Gå til innhold

Kroppsdysmorfi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt med lavt selvbilde hele livet og har dessverre endt opp med sosial angst og kroppsdysmorfi på grunn av det. Alt tankene mine kverner rundt er mitt eget utseende, spesielt rundt andre mennesker. Takler ikke å bli tatt bilde av. Blir kvalm av å se meg i speilet. Har sex i mørket. Bader ikke om sommeren. Sitter med høy angst rundt andre mennesker fordi jeg overbeviser meg selv om at jeg skiller meg ut med størrelsen og utseende mitt. Det handler for det meste om kroppen, men også ansiktet. Er 100% overbevist om at folk ser på meg og alt de ser er dobbelthaka mi og den tjukke magen og at de snakker om meg når jeg ikke er der. Jeg er overvektig nå og mistrives sterkt, men på grunn av sykdom så får jeg ikke beveget meg så mye. Jeg håper på å kunne gå ned i vekt i fremtiden når sykdommen stabiliserer seg.

Det som er trist er at jeg var en vakker og slank ung jente tidligere, men klarte ikke å se det selv og føler jeg har mista ungdomstiden min til dette.. Er i 30 årene nå.

Lurer på om noen andre har slitt med det samme og om dere kan si litt om hva som evt har hjulpet dere ut av det? 

Anonymkode: d97ae...1aa

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, så leit å høre ts 💔. Jeg har ikke noen tips eller råd å komme med, da jeg ikke har opplevd det samme som deg. Men, jeg vil si at den slanke vakre jenta som du snakker om fortsatt er der, det er jo deg. Du er akkurat like vakker og den samme personen selv om kroppen din har blitt noen størrelser større. Jeg skjønner at dette er vanskelig for deg å tenke og at det sikkert er lett for meg å si men, din verdi måles ikke i antall kilo du veier. Du er vakker akkurat som du er og jeg skulle ønske at du trodde på det selv. ♥️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
malifika skrev (19 timer siden):

Uff, så leit å høre ts 💔. Jeg har ikke noen tips eller råd å komme med, da jeg ikke har opplevd det samme som deg. Men, jeg vil si at den slanke vakre jenta som du snakker om fortsatt er der, det er jo deg. Du er akkurat like vakker og den samme personen selv om kroppen din har blitt noen størrelser større. Jeg skjønner at dette er vanskelig for deg å tenke og at det sikkert er lett for meg å si men, din verdi måles ikke i antall kilo du veier. Du er vakker akkurat som du er og jeg skulle ønske at du trodde på det selv. ♥️

Takk, det var snilt skrevet av deg ❤️ men ja, som du sier så klarer jeg ikke å tro på fine ting som folk sier om meg, og det er vondt rett og slett. Og jeg er jo helt enig, og jeg sier jo det samme til feks barna mine og er veldig opptatt at de skal ha et sunt kroppsbilde. Men jeg klarer ikke å overføre den tryggheten til meg selv..

ts

Anonymkode: d97ae...1aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...