Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har klart det? Hvordan? 

Jeg er ikke veldig interessert i tips på det seksuelle, men mer hvordan slutte å irritere seg over hverandre, hvordan stole på at den andre fortsatt er glad for å ha deg og er interessert i deg og ditt liv… sånne ting. 

Alt vi har igjen er logistikk og praktisk kommunikasjon. Jeg føler at han ikke elsker meg lenger, og at han synes jeg er irriterende og uinteressant. At han bare gir litt ekstra når han vil ha sex. Noe som gjør at jeg jevnt over blir lite sprudlende i retur, og så forsterkes det vel/blir en ond sirkel.

Vi har forresten ikke tilgang på barnevakt over natt, bare kveld. Så vi kan ikke reise bort. 

Anonymkode: 722bd...a74

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommunikasjon. Ta en ordentlig samtale med hverandre. Vær åpen og ærlig om dine følelser og spør ham om hans følelser. Kanskje har går med samme tanker som du gjør. Kanskje han lurer på om du fremdeles elsker ham.

Viktig med raushet overfor hverandre. Hvis det er små bagateller dere irriterer dere over, så prat om det og. Men, velg dine kamper. Ikke alt som er verdt å irritere seg over i det lange løp. Vær gode med hverandre og ha litt takhøyde i forhold til hverandre og gi hverandre rom. Kommunikasjon er alfa og omega.

Anonymkode: acf15...0a4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommunikasjon. Ta en ordentlig samtale med hverandre. Vær åpen og ærlig om dine følelser og spør ham om hans følelser. Kanskje har går med samme tanker som du gjør. Kanskje han lurer på om du fremdeles elsker ham.

Viktig med raushet overfor hverandre. Hvis det er små bagateller dere irriterer dere over, så prat om det og. Men, velg dine kamper. Ikke alt som er verdt å irritere seg over i det lange løp. Vær gode med hverandre og ha litt takhøyde i forhold til hverandre og gi hverandre rom. Kommunikasjon er alfa og omega.

Takk! Jeg er ikke noe flink til å sette ord på ting når vi snakker sammen, og ikke han heller. Så vi kommuniserer ikke så godt om sånne ting, bare logistikk. Vurderer parterapi for dette.
Men raushet skal jeg huske på. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk! Jeg er ikke noe flink til å sette ord på ting når vi snakker sammen, og ikke han heller. Så vi kommuniserer ikke så godt om sånne ting, bare logistikk. Vurderer parterapi for dette.
Men raushet skal jeg huske på. 

Ts

Parterapi høres fornuftig ut. Håper dere kan klare å finne tilbake til hverandre. Lykke til🌺

• Hjerte 1
Skrevet

Hvor gamle er der?

Hva om du kan starte med å vise ham i det daglige at du liker/elsker ham, på de måtene du gjorde da dere var nyforelsket? Fysisk berøring er f eks veldig viktig for meg, og det vet mannen min, og når jeg tar på ham, tar han på meg tilbake.
Gjør noe uventet du vet han setter pris på for å glede ham. Jeg er ganske sikker på at du vil få en positiv respons.

Mannen min og jeg har ikke slike utfordringer nå, men det har vært perioder hvor jeg har trengt bekreftelse på at han fortsatt elsker meg. Det er fint om han sier det, men ennå bedre hvis han viser det ved handling.

I tillegg kan du ta opp problemstillingen med ham, men timingen er viktig. Det må skje når dere har det koselig sammen og begge er rolige.

Jeg vet av egen erfaring at dette kan løses.

Lykke til👏

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting blåser liv i ekteskapet, som en tur hver for seg. Få litt tid til å savne.  Hadde giitt opp til  nå, uten det

Anonymkode: 6b9a0...8d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Christel A skrev (2 minutter siden):

Hvor gamle er der?

Vi er 40. 

Christel A skrev (2 minutter siden):

Hva om du kan starte med å vise ham i det daglige at du liker/elsker ham, på de måtene du gjorde da dere var nyforelsket? Fysisk berøring er f eks veldig viktig for meg, og det vet mannen min, og når jeg tar på ham, tar han på meg tilbake.
Gjør noe uventet du vet han setter pris på for å glede ham. Jeg er ganske sikker på at du vil få en positiv respons.

Jeg ser for meg at han bare ville tenkt «i kveld blir det sex», uten å forstå at jeg egentlig har behov for nærhet og vanlig kjærlighet. Men jeg skal likevel prøve dette, takk for tips. 

Christel A skrev (4 minutter siden):

Mannen min og jeg har ikke slike utfordringer nå, men det har vært perioder hvor jeg har trengt bekreftelse på at han fortsatt elsker meg. Det er fint om han sier det, men ennå bedre hvis han viser det ved handling.

Jeg er så enig med deg der. Vi sier det til hverandre hver dag, men jeg har sluttet å føle at det er sant siden handlingene ikke matcher. 

Christel A skrev (5 minutter siden):

Jeg vet av egen erfaring at dette kan løses.

Lykke til👏

Godt å høre, og tusen takk ♥️ 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingenting blåser liv i ekteskapet, som en tur hver for seg. Få litt tid til å savne.  Hadde giitt opp til  nå, uten det

Anonymkode: 6b9a0...8d1

Ja, kanskje jeg skulle tatt en tur for meg selv. Det hadde vært godt.

Han var nettopp borte noen dager, det hjalp ikke saken. Hørte lite fra han, og alt føltes bare enda mer fremmed da han kom hjem igjen. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Noen som har klart det? Hvordan? 

Mitt beste generelle tips er at man må vise kjærlighet for å motta kjærlighet.

Å kreve oppmerksomhet og romanse har oftest motsatt effekt og vitner om fravær av kjærlighet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi er 40. 

Jeg ser for meg at han bare ville tenkt «i kveld blir det sex», uten å forstå at jeg egentlig har behov for nærhet og vanlig kjærlighet. Men jeg skal likevel prøve dette, takk for tips. 

Jeg er så enig med deg der. Vi sier det til hverandre hver dag, men jeg har sluttet å føle at det er sant siden handlingene ikke matcher. 

Godt å høre, og tusen takk ♥️ 

Ts

Det er mulig dere er inne i en ond sirkel:

Begge vil ha nærhet og sex, men han vil ha mer sex enn deg.

Siden han oppfatter nærhet som invitasjon til sex trekker du deg unna og tør ikke ta på ham. Han ser bare en kald skulder og en kone som verken vil ha nærhet eller sex.

Han vet at han ikke kan kreve sex, men blir såret, demotivert og sur. Han har stort sett negative følelser rundt deg og forholdet. Det tar gleden ut av alt dere gjør sammen. Han har ingen måte å snakke om det.

Hvis du prøver deg på å gi litt kjærlighet tenker han "endelig" og prøver å eskalere det til sex.

Jeg er mann og ser det fra hans side. Det betyr ikke at jeg skylder på deg.

Jeg vet ikke hva du bør gjøre, men Jeg tror det er en god start å få frem at dere har samme mål. Nemlig et forhold hvor dere er både kjærester og partnere.

Anonymkode: 1f86f...270

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er noe for deg, men det er en nettbasert parterapeut som kalles Partolken. Tror det er et nettbasert parkurs om å kommunisere og blåse liv i glørne igjen. Har vurdert å kjøpe det selv, ikke kommet så langt enda så kan ikke bedømme om det funker.

Anonymkode: 9d87c...c8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...