Gå til innhold

Jeg har en 19 åring som ikke klarer at jeg har ny mann.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen flere som har så store barn som reagerer veldig på at mamma har ny kjæreste?  Hvor vanlig er dette? Og hvor mye hensyn skal jeg egentlig ta til det?  Jeg har nå funnet mannen jeg skal gifte meg med. Men det er vondt og vanskelig at mitt eldste barn reagerer slik. Hva gjør jeg? Råd? 

Anonymkode: 295b6...890

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Hvor lenge siden er bruddet med far? 

Anonymkode: 0f66f...ce5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Snakk om det. Finn ut hva som ligger bak. Vis forståelse og forhåpentligvis får du forståelse og senere aksept for valget. 

Anonymkode: 70bdd...467

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun er voksen nå og ditt liv videre kan ikke stoppe opp fordi hun er litt utilfreds. Hun kan jo ha god grunn til det, men det kan ikke vi synse. 

Anonymkode: 939ca...8dc

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke satt i fare forholdet til mitt eget barn. Prøv å se det fra hennes/hans synsvinkel

Anonymkode: 43f85...54d

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har nå vært med ny kjæreste i 1,5 år.  Brudd med stefar for 2.5 år siden.  

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på om du har hatt flere forhold med «stefedre» , og eller om du ikke har fokusert på barna dine i forelskelsens rus? 
Hvordan er mannen mot barna dine? 

Anonymkode: 48d6f...e68

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hva tror TS 19 åringen reagerer på? (Hvis denne nye mannen bare er «helt fantstisk», liksom)..

🤷🏼‍♀️

• Liker 10
Skrevet

Har nå vært med ny kjæreste i 1,5 år.  Brudd med stefar for 2.5 år siden.  

Stefar???

ok, så dette blir ektemann nr 3.. eller? Har du hatt flere andre kjærester enn stefar (far?) og denne nye mannen ? 

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Snakk om det. Finn ut hva som ligger bak. Vis forståelse og forhåpentligvis får du forståelse og senere aksept for valget. 

Anonymkode: 70bdd...467

Prøver snakke om det! Har prøvd mange ganger. Men får til svar at hun vil ikke være en del av denne "nye familien"   Protesterer ved å gå ut når kjæresten min er på besøk. Og har aldri snakket til kjæresten min. Sier ikke hei engang.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på om du har hatt flere forhold med «stefedre» , og eller om du ikke har fokusert på barna dine i forelskelsens rus? 
Hvordan er mannen mot barna dine? 

Har ikke hatt noen annen mann nei. Var alene i over 1 år. Så traff jeg denne mannen som nå er min kjæreste.  En veldig god og snill mann. De andre barna mine elsker han.  Jeg fokuserer alltid på barna mine, de er alltid nr 1 for meg.  

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
Full Ugle skrev (2 minutter siden):

Stefar???

ok, så dette blir ektemann nr 3.. eller? Har du hatt flere andre kjærester enn stefar (far?) og denne nye mannen ? 

Nei jeg har hatt ett forhold i 15 år, var alene med min eldste før det, så "stefar" er den eneste faren hun har hatt,  Nå ble det slutt dessverre og jeg har ny kjæreste.  

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hatt noen annen mann nei. Var alene i over 1 år. Så traff jeg denne mannen som nå er min kjæreste.  En veldig god og snill mann. De andre barna mine elsker han.  Jeg fokuserer alltid på barna mine, de er alltid nr 1 for meg.  

Men han du hadde brudd med for 2,5år siden var jo datteren din sin stefar?  

Uansett. Gi det tid tenker jeg. Jeg hadde forøvrig ikke giftet meg så fort. Halvannet år inn i forholdet er man gjerne fremdeles nyforelsket. Spesielt hvis dere ikke bor sammen. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har altså vært skilsmisse mellom deg og hennes far, deretter har det kommet en stefar inn i bildet, så blir det slutt med ham, du får enda en ny kjæreste, og nå blir det giftemål der?

Jeg må si at jeg skjønner jenta. Det må være uhyre slitsomt å forholde seg til stadig ny "stefar".

Hva med å roe ned og ta dette mer forsiktig. Er det noe som brenner med å gifte seg etter alle disse bruddene? Synes dere godt kan ta dette med knusende ro, plutselig skjærer det seg med denne nye kjæresten også.

Anonymkode: f5461...8d4

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Men han du hadde brudd med for 2,5år siden var jo datteren din sin stefar?  

Uansett. Gi det tid tenker jeg. Jeg hadde forøvrig ikke giftet meg så fort. Halvannet år inn i forholdet er man gjerne fremdeles nyforelsket. Spesielt hvis dere ikke bor sammen. 

Ja dette var hennes stefar, men den eneste faren hun  har kjent/hatt/har.

Nei jeg skal ikke gifte meg ennå. Mente bare at jeg vet dette er mannen i mitt liv.

AnonymBruker
Skrevet

Du misforstod. 
Du har jo en far til barna dine? 
Har du hatt flere i mellomtiden som gjør at datteren din ikke orker å engasjere seg i den nye ? 
Hun ønsker kanskje at du prioriteter annerledes ? 
Det er et eller annet hun reagerer på, og hun er ikke noen fjortis lengre heller

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det har altså vært skilsmisse mellom deg og hennes far, deretter har det kommet en stefar inn i bildet, så blir det slutt med ham, du får enda en ny kjæreste, og nå blir det giftemål der?

Jeg må si at jeg skjønner jenta. Det må være uhyre slitsomt å forholde seg til stadig ny "stefar".

Hva med å roe ned og ta dette mer forsiktig. Er det noe som brenner med å gifte seg etter alle disse bruddene? Synes dere godt kan ta dette med knusende ro, plutselig skjærer det seg med denne nye kjæresten også.

Nei!  Les hva jeg har svart de andre.  Jeg hadde et samlivsbrudd for 2.5 år siden. Nå har jeg ny kjæreste.  Så det er IKKE mange nye stefedre nei.  Ikke mange brudd.  Og nei jeg skal ikke gifte meg NÅ.  Gifter oss kanskje om 1.5 år ca.  

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Du misforstod. 
Du har jo en far til barna dine? 
Har du hatt flere i mellomtiden som gjør at datteren din ikke orker å engasjere seg i den nye ? 
Hun ønsker kanskje at du prioriteter annerledes ? 
Det er et eller annet hun reagerer på, og hun er ikke noen fjortis lengre heller

Nei har ikke hatt noen flere menn.  Så hun har ikke forholdt seg til noen andre enn sin far og denne nye kjæresten min nå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei!  Les hva jeg har svart de andre.  Jeg hadde et samlivsbrudd for 2.5 år siden. Nå har jeg ny kjæreste.  Så det er IKKE mange nye stefedre nei.  Ikke mange brudd.  Og nei jeg skal ikke gifte meg NÅ.  Gifter oss kanskje om 1.5 år ca.  

Jenta har vel en far??

Da vil det si at foruten å være gift/samboer med faren hennes, så har hun hatt en stefar, og deretter nå en ny stefar.

Hva er det som brenner? Hvorfor må dere gifte dere NÅ?

Det virker som om 19-åringen er mer oppegående enn dere.

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Sorry, ser at du skriver at dere skal gifte dere om 1,5 år.

Uansett mener jeg at du skal ta jenta di på alvor, og respektere at hun har problemer med dette. Ta det mer rolig, og slutte å snakke om giftemål.

• Liker 2
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...