, en fremmed og ta kvelertak på meg eller en galning med kniv. Alle disse tingene har jeg opplevd før, og selv om jeg sljønner at det er lite sannsynlig at det skjer igjen er jeg redd likevel. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Stol på prosessen💜 Det tar tid å stå på egne ben og bli trygg på at du faktisk er trygg - uten han. Det er helt naturlig å ønske/søke tilbake til det som er kjent og «trygt» når man blir usikker, selv om det ikke var trygt i det hele tatt. 

Anonymkode: ca115...0af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du ikke hadde gått, kunne han banket livshiten ut av deg. Du kunne dødd. Du kunne bitt drept. 

Og en voldsom provoserende overskrift. 

Anonymkode: af380...c3e

Jeg er lei for at overskriften provoserer deg, men jeg forstår ikke hvorfor den gjør det. Jeg hadde sannsynligvis ikke blitt drept, men jeg hadde mistet små biter av meg selv hver dag helt til jeg ikke følte noen ting lenger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stol på prosessen💜 Det tar tid å stå på egne ben og bli trygg på at du faktisk er trygg - uten han. Det er helt naturlig å ønske/søke tilbake til det som er kjent og «trygt» når man blir usikker, selv om det ikke var trygt i det hele tatt. 

Anonymkode: ca115...0af

Jeg opplever at det bare blir verre. Angsten sprer seg utover og gjelder nå ikke kun han, men stort sett alt. Det har gått to og et halvt år og jeg er ikke noe bedre enn da jeg gikk. Jeg vet ikke hvordan man får kroppen til å skjønne at noe farlig ikke kommer til å skje, for det kan jo skje og egentlig finnes det ingen steder man faktisk er helt hundre prosent trygg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke forestille meg hvor vondt du har det. Så bra at du har oppsøkt hjelp. Håper du kommer til snart til noen med riktig kompetanse. Du skal ikke måtte ha det sånn.

Husk at det ikke er noe galt med deg. Dette er skader påført av andre. Å forlate mannen din gjør at han kan gjør mindre skade på deg. Uansett hvor tøft du har det nå, så hadde du blitt enda mer skadet hadde du fortsatt vært med han. Du er knallsterk som har klart å gå fra han!

En stor klem til deg ❤️

Anonymkode: 787af...01c

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg opplever at det bare blir verre. Angsten sprer seg utover og gjelder nå ikke kun han, men stort sett alt. Det har gått to og et halvt år og jeg er ikke noe bedre enn da jeg gikk. Jeg vet ikke hvordan man får kroppen til å skjønne at noe farlig ikke kommer til å skje, for det kan jo skje og egentlig finnes det ingen steder man faktisk er helt hundre prosent trygg. 

SOMATISK BEHANDLING!!!! 

Det vil mest sannsynlig ikke hjelpe deg å snakke ut om problemene. Disse følelsene sitter fast i kroppen din, og de må føles for å slippe taket. Du kan begynne helt gratis på egenhånd med YouTubevideoer! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
billie833111 skrev (1 minutt siden):

SOMATISK BEHANDLING!!!! 

Det vil mest sannsynlig ikke hjelpe deg å snakke ut om problemene. Disse følelsene sitter fast i kroppen din, og de må føles for å slippe taket. Du kan begynne helt gratis på egenhånd med YouTubevideoer! 

Det har jeg faktisk veldig troen på. Det er mye som setter seg i kroppen, i nervesystemet. The body keeps the score, som de sier.

Heier på deg, TS!

Anonymkode: 3a0a5...d05

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du trenger behandling som kan lindre ptsd. Ofte er ikke samtaler nok. Har du søkt om behandling med EMDR?

Det finnes steder og situasjoner som er veldig trygge. Og du kan også lære deg å ta vare på deg selv.

Anonymkode: 6efd2...402

AnonymBruker
Skrevet
billie833111 skrev (59 minutter siden):

SOMATISK BEHANDLING!!!! 

Hvis du har tips om konkrete videoer blir jeg veldig takknemlig 🫶

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du trenger behandling som kan lindre ptsd. Ofte er ikke samtaler nok. Har du søkt om behandling med EMDR?

Det finnes steder og situasjoner som er veldig trygge. Og du kan også lære deg å ta vare på deg selv.

Anonymkode: 6efd2...402

Det er ingen som tilbyr emdr her, kun et par private psykologer med inntaksstopp. Hvilke steder og situasjoner kan være trygge, tenker du, for jeg kommer ikke på noen, utenom kanskje om jeg låser meg selv inne et sted uten vinduer. Men da kan jeg jo risikere å ikke komme ut igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...