AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #1 Skrevet 4. mai 2023 Er det vanlig å ha en periode der man ikke er klar for et nytt forhold etter et vondt brudd? Der det føles umulig å få følelser for en annen? Anonymkode: 86f94...8fb 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #2 Skrevet 4. mai 2023 Ja, og det er nok det mest normale. Det er sunt med tid for seg selv og bygge opp en tilværelse på egne ben. Haste inn i nye forhold er ofte et behov for bekreftelse. Anonymkode: 83722...05a 1
billie833111 Skrevet 4. mai 2023 #3 Skrevet 4. mai 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Er det vanlig å ha en periode der man ikke er klar for et nytt forhold etter et vondt brudd? Der det føles umulig å få følelser for en annen? Anonymkode: 86f94...8fb Ja, selvfølgelig. Og det er alltid lurest å prosessere alle følelsene som singel, slik at man er sikker på at man ikke begynner å date før man egentlig er klar for det. Det er veldig lett å distrahere seg fra vonde følelser med ny flørting, men da er det som om man skyver bruddet og følelsene rundt det under teppet. Det vil da garantert skape en negativ påvirkning på neste forhold. Jobb deg gjennom følelsene. Dess mer du tør å føle på de vonde følelsene, dess raskere kommer du deg gjennom det. Det er når vi jobber mot følelsene og forsøker å undertrykke dem eller distansere oss fra dem, at de blir liggende. Noen ganger i åresvis! Så det er ikke tiden som er til hjelp, men det er hvordan du aktivt velger å prosessere følelsene ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #4 Skrevet 4. mai 2023 Takk til dere som har svart. Det setter jeg pris på. Hvor lenge bør man vente med å prøve å date? Når er man klar til å kunne få følelser igjen? ts Anonymkode: 86f94...8fb
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #5 Skrevet 4. mai 2023 Ja selvfølgelig. Det er helt naturlig. Kan ta måneder eller år og tiår Anonymkode: 1fec3...500 1
billie833111 Skrevet 4. mai 2023 #6 Skrevet 4. mai 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Takk til dere som har svart. Det setter jeg pris på. Hvor lenge bør man vente med å prøve å date? Når er man klar til å kunne få følelser igjen? ts Anonymkode: 86f94...8fb Det spørs hvor flink du er til å aktivt jobbe deg gjennom følelsene, tenker jeg. Kan på det varmeste anbefale en bok som heter How to do the Work, jeg tror den finnes på norsk også! Den vil garantert få deg til å jobbe gjennom mesteparten, også med gammelt grums fra barndom osv. Det vil uten tvil få deg beste rustet for neste forhold og jeg anbefaler den til alle! 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #7 Skrevet 4. mai 2023 Alt fra dager til mange mnd. Du vet selv når du er klar. Er du i tvil, er du ikke klar Anonymkode: 73c58...eff 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #8 Skrevet 4. mai 2023 Nå har du et hull i hjertet, et vakuum som trenger ny kjærlighet. For at hjertet ditt ikke skal "suge til seg" hvem som helst, så må du fylle det hullet med kjærlighet fra deg selv. Når sårene har grodd, og du er fyllt med kjærlighet, så blir du mer kresen til hvem du forelsker deg i + at du er i stand til å GI kjærlighet også. I healing-perioden er det også lurt å være med venner og familie slik at du ikke får deg kjæreste pga ensomhet. Anonymkode: 2df1e...2ce 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #9 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nå har du et hull i hjertet, et vakuum som trenger ny kjærlighet. For at hjertet ditt ikke skal "suge til seg" hvem som helst, så må du fylle det hullet med kjærlighet fra deg selv. Når sårene har grodd, og du er fyllt med kjærlighet, så blir du mer kresen til hvem du forelsker deg i + at du er i stand til å GI kjærlighet også. I healing-perioden er det også lurt å være med venner og familie slik at du ikke får deg kjæreste pga ensomhet. Anonymkode: 2df1e...2ce Det er helt umulig for meg å få meg kjæreste på grunn av ensomhet. Det føles bare ikke rett med en annen. Klarer ikke innlede noe med en annen før jeg er klar, er bare sånn jeg er. Men ønsker at det skal føles greit å være med en annen. ts Anonymkode: 86f94...8fb
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #10 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er helt umulig for meg å få meg kjæreste på grunn av ensomhet. Det føles bare ikke rett med en annen. Klarer ikke innlede noe med en annen før jeg er klar, er bare sånn jeg er. Men ønsker at det skal føles greit å være med en annen. ts Anonymkode: 86f94...8fb Brukeren du svarer her, har ikke skrevet at du skal eller burde, få deg ny kjæreste. Brukeren skriver at du må jobbe aktivt med deg selv. Anonymkode: 27f89...0fa 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #11 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Brukeren du svarer her, har ikke skrevet at du skal eller burde, få deg ny kjæreste. Brukeren skriver at du må jobbe aktivt med deg selv. Anonymkode: 27f89...0fa Det ser jeg. Bare forklarte at det ville vært helt umulig for meg desverre. Ønsker virkelig et nytt forhold, men det virker helt umulig nå. ts Anonymkode: 86f94...8fb
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #12 Skrevet 7. mai 2023 Jeg har vært singel i 1,5år nå, og føler meg ikke klar for noe nytt. Var sammen i nesten 8år. Jeg savner jo oppmerksomhet og sex, men jeg følte meg mye "innelåst" i forholdet, så tanken på å forplikte meg til ett menneske igjen, virker skremmende. Aner ikke når det går over. Kommer vel litt an på hvordan man disponerer fritiden sin også og hvor man evt. møter noen. Er man mye ute i helgene, eller generelt i settinger hvor man kan møte potensielle folk, vil man jo føle om det er riktig. Men jeg er 50/50 på jobb/hjemme, så kjenner at jeg ikke orker å aktivt gå ut "å lete". Anonymkode: fa92a...c1b
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #13 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 4.5.2023 den 21.52): Det ser jeg. Bare forklarte at det ville vært helt umulig for meg desverre. Ønsker virkelig et nytt forhold, men det virker helt umulig nå. ts Anonymkode: 86f94...8fb Det er vel greit. Det er ei tid for alt. Anonymkode: 86b70...8c2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #14 Skrevet 8. mai 2023 On 5/4/2023 at 10:52 PM, AnonymBruker said: Det ser jeg. Bare forklarte at det ville vært helt umulig for meg desverre. Ønsker virkelig et nytt forhold, men det virker helt umulig nå. ts Anonymkode: 86f94...8fb Hvor lenge er det siden bruddet? Anonymkode: 4b6dd...ba7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå