Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller finnes det uten at jeg har fått det med meg? 

Litt merkelig hvis et så stort forum kun skal være browser-basert.

Anonymkode: b7b7e...2f4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

finnes ikke

Anonymkode: a6b98...1b9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor i all verden skulle KG ha en app - med mindre man ønsker å utestenge alle som holder seg til en god, gammel nettleser uten å måtte ty til fancy apper på en smarttelefon ...?

Anonymkode: 18f10...a1b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor i all verden skulle KG ha en app - med mindre man ønsker å utestenge alle som holder seg til en god, gammel nettleser uten å måtte ty til fancy apper på en smarttelefon ...?

Det er jo ikke enten eller. Man ville jo fortsatt hatt browserversjonen. 

Jeg synes det er sprøtt det ikke finnes en app.

Ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er jo ikke enten eller. Man ville jo fortsatt hatt browserversjonen. 

Jeg synes det er sprøtt det ikke finnes en app.

Ts

Men dersom eierne av KG - som er Egmont - skulle bruke penger på å utvikle og vedlikeholde en app, måtte dette ha en funksjon; hva kan en app gi brukerne som ikke en nettleser kan gi ...?

Husker ikke hvilken forum-software KG bruker nå, men der får man sikkerhetsoppdateringer og andre ting; hvis man skulle hatt en app i tillegg, måtte man også holde orden på og oppdatere dette, og jeg tror simpelthen ikke det er verdt innsatsen - dagens løsning fungerer jo helt greit.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men dersom eierne av KG - som er Egmont - skulle bruke penger på å utvikle og vedlikeholde en app, måtte dette ha en funksjon; hva kan en app gi brukerne som ikke en nettleser kan gi ...?

Husker ikke hvilken forum-software KG bruker nå, men der får man sikkerhetsoppdateringer og andre ting; hvis man skulle hatt en app i tillegg, måtte man også holde orden på og oppdatere dette, og jeg tror simpelthen ikke det er verdt innsatsen - dagens løsning fungerer jo helt greit.

Tja, jeg er fortsatt uenig. Mange (de fleste?) bruker mest mobilen, og da er det mye greiere å bruke apper til formål som dette. Bedre brukeropplevelse, pluss at man kan få push-varsel når det er noe nytt (innlegg man følger, innlegg med emneord man vil få med seg hvis det blir lagt ut, beskjed om at noen har svart deg, innboks-meldinger etc.). 

Vil tro flere hadde brukt kg enda mer med denne muligheten. Det koster ikke allverden å utvikle en app. Andre store forum har jo dette, så uhørt er det i hvert fall ikke.

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Tja, jeg er fortsatt uenig. Mange (de fleste?) bruker mest mobilen, og da er det mye greiere å bruke apper til formål som dette. Bedre brukeropplevelse, pluss at man kan få push-varsel når det er noe nytt (innlegg man følger, innlegg med emneord man vil få med seg hvis det blir lagt ut, beskjed om at noen har svart deg, innboks-meldinger etc.). 

Vil tro flere hadde brukt kg enda mer med denne muligheten. Det koster ikke allverden å utvikle en app. Andre store forum har jo dette, så uhørt er det i hvert fall ikke.

Ts

Kan si at jeg hadde ikke giddet å laste ned en app for å ha akkurat de samme funksjonene som en nettleser.

Pluss, jeg er ganske lei av at det skal være en app for absolutt alt... 

Anonymkode: 504ae...063

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ts

Forstår hva du mener, men alt dette er funksjoner som det burde være mulig å implementere som valg i innloggingsmodus i dagens utgave av KG.

Og som brukeren ovenfor påpeker, begynner folk å bli lei av å ha en app for alt. Apper var noe nytt og spennende for en del år tilbake, men man får følelsen av at folk heller vil ha det enkle, oversiktlige idag, i alle fall de litt eldre brukerne - og der har nettleseren en enorm fordel som inngangsport til all verdens nettsteder.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ts

jeg har aldri vært på KG eller noe annet forum på mobilen. Bruker pc til sånt.

Anonymkode: f74b7...4a1

AnonymBruker
Skrevet

hva er liksom "fordelene" ved å ha en sånn APP da?? 

er vel temmelig håpløst med at det absolutt skal eksistere apper for absolutt alt mellom himmel og jord. 

Anonymkode: 6fe17...c3a

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ts

Alt det du nevner der har jeg i dag. Men pushvarslene kommer via e-postappen.

Når det gjelder å ha app så må da Egmont - eier - vedlikeholde to versjoner/system. Nettversjonen og appversjonen. Hvem skal betale for dette?

Hadde du for eks vært villig til å betale 49 kr for å laste ned en slik app?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg savner også KG-app! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pluss, jeg er ganske lei av at det skal være en app for absolutt alt... 

enig

Anonymkode: 2224c...b35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (3 timer siden):

Alt det du nevner der har jeg i dag. Men pushvarslene kommer via e-postappen.

Når det gjelder å ha app så må da Egmont - eier - vedlikeholde to versjoner/system. Nettversjonen og appversjonen. Hvem skal betale for dette?

Hadde du for eks vært villig til å betale 49 kr for å laste ned en slik app?

Annonsørene.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Annonsørene.

Ts

Så da må de enten øke inntektene fra annonsørene for å dekke appen, eller så må de redusere overskuddet?

AnonymBruker
Skrevet

En native app ville jo ikke tilført noe som helst funksjonalitet som ikke web-appen har allerede. Ser ikke poenget med dedikert app for en nettside, telefonen drukner jo i apper allerede.

Anonymkode: 4fb89...382

Gjest Warrior
Skrevet

Nei finnes ingen kg app, men hadde vært kult med en app :) 

AnonymBruker
Skrevet

Moderne websider er i bunn og grunn en app, og man kan legge de til som en app (feks. Vg.no, "add to home screen" i chrome). Men KG er antakeligvis så gammelt at dette ikke er støttet.

For å få til dette måtte man nok ha skrevet om KG, og det er neppe billig.

Anonymkode: 0a86c...9b1

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Moderne websider er i bunn og grunn en app, og man kan legge de til som en app (feks. Vg.no, "add to home screen" i chrome). Men KG er antakeligvis så gammelt at dette ikke er støttet.

App og web er to helt forskjellige ting. Og programvaren er kanskje den beste og mest moderne som finnes i dag, selv om den versjonen KG kjører ikke er helt oppdatert.

Produsenten av programvaren, invisioncommunity.com vil ikke utvikle app, blir for kostbart for et så omfattende system.
Men programvaren er "responsive", den tilpasser seg den aktuelle skjermbredden.

Holder ikke dette, hva skulle en app tilføre?

Anonymkode: 1dd1f...bbb

Skrevet

Ser ikke helt fordelene ved en app. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...